Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Haha… Går for gull?

Noen som har synspunkt på JIN vs GOGL?
Kan ikke huske JIN har vært nevnt av noen her. Gikk jo bra i dag men på tynnere volum.

For den som liker app spill kan jo se på G5 Entertainment (Market cap 290 MSEK):

https://sensortower.com/ios/publisher/g5-entertainment/305426797

Setter LMO i perspektiv.

2 Likes

JIN er og spennende. Men du må se på flåten deres for å se hvilket segment de er hardest eksponert mot. Uansett, de har Capesize de og så mye av det som er br for GOGL er og bra for dem.

Annen ting jeg ikke forstår vedr. GOGL nå på NASDAQ er at kursen har sagget ned til 4… På kjempelavt volum(1/5 av i Norge). Det synes jeg er rart… At det ikke blir handlet mere der…

mulig jeg kjøper gogl igjen i morgen.

Fikk med meg 12% i REC i mellomtiden :wink:

2 Likes

Tar tydeligvis tid før GOGL investorne tør å tro… Bare 1.5% opp i USA. Men noen prosent om dagen er godt nok for meg. Norn dager blir det nok å rykke hardere enn andre… :wink: Jeg håper på +3% i dag.

Dette med shippingratene blir sikkert litt som med når LMO spretter høyt på listene… Man trenger noen dager for det begynner å rykke i kjøpe knappen. Slik det er nå så tjener GOGL penger på hvert skip. Det fundamentale bare støtter at ratene skal mye videre opp over tid. Jeg anbefaler å forsøke å sitte i GOGL over noen uker og få med seg denne oppturen. Som sagt før 52 week low er 3.45 $, 52 week high er 13.45$. Nå er vi 4.04$. En dobbling kan fort skje. Bare ta lodd og vær tolmodig. Kan jo faktisk være lurt det mens man ser hvordan Funcom skal få løst sin kapitalsituasjon

Snappet litt i går på 3.98 får følge ratene fremover. Fisker sikkert litt til.

1 Like

tok 1/3 av Gogl og satte det i FRO - her kommer jeg nok til å sitte en stund fremover…

1 Like

FRO er og bra, men i korte løp så har jeg mye mer tro på GOGL

1 Like

@Gordon

da var rec solgt på 1,925 - var litt sein ut av sengen så fikk ikke solgt på 2 kr. Skal inn igjen i rec etter at den har roet seg tenker jeg.

Kjøpt gogl og opera igjen, begge ligger i en stigende trend, eneste jeg er bekymret for er noe høy RSI på begge.

2 Likes

Vel Irathi… Korreksjoner medfører alltid høy RSI. Når FUNCOM korrigerer fra 2 til 7 så hadde vi RSI på 90 i 4 dager. Når GOGL korrigerer nå så håper jeg vi får se liknende tilstander. GOGL skal bli min pauseaksje fremover. Der kan jeg sitte og bare nyte godt av %vis oppgang pga alle de positive makroskopiske tingene som virker i bakgrunnen. Og så er det jo og sånn med GOGL, at noen dager så klikker den… omtrent som FUNCOM og bare går typ 15% opp. Det er hyggelig.

1 Like

Glad jeg solgte REC på 1,925 :slight_smile:

Dobbel topp i kurs og i RSI.

Den skal nok ned igjen til 1,5-1,6 rundt emisjonskurs.

** MULIG omvendt hode skulder formasjon!

Sitter med Rec og kjøper bare mer om den går ned igjen. Ser du i litt lengre perspektiv er aksjen billig nå.

Tja REC er vel en bedre investering en nsg

1 Like

glad jeg solgte :wink:

1,687 dagens laveste så langt.

Tenker jeg venter til RSI er 30 eller deromkring.

Tenker 1.55 ca :slight_smile:

Shit. Nettløsningen til Nordea har vært nede i hele dag. Skjer det hos Nordnet også?

Obs Obs på Thin Film Electronics…

Noen her inne sa de var på THIN nå… Om den ikke setter dobbel bunn nå så ser den ut til å være litt for glad i tyndekraften… Dobbel bunn medfører ofte at den andre bunnen er litt høyere enn den første… Og jeg ser ikke takter til den klassiske responsen der. Forsiktig…

Se på FRO da gitt! Ikke ueffen den heller.

2 Likes

FRO er fin den og. “So many stocks and so little Capital… You can’t do them all” :smiley:

Der røyk 35.30 sperren forresten i GOGL. Nå gnager vi videre oppover :D… Rundet 500 000 aksjer nå. Volumet har slakket av de siste parr timene. Folk er plutselig ikke så jævla gira på å ause ut aksjer lengre :wink: