Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Kommer rundt 14:00

Saken er at Capesize ratene ligger uansett nå høyere enn på en god stund og GOGL bør krype opp på dette selv om ratene fortsetter opp nå med samme styrke eller ikke. Nå er det litt avventende GOGL handel ser jeg. Vet ikke hvorfor, kanskje pga at vi nettopp har krysset 50 dagers glidende og vi har noe sånn teknisk på gang, eller kanskje folkene fortsatt er vanntro… og vil ha bekreftelse på at Shipping is back for real… Før aksjen går videre. I såfall så blir det vel ny fest i ettermiddag? :smiley:

Dette jævla Hellas maset er jo og forstyrrende. Men som jeg postet lengre opp, Dry Bulk markedet må slik jeg ser det (og mange andre) gå opp pga de fundamentale forhold med tilbud og etterspørsel. Anbefaler derfor folket å sitte ut gjennom August og kose seg med denne. Tror fort vi kan få 10 kroner på denne… Er vi heldig så kan det fort bli mer.

EDIT: Jadda, der startet ARC roboten igjen… Nå blir det fart… Hopp ombord

En annen ting jeg merker meg, er at Futurene i USA bedrer seg kjapt nå. Det er utsikter til grønne tall i USA i dag og da vil nok GOGL styrke seg… Vi får se når shorterne har fått nok.

Sjekk ut ARC da… :slight_smile: De mener alvor !!

Trur man like så godt kan gå all in i NSG eller SCI

1 Like

@Gordon mulig dobbel topp i RSI chartet 26.06.2015 og i dag / i går.

Solgte mitt på 32,90

Mulig 30 dagers trend, stigende, som vi er nærme taket på.

Ellers teknisk fremdeles en langsiktig fallende trend med motstand 34,60.

Spennende aksje og jeg skal sikkert inn igjen om det kommer flere gode tall på rater. Jeg vil helst se at den setter en ny bunn som er høyere enn den forrige i rsi chartet.

Er klar over den, men jeg tror vi skal bryte opp. Det er på bruddet vi får den virkelige korreksjonen. Sånn ellers så vet vi jo at det fundamentale er på plass. Vi får se hva fraktratene blir igjen i ettermiddag.

Har fått fatt i indikasjoner på at Panamax skal opp i dag. Og da blir nok Baltic Dry Indexen blir nok å dra seg videre opp. Har ennå ikke fått fatt i Capesize som er den viktigste men… Dette er en småbull start. GOGL har Panamax.

EDIT:Blir opp i dag og :wink: Men fortsatt ikke fått eksakte tall. Håper dere holdt på aksjene, Trekker litt opp igjen

fått noen tall, 33 røyk akkurat

33.20 nå…

Nei har ikke flere tall. Men vær klar over at GOGL kan godt gå mye oppover bare på de ratene vi har nå. Det er ikke slik at tall kommer og så skjer all korreksjon umiddelbart. Mange dager kan BDI komme inn rødt men man beveger seg likevel kraftig opp. Greia er at det er ganske mange store fisker i Shipping og når de beveger seg så ser man heller oppgangen som et resultat av det enn tradere som hopper på eller av som respons av daglige tall… Altså det er en del treghet i systemet. Sånn generelt sett så er det så mange forhold som nå peker i retning av fundamental bedring at det skal veldig godt gjøres å ikke tjene seg noen kroner pr aksje om man sitter noen uker utover høsten nå (husk sommer skal egentlig være lavsesong og… :wink: )

Men… Angående tallene i dag så har det ennå ikke kommet mer ut. Jeg klarte altså å snoke til meg intel på at det har vært omsatt Panamax på høye rater. BDI bør altså gå opp i dag og.

HOLY SHIT

Kjøp!!!

CAPESIZE opp +15%

1 Like

Meget bra, tidlig å spå men kanskje vi endelig ser starten på den etterlengtede oppturen i shipping :slight_smile:

Her vil jeg bare å kjøpe GOGL gaming eksperter. Det er en del treghet i systemet… Men det er no way at dere ikke er i pluss ved closing når Capesize går opp +15%. Her kan det bli mange kroner på kort tid…

I Dag må da for faen shorterne på NYSE begynne å få det rimelig ubehagelig. Nok en gang melder jeg indekningsrally på NYSE fra 15:30 og ut.

Funcom? Hehe

Forrige topp 34.40, blir spennende å se utvikling og hva neste bunn blir, kommer ofte en liten korreksjon etter flere dager med oppgang!

Capesize ratene (hvilket GOGL i stor grad lever av) var 40% lavere når GOGL var priset 34.40… Så man kan jo tenke seg hvordan dette vil gå :wink:

2 Likes

Opp opp opp? :slight_smile:

Shipping er nesten like morsomt som FUNCOM. Livsforandrende formuer kan bygges på måneder. Jeg gleder meg til å se reaksjonen på NYSE. De som er short må da for f… få noia nå. Dette er jo villt!!

Ser forresten at Pappa CAR har begynt å gumle innpå :stuck_out_tongue:

Nå er vi i siget 33.30

1 Like

DNM pumper ut litt, hvorfor?

De som selger nå har en litt rar prioritering spør du meg. Er det så mange andre selskaper som ligger ann til ennå bedre kursutvikling enn GOGL akkurat nå på Oslo børs? I såfall list dem opp, Onns vær så snill ikke kom med noen annbefalinger :slight_smile:

Nei, altså det slik. det er litt annerledes enn med FUNCOM. Ting er trengere som sagt lengre opp i tråden. Noen ganger skjer det momentant, noen ganger tar det noen timer og eller dager. Uansett, jeg kan ikke forestille meg at ikke GOGL vil reagere opp i flere dager på de siste tallene vi har sett. Det trenger bare litt tid. Nå er det og mye proffe hus med i gamet, de kjøper vel og på et vis som ikke trigger villt rally med en gang. MEN dette varer ikke lenge, vi må bevege oss på dette.

Men for oss mindre aktører er jo dette et veldig fint pluss. Vi har tid til å posisjonere oss. Vi har ikke noe styrerom vi skal snakke med før vi handler.