Utrivelig å tenke på at det fortsatt er en uke til brexit avstemming. Eneste trøsten min er at jeg har mye i cash for tiden.
Skal brexit senke verdens aksjemarkeder i en uke fremover og så ytterligere fall hvis det blir brexit, kan man jo lure på om man i det hele tatt bør være i markedet dessverre.
Høres ut som en perfekt kjøpsanledning for å kjøpe solide selskaper litt billigere enn de burde være?
Det er en mulighet. En annen er å selge det man har i håp om å få de litt billigere når vi har fått en avklaring på brexit. I alle fall de aksjene som er i pluss.
Det er litt av tanken bak min strategi med å “forsikre” porteføljen uten gearing. Dette kan realiseres når børsen blir virkelig billig og brukes til å kjøpe aksjer. Det blir en dobbel effekt ved at aksjene er billigere, men jeg har også mer å kjøpe for.
Der synes jeg faktisk @holmes sin strategi med å shorte indeks faktisk kan ha noe for seg. Det er mye lettere å komme seg ut/inn av den sammenlignet med f.eks aksjer som Kitron. 
Sånne tider som vi er inne i nå, så prøver eg vertfall å styre unna aksjer med lavt volum, det må være en rømningsveie, da kreves volum i aksjen.
Det er hovedgrunnen til at posten min i KIT er kun en lytte-post. Tilnærmet umulig å komme seg ut på kort tid ved handel på Oslo Børs. Jeg liker å kunne selge/kjøpe raskt til markedspris. Et tips er å bruke megler i slike situasjoner eller hvis man har meget store poster som MÅ ut. De kan finne villige kjøpere slik at handel skjer utenfor børsen til ok pris uten å gruse kursen.
Der brøyt meg min egen regel og beholdt en aksje som gikk 30% intradag. Blir spennende å se om det biter meg i rumpa i morgen.
Jeg kjøpte også Rec på 1,6 hvis noen tror alt mitt var blått i dag…
Jeg fikk juling i starbreeze og paradox blant annet i dag.
Takk for tipset, men jeg er nå en bitteliten fisk i denne sammenheng 
Er noe av grunnen til at du er utenfor Kitron at den rett og slett virker for lite “sexy” i tillegg til likviditeten? Dvs at du ikke ser for deg oppgang på 50-100%? Det er der jeg tror vi skal, men på et år og ikke på en måned. I realiteten svært kort tid, og det kan godt være jeg blir sittende på aksjen. Kitron er jo faktisk satt opp perfekt for å gi gode utbytter uten at det svekker selskapet.
Jeg blir fort litt stressa når div andre aksjer jeg sitter i går ned 20%, mens hvis Kitron gjør det, så ser jeg på volumet og tenker: “whatever”. Evt, at det er en god kjøpsmulighet. Selge må man nesten gjøre rundt kvartalsrapportene.
Jeg sitter også i PHO og den er vel det minst sexy du kan tenke deg i biotech. Men ja, det er veldig få som følger KIT, nesten ingen meldinger så det blir en tolmodighetsprøve, men jeg vurderer å øke i KIT og bare sitte stille i lengre tid, men jeg er ofte utålmodig. blir det for mye minus så selger jeg som regel ned eller snitter ned.
Gullet turer på, så det ser jo bra ut, flere ganger idag at eg lurte på å slenge meg med, men frykter tro-k planene, eller evt ikke planene
Jeg sitter også i PHO og den er vel det minst sexy du kan tenke deg i biotech. Men ja, det er veldig få som følger KIT, nesten ingen meldinger så det blir en tolmodighetsprøve
Jeg er ganske sikker på at PHO og KIT er to-eggede tvillinger. Veldig få meldinger, til tider veldig lavt volum med tilhørende store svingninger i kurs og et perspektiv på år, ikke måneder. Samtidig er de finansielt stabile og med langsiktige stabile inntektskilder.
Men ja, det er veldig få som følger KIT, nesten ingen meldinger så det blir en tolmodighetsprøve, men jeg vurderer å øke i KIT og bare sitte stille i lengre tid, men jeg er ofte utålmodig. blir det for mye minus så selger jeg som regel ned eller snitter ned.
Ja KIT er sykt kjedelig men de betaler iallfall utbytte så da blir det litt kjekkere. De har betalt ut 0.41kr i utbytte siden 2012 og det er vel kun 2015 som regnes som et bra år. Guiding for 2016 er fremdeles bedre enn 2015 og utbyttepolicy’en er også bedre nå ( endret fra 30-50% til 30-60% av resultat etter skatt ). Klarer de guidingen vil både kursutvikling og utbytte bli bra 
Gullet is Going down, kanskje eg kjøper for en kort trade imåren, dersom en dupp kommer.
Ellers tør eg nesten påstå at Avm er like høy risiko som det Funcom var før emisjonen, hvorffor ?
Det står i siste meldinger fra selskapet 
Men, kommer det gode meldinger gjeldene tri-k og finansiering, så kan den pokker meg gå heftig, så kanskje allright å ha en hobbypost
Artig for dei som treffer på trading i den
Jeg fikk rett. Denne biter meg i ræva i morgen…
Det kan jo fort snu, og sikkert ikke no krise for deg som sitter langsiktig å har satt deg inn i caset. Eg
tror det kan bli vanskeligere for tradere som ikke har satt seg inn i caset men bare hoppet på toget uten vite hva som er inkludert i billettprisen