Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Kom en presisering via FDN Finans Kl 14:59 også:

BIONOR:RESULTATER FRA REDUC B-STUDIE PUBLISERES I THE LANCET

14:59
			Oslo (TDN Finans): Den fagfellevurderte journalen The Lancet HIV har akseptert resultatene fra Bionor Pharma sin REDUC Part B-studie for publisering.

Resultatene i studien ble annonsert 15. desember 2015, skriver selskapet i en melding torsdag.

JER, finans@tdn.no

1 Like

Flere som bruker nordnet her som har problemer med å se volumet?

Jeg bruker nordnet men ser volumet.

Hadde dere vert her, skulle eg kjøpt is til hele gjengen

Happy trading

1 Like

Og der var NOR over 100kr :smiley:

2 Likes

Eg hadde noen Nor kjøpt rundt 84, men gadd ikke vente så solgte igjen fredag og mandag.
eg sliter med tålmodigheten.
Men sett på anen side, pengene ble puttet i Bionor, så enn så lenge helt ok

Spennende å se hvor langt den går, og litt trist at ikke Erik Henriksen fikk ta del i dette nå

2 Likes

Lov å spørre om snittet ditt? 28,44 her :blush:

25.4 i denne runden men er totalt sett fremdeles i minus på noreco :slight_smile:

1 Like

Ser den. Har jo vært helt syke verdier som har forduftet der. Var med på siste spleis i sept 2014 og påfølgende nedtur og tapte litt der jeg også, men var egentlig bare småpenger. Fikk heldigvis vekta meg kraftig opp nær bunnen denne runden og er godt i pluss. Vurderer å sikre litt nå og beholde resten til avklaringer, men er usikker.

@ Nsg

Om det er noen som følger Nsg, så ver obs på datoen 15.juni

Nææ, se Avm da, 10 gangen siden igår :wink:

3 Likes

Nom handles billigere over børs enn gjennom emisjonen med t retter

Edit : dersom man tror Nom aksjen stiger gjennom periode emisjonen pågår, så kan tegningsrettene være en god deal nå.
Under forge emisjon så gikk rettene vesentlig høyere ut i perioden.

1 Like

Noen som kan gi rt i bionor og hva kjøp / salg er på ?

Kjøp 0.73 - Salg 0.74

1 Like

Noe av fineste og kjekkeste eg er med på, det er bryllup, imorgen er ett det en venninne som skal i ilden, gleder meg :slight_smile:

Edit : dersom toastmasteren er litt tørr, så kan eg kanskje lette litt på stemningen med en vits, kan ikke så mangen…men kanskje eg kan bruke dette til noe :

“Nå nekter imidlertid selskapet for at det i det hele tatt er snakk om en reparasjonsemisjon, men kaller det en «etteremisjon» eller «påfølgende emisjon».”

Eg må kanskje forklare litt innledningsvis, jaja, får se da

Happy helg :wink:

13 Likes

Du kan jo avslutte med en gåte: Hva tror dere selskapet heter? Joda, Fun com, sinnsykt morsomt!
Håper det blir et fint bryllup fritt for økonomiske diskusjoner! :grinning:

1 Like

SEB investerer i 85 MSEK i Tink (fra mai)

Jeg er litt skeptisk til at bankene blir storeiere i disse start up selskapene innen FinTech, det er bedre hvis de kan være uavhengig av de store bankene.

[quote]Tink är enligt Christoffer Malmer bara den första av flera investeringar som SEB kommer att göra i fintechbolag framöver.

På senare tid har flera storbanker vaknat upp till hotet från de nya fintechbolagen. Swedbank gick så sent som i februari ut med att man är öppen för både samarbeten och regelrätta förvärv av nya fintechbolag. Nordea har startat ett acceleratorprogram för fintechbolag för att komma närmare den nya tekniken.
[/quote]

Shareville ble jo også kjøpt opp av Nordnet i sin tid og nå må du være kunde hos Nordnet for å bruke dette, så jeg er generelt skeptisk til den utviklingen vi ser.

@ Avm

Gullprisen er høy, og stigende, trenden er opp og kanskje får gullet en høyere topp nå en den siste vi hadde.
Da blir det mye hausing rundt aksjen, og det skal trades hardt.
For dei som ikke kjenner selskapet godt, så ville eg vert obs :

@ høy gjeld
@ tilgangen på gull avtar i årene som det hentes fra
@ i Tri- k som er svært lovende, gjennstår plan for finansiering

@ positive er at Avm har gode marginer nå når vi har gullpris mellom 1250-1300

Eg tror det kommer en emisjon i Avm innen kort tid, ser ikke hvordan finansiering skal løse seg, og heller ikke hvordan gjelden skal kunne håndteres.

Viktig å merke seg :

Loss of Tri-K permits
Under the terms of the Guinean Mining Code, if the holder of a mining permit has not commenced construction activity within 12 months of the award of the permit (ie by 27 March 2016), it can be liable to penalties commencing at US$100k per month. If such activity has not commenced within a further six months, then the permit may be withdrawn by the government.

Men også positive ting å merke seg, som her :

At the present time, the Company is in discussions with a number of parties who are interested in investing in the project, and bringing it into production. The precise nature of the investments under discussion varies, and all aspects remain subject to negotiation.

Det som eg har limt inn her, finnes ved å lese side 10/11 her :

http://www.newsweb.no/newsweb/attachment.do?name=2015+Results+Press+Release+Final+for+release.pdf&attId=148258

Kunne limt inn mer, både bull og bear

Eg har ingen Avm nå, men eg hadde nok kjøpt da gullet duppet ned for kort tilbake og kursen var ned i 60-70øre, men følgte ikke godt nok med da.

1 Like

Jeg plukket en lyttepost på dippen før vi gikk over 80 øre sist nå. Går ikke inn med noe mer før informasjon om finansiering foreligger.

Hva tenker du om en rettet emisjon til en finansieringspartner? Litt det jeg leser ut fra årsrapporten og nå tillatelsen til å utstede aksjer.

@pdx Kan du si oss hvor mange brukere det er på dette forumet?