Ergerlig å se pho stikke fra meg!, mon tro om det er andre kjente som laste opp, eller det er Hansson som står for alt
Det var like ergelig å kjøpe på 40 og se den falle til 33. Jeg tror kursen vil falle tilbake når Hansson er ferdig med raidet sitt og det ikke er kommet noen gode nyheter. Det har ihvertfall vært mønsteret hittil i Photocure. Spørsmålet er mao om det kommer med noen gode nyheter før aksjen har fallt tilbake eller ikke.
Bra du ikke hadde satt SL på 34
Stikker visst gig I fra meg også
Gig kommer ned igjen, dont worry
Personlig mener jeg også man har baller av stål om man sitter lasta over kvartalsrapporten 04.05. Men … jeg har tatt feil før.
NRD hamstrer hver eneste dag I nsg, skal tru kva vedkommende har salgs tanker
475k idag, rundt 350k, NRD er nå oppe i ca 4 milioner netto kjøp siste månen.
Rett gjennom taket imorgen ?
En god dag å sitte med de størst eksponering mot KIT og PHO! Jeg er spent på hvordan Kitron takler en litt mer normal dollarkurs og om Photocure kommer med nyheter angående fase 3/kontrakter.
Her er foresten litt om kitron & valuta :
Guest 2: Being internationally oriented as you are. How do you focus the currency risk that you at some point must have?
Peter Nilsson: Why don’t I let Cathrin answer that question?
Cathrin Nylander, CFO: What we do is how we write the contracts with our customers. So normally we have an adjustment for currency, either monthly or quarterly or annually that adjusts our prices so we see that when our raw material prices go up so that the debt is carried over to our customers. So that is how we more or less handle that part of it. As well as, we have a balanced currency policy, that means that we try to buy up so that we have a balance sheet which is weighted on both sides when it comes to exposure every month. So that means we have very agio and disagio on operations actually during the year. And this year were we see the currency grow it’s quite small actually, to be honest. Did that answer your question?
Guest 2: Yes, as far as I understand, is it fair to say that you do have control of the currency situation presently in this market?
Cathrin Nylander: As good as anyone can have it.
Det er mangen som nevner algeta når man har snakker om forventninger til kursstigning, ref f.eks Pho og andre pharma selskap.
Men da spør eg, hvor mangen aksjer hadde algeta på denne vidunderlige reisen ? er jo mcap som er interesant, å ikke nødvendigvis aksjeverdi, den sier jo nada i en sammenligning med andre selskap
Anbefaler Photocure og Next biometrics
http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2016/04/Anbefaler-aksje-advarer-mot-hoey-risiko
Advarer mot høy “risiko” i Next - egentlig mener de volatilitet (dette er basert på teknisk analyse og sier ingenting om fundamental risiko). For min del er ikke risiko og volatilitet det samme, men det er mange som liker å likestille disse begrepene.
Riktig det man må se på er hvilken verdi har selskapet uten at disse partner-avtalene går inn. I PHO sitt tilfelle har man analyser om en verdi på ca. 30 kr hvis Cevira og Visonac blir fiasko. Verdien er her summen av cash og aksjer i PCIB og Hexvix/Cysview.
Kjenner jeg er klar for å komme meg ut av nel nå. Klar for å putte mer i axa og finne en inngang i gig
Axa kan bli fin fremover, mine dyreste kjøpte et på 2,20 og trodde var veldig bra.
Gig blir jo bra, klart det, men eg skal vente til det roer seg litt rundt aksjen, risikoen med å vente, er jo at nok kommer avtaler.
Hva med q1 ?
Vel, hold ett øye med Nsg, nrd ( lurer litt på om det kan være storvestre) kjøper stort hver dag nå, men starter ikke før utpå dag litt
Obs på ekstrem risiko
Holder olje seg oppe, vil Iox få rekyl, men obs på dårlig q1
Apcl tror eg blir " varm" fremover
Håper de har rett i at verdien av produkter de har på markedet er rundt 30kr. Det er ihvertfall delvis hvorfor jeg gikk inn i Photocure. Hadde jeg kanskje hatt det litt mer i tankene når vi var nede på 33kr, så hadde jeg nok kjøpt mer, men da så det ut som både PHO og TIL gikk dritt, så jeg tenkte det var best å la være å hive gode penger etter dårlige.
Når det kommer til TIL, så er jeg veeeldig usikker på hvor dårlig den investeringen faktisk er. Markedet er langt fra hot nå og det vil komme mer skip etterhvert, men de tjener fortsatt veldig bra med penger. Det blir bare vanskeligere å få solgt skipene og få likvidert selskapet. Jeg heller til å tro at jeg burde øke eksponeringen der, men ser at jeg kjenner bransjen for dårlig og setter den tanken på hold.
Litt off-topic, men er det noen her inne som følger med på fotball og fikk med seg Liverpoolmatchen i kveld? Noe så spinnvilt på det nivået kommer nok ikke til å skje igjen på lang lang tid. Helt ute av kontroll!
En bra blogg å følge :
Jeg venter til etter Q1
Så lenge Hansson driver på så vil nok kursen komme tilbake til disse nivåene. Kjøpene er så voldsomme at magefølelsen min sier nå oppkjøp av et sannsynligvis undervurdert selskap med masse spennende teknologi, men som aldri har fått det helt til kommersielt.
Den daglige Nsg dumpen kom idag også, er vel rundt desse tider nrd starter om dagene, men kanskj vedkommende har tatt tidlig helg.