Kommer rundt 14:00
Saken er at Capesize ratene ligger uansett nå høyere enn på en god stund og GOGL bør krype opp på dette selv om ratene fortsetter opp nå med samme styrke eller ikke. Nå er det litt avventende GOGL handel ser jeg. Vet ikke hvorfor, kanskje pga at vi nettopp har krysset 50 dagers glidende og vi har noe sånn teknisk på gang, eller kanskje folkene fortsatt er vanntro… og vil ha bekreftelse på at Shipping is back for real… Før aksjen går videre. I såfall så blir det vel ny fest i ettermiddag?
Dette jævla Hellas maset er jo og forstyrrende. Men som jeg postet lengre opp, Dry Bulk markedet må slik jeg ser det (og mange andre) gå opp pga de fundamentale forhold med tilbud og etterspørsel. Anbefaler derfor folket å sitte ut gjennom August og kose seg med denne. Tror fort vi kan få 10 kroner på denne… Er vi heldig så kan det fort bli mer.
EDIT: Jadda, der startet ARC roboten igjen… Nå blir det fart… Hopp ombord
En annen ting jeg merker meg, er at Futurene i USA bedrer seg kjapt nå. Det er utsikter til grønne tall i USA i dag og da vil nok GOGL styrke seg… Vi får se når shorterne har fått nok.