Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Hadde jo håpet at ikke spørsmålet ble stilt ettersom eg ikke er spesielt god på gevinstsikring og heller ikke gjorde det denne gangen.
Eg er svært så ærlig med dere :wink:

6 Likes

Synst Plcs har sværtså interesante nettokjøpere og har hatt det flere dager, Agder må det være noe store på vei inn

Idag :

http://www.netfonds.no/quotes/paperbroker.php?paper=PLCS.OSE

Eg har kjøpt litt, men benyttet meg ikke av tilbudet idag

Setter pris på at du er ærlig :slight_smile: Gevinstsikring er ikke alltid lett. Jeg føler jeg har blitt relativt flink til å gevinstsikre når vi har store utslag i kurs på kort tid ( f.eks i IOX hadde jeg solgt minst 50% i går )mens jeg fremdeles er alt for dårlig til å sikre gevinst i aksjer som “siger” oppover( f.eks i NOR som var oppe på 100,5kr mens nå er på 85kr).

4 Likes

Igår hadde eg veldig begrenset mulighet til å foreta meg noe som helst, men server nok mer en dårlig forklaring da eg helt sikkert ikke hadde gjort det om eg hadde kunnet Gjøre det.
Sånn som oljeprisen var Igor så hadde eg forventet en hyggeligere utvikling idag, men britene ville det annerledes.

Eg har noe å jobbe med da eg litt for lett tar tap, mens gevinster glipper da grådigheten stort sett tar overhånd.
Men noen gevinster blir det likevel innimellom slagene :slight_smile:

1 Like

Føler med deg Kronn. Er gjerne på småtrades jeg sikrer. De få gangene jeg sikrer på større fangst så stikker aksjen dagen etterpå hehe.

Alle bekker små

1 Like

Når det gjelder Iox så er det ett stort puslespill som skal på plass, og ønsker være tilstede når alle brikkene blir utlevert, kommer meldingene som vi håper på, så nytter det ikke å sitte på utsiden.
Dette er ett case som eg virkelig tror på, men det har vert en tøff vinter, og aksjen er kjedelig med sitt fraværende volum

2 Likes

Ble du sittende i AVM over helgen?

Nei, hoppet ut da gullet ikke ville det samme som meg.
Var kun en lite post, da eg er redd konsekvensen av den manglende planen for tri-k.
Hadde håpet på en skikkelig rekyl oppmot dagens høy igjen, men det ble ikke sånn.
Antar du sitter godt ?

De fleste som stemte for Brexit er de som har minst tid igjen på denne planeten, blir helt feil :slight_smile:

Those in the 18-24 age category will have to live with decision for an average of 69 years, while those in the 65+ category will live the decision for an average of 16 years, according to a YouGov poll and life expectancy numbers from the Office for National Statistics.”

4 Likes

Tjah, alle spår jo dommedag for britene, men jeg er langt fra sikker på at det blir tilfellet.

3 Likes

Ja, lastet litt mer faktisk. Fortsatt ekstrem risiko, men jeg får ikke regnestykket til å bli noe annet enn spennende.

Tri-K/partner/dumpemi og utvanning er naturligvis det som plager meg. Imidlertid så har Elliot vist seg før som en god hovedaksjonær i snuoperasjoner.

Det er jo ikke som de trenger penger for å ikke gå konk, og de kan nok finansiere Souma og gjeld alene med dagens gullpris. På sikt snakker vi kanskje 20-30 kroner aksjen frem til de finner et nytt felt. Likevel så mener jeg verdien med Tri-K er nærmere 100-150 kroner.

Det er mange på HO som argumenter for reprise av 200-250( da 20), men da var også fremtidsutsiktene for produksjonen av mengde gull også større en den kommer til å bli selv med Tri-K.

Men som sagt, en lottokupong, selv om jeg er mer positiv enn jeg liker å være.

1 Like

Er helt ening som i det du sier, men noen risiko prosjekt må eg bare følge fra siden.
Gjeld kan nok etterhvert håndteres, men eg tror ikke både gjeld og finansiering av tri k er mulig før vi ser ettvessentlig høyere hopp i gullet, og da gjerne godt over 1500 hundre også.
Så er det ikke lenge før Avm risikerer bøter om ikke plan og igangsetting skjer, men mulig dei kan søke om utsettelse på dette ?
At Avm kan få en tresifret kurs tror så gjerne, og det kan skje raskt dersom ting begynner å løse seg

1 Like

Jaja, dette er absolutt en det kan være lurt å følge fra siden. Jeg tror heller ikke det er umulig å gjøre gode pengene i denne, selv når den er blitt litt tryggere og info foreligger.

Men det ble enten fallskjermhopping eller avm denne sommeren…

2 Likes

Sniker inn ett lite bilde til i kveld… :upside_down: Syns det er feil å se fram til mandag på en fredag, but shit au :rolling_eyes:

6 Likes

Var en tur innom HO… Takk gud (eller @pdx? ) for tekinvestor!

13 Likes

Ser i nyhetene at flere av dei som stemte nei, er usikre på valget som ble gjort og som resulterte i Brexit

1 Like

“Hater innvandring, hater EU”

“Hva? Sier du at England sin økonomi ikke er bærekraftig uten arbeidsinnvandring? Oops”

3 Likes

Jeg stemte Nei til EU i -94. Var ikke i tvil.
Derfra til å begynne å rasere EU er skremmende. Tror nok at svært mange (de fleste?) ikke aner rekkevidden av hva de har stemt.
Og nå blir de kasta ut fortere enn de nok hadde sett for seg.
Er redd mandag blir en skikkelig blåmandag for Storbritania.

2 Likes

Er vel litt bedre å kunne ha grensekontroll vel. Håper selv at både EU og EØS forsvinner. Kanskje vi da kan få snudd tjuvpakket på grensa. Sånn som det er nå så kunne man like gjerne gitt de kart hvor det er mest verdier å hente.

Samt at bygg og anlegg muligens kunne fått opp standarden litt igjen. Det hadde vært deilig det

2 Likes

Hva med å bygge opp en mur ala Berlinmuren mot de folka som er uønsket, for å sette det hele på spissen?

Jeg er også lei av lykkejegerne som invaderer Europa, men blir det noe bedre om EU blir oppløst?
Jeg vet ikke, men å utradere unionen over natta kan bli ubehagelig på mange måter.

1 Like