Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

“Etter 7 magre år kommer 7 feite …”

Shippingkar på HO…

16 min igjen til USA åpner :stuck_out_tongue:
:smiley::slight_smile:

GOGL har hatt to feite år: 2007 og 2008. Utenom det, så har de hatt noen perioder på 2-3x dagens kurs, og resten på rundt dagens kurs. GOGL har jo vært en bra trade nå, men er det lurt å sitte i GOGL over lengre tid?

Et lite tips: svenske Pilum

Meldte akkurat en ny avtale verdt 34 MSEK…market cap er vel rundt der også

Med Capesize oppgang på +30% i ryggen de siste dagene og veldig sparsommelig korreksjon i Marketcap av GOGL så vil jeg absolutt anbefale denne videre. Som du ser lengre opp i tråden så er det veldig mye som peiker riktig retning på et fundamentalt plan… Såfremst ikke Kina går på snørra så skjer dette tror jeg.

11 min til NYSE åpner. +15% Caperater og Furures opp for Dow og SNP tror jeg blir en eksplosiv cocktail. Jeg kan ikke skjønne at shortere skal ha is nok i nøttene til ikke å begynne å dekke inn nå. Det får da være grenser? :stuck_out_tongue:

1 Like

Tror festen kanskje er i gang :wink:

Alle indikasjoner er at dette går opp. Jeg stoler på det, jeg er hvertfall all inn og skal smile fett utover kvelden når jeg sjekker igjen :stuck_out_tongue:

2 Likes

Da er jeg 3x så mye i pluss på KIT som jeg er i minus på PHO.

1 Like

I prosent eller kroner?

PHO… selg selg selg… Kjetil Hestdal = Bullshit

I kroner.

“Investeringen” min i PHO er vel mer av en gamble enn noe annet. Jeg har forsåvidt ingen forutsetning for å vite hvor dette vil ende.

“Kjenner” du han fra noen andre firmaer som har gått dritt?

Tror du sa det samme på 18 kr også…
Vi får se. Ting tar tid i biotek.

Vedr GOGL forresten… Har sett 150 000 aksjer handlet i slutt auksjon opp 1 kroner og 50 øre nesten. De gutta inne på shipping er syke… Så stol på instinktet og hang in there :wink:

Jeg har utviklet noe av teknologien i PHO. Det var mitt hovedfag :wink:

EDIT: Det er ikke noe galt med teknologien… Men føler den er hauset litt. Det største problemet er Kjetil Hestdal. Han er inkompetent som leder, og jeg får litt sånn følelse som går i gata på at han beriker seg på PHO. Fokuset er ikke å lage peng for aksjonærene men å skape publikasjoner og prestige for seg selv. Pompøs morromann

3 Likes

hvor mye var volumet i går? Skal det spises borti 100k til nå siste 15min?
edit: blir ikke mye gæli etter sluttauksjonen, da ender vi i pluss på økende rater OG volum. Skal vi opp å knerte forrige topp før helga allerede?

Det kan være, uansett, så ble det nye fine prosenter opp idag og :smile:

Noen som har kunnskaper rundt REC Silicon, leste at det ventes bedring i prisene og etter handelen å dømme så virker den meget sterk, høyeste volum siste 6 mnd.

1 Like

Som folk har vært inne på, det omsettes mye på disse kursene fordi vi eter oss gjennom teknisk motstand fra tidligere. Dagen i dag var sterkt opp på høyt volum. USA ser bra ut. Jeg håper vi ender på over 4.10…

Med ratene som vi har nå så vil GOGL ha et positivt drive inntil MarketCap har fått justert seg opp til nivå som samsvarer den sterkt bedrede bunnlinjen. For å sette ting litt i perspektiv… 52week low er 3.45$, 52week high er 13.35$… Vi har litt å gå på for å si det slik.

Ligger +8% nå i Pilum på et par timer. Tror den kan gå ganske høyt på kort tid.

Har ikke peiling på rec silicon, men har litt aksjer.

2 Likes