Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Her er Hannsons egne ord i en kommentar til e24:

Ser stor oppside i Photocure

Den profilerte investoren Alexander
Hansson har denne uken skapt kursbølger i Photocure, etter å ha kjøpt
seg over flaggegrensen på 10 prosent.

Ifølge flaggemeldingen eier
Hansson, gjennom selskapet High Seas, 2.150.000 aksjer i selskapet,
tilsvarende en eierandel på 10,001 prosent. Aksjen er i dag ned 4,35
prosent, men har de siste syv handelsdagene fortsatt steget over 17
prosent.

Hansson har, ifølge ham selv, aksjer for over 100 millioner kroner.

Tar man risiko i biotek kan man få veldig bra betalt, men det innebærer
også stor nedside. Photocure har flere ben å stå på, og har vist
overlevelsesevne tidligere, skriver Hansson i en epost til E24.

2 Likes

Skandiabanken peiser på videre-morro!

Over ATH nå som jeg spådde etter meldingen i går morges

:slight_smile:

1 Like

Spennend om nrd dukker opp idag, i Nsg, har på følelsen av at det kommer en kraftig avslutning

Edit : ingen nrd idag

1 Like

Det er kjempe nyheter for Nas !

Ps: hadde eg eigd Nas, så hadde dei nok fått ett nei :wink:

God helg

2 Likes

Bra tidspunkt for å prøve Scatec ?

http://www.netfonds.no/quotes/analysis.php?paper=SSO.OSE

Takk for komplimentet :grinning:

2 Likes

Har 100k som jeg tenker å bruke til å øke beholdningen i en av mine to favoritter for tiden, FUNCOM og APCL. Har langsiktig plassering i begge, men tenker denne potten som kortere plassering. Noen som vil hjelpe å veie for eller i mot en av disse?

Da hadde eg delt potten i to, ene halvparten i Apcl og den andre i Funcom

Edit : vi som følger Apcl vet jo potensiale, dersom det lykkes med ny avtale, den vil jo kunne gi cash på en krone eller to pr aksje i t ilegg til at det da nok vil være nok penger til å starte Drilling.
Pr nå er det vel litt lite penger til å drille for.
Uten flere avtaler vil det nok måtte hentes penger ekkel evt taes opp lån

2 Likes

Kan jo gamble på å ta ut det første potensiale i den som gjerne kommer først, og så dra det videre til neste. Kanskje rekker APCL å spikre en avtale før FUNCOM kommer for fullt?

3 sterke shortkandidater mandag :

Dno
Archer
Qec

Sitter med en liten post i Scatec, inngang på 37,80. Lurer på å kjøpe mere men den har vært litt vrien etter inngangen min, var nede i 31,70 på det verste hadde såpass trua på den att jeg valgte å sitte, ser noe bedre ut nå.

3 Likes

Dette som gjorde dagens utslag i Archer ?

1 Like

Gud vet, snur olja som den har og fortsetter utover 2016,blir Archer en av vinnerne i år. Jeg har Archer i aksjeligaen med snitt 4.60 :wink: en mager trøst da jeg solgte selv på rett under 4, riktignok bare 5000 aksjer, hadde vært pent i dag :slight_smile:

Jeg blir sånn passe frustrert av å prøve å få noe nyttig ut av hegnar-forumet om TIL og PHO. Det er så jææævelig mye drittkasting og så lite objektivt at det er til å bli sprø av. Å analysere selskaper vil jo nødvendigvis bli en subjektiv affære, men det hadde vært greit hvis de tok som utgangspunkt hva som finnes av objektive data, ikke en uendelig drittkastingsblodhevn som har gått i måneder.

4 Likes

må nesten finne de nicks som historisk har hatt ting å bidra med, og se kun hva disse skriver og drite i resten, HO er Gjøkeredet

5 Likes

Jeg tror hegnar-trådene på PHO er et eksempel på hva som skjer med enkelte når man kun har en favoritt-aksje og ikke vil spre porteføljen mer: Du blir mer og mer frustrert hvis oppgangen uteblir, du blir fanatisk opptatt av å finne all mulig informasjon om selskapet ditt. Og du finner folk som er i samme situasjon som deg og som kan bekrefte at aksjen er en knallgod investering og en vakker dag vil markedet oppdage det. Ikke bra.

1 Like

Blir spennende å se hvordan Archer reagerer idag, frister litt å hoppe på, de står strengt tatt i 70 øre ref før splitt. Kontrakt med Statoil, onkel Fredriksen osv, grei ballast å ha med det.

Edit: Stopper det før den står i 30 kroner?

Hvordan tror du resultatene blir i Archer framover ?