Vel, det må faktisk moderering til også, noe som faktisk fungerer her! 
Imponerende sending på Nrk3 Hele Norge Bygger. Minecraft satt i system, 750 deltakere i 12 timer direktesending, kult 
Siden dere er inne på gaming maskiner. Er nå på min Asus bærbare rog nummer 2. Bytter hvert 3-4 år når den sliter med et eller annet spill. Fantastisk kvalitet og ytelser på de maskinene. Anbefales 
Mer om nas
[quote]Ifølge avisen er hovedårsaken til at investorene rømte selskapet at dollaren styrket seg kraftig mot kronen og andre valutaer i kjølvannet av britenes avgjørelse, noe som gjorde selskapets dollarlån på 15 milliarder kroner klart dyrere. Seelskapet bekreftet at de ikke hadde valutasikret seg i likhet med med mange andre selskaper i forkant av «brexit».
– Dersom kronen ikke korrigerer inn igjen kan inntjeningsestimatene for 2016 og 2017 falle med fem til to kroner per aksje, sier Norwegian-analytiker Magnus Berg i Artic Securities til Finansavisen.
Norwegian har også investert kraftig i Storbritannia de siste årene, og har flere hundre ansatte i landet. Selskapet vil ikke si noe om de nå vil vurdere å rekke seg ut.[/quote]
Høres nesten ut som en short kandidat…
Jeg jobber som tømrer og driver eget tømrerfirma, i Hallingdal er det mye polsk arbeidsinvandring. Her oppe har vi mange skrekkhistorier, deler noen av dem her med dere. Jeg ble oppringt av en hytteeier på Geilo som hadde fått lekasje i ett badegulv i hemsetasjen på hytta si. Badegulvet ble pigget opp og mens jeg pigget påstøpen kom det opp biter med hvit og grønn plast. Det viste seg att det ikke var brukt membran på gulvet men polakkene hadde vært på Kivi og kjøpt bærerposer og strimlet opp disse og teipet dem sammen med vanlig Monterteip! Denne “fuktsikringen” var lagt ca, midt inne i påstøpen… Den ene av polakkene som var igjen i Norge og de fikk tak i kunne fortelle poletiet att spannet med membran var tatt med til polen og brukt til oppussing av ett bad der. Hytteerier måtte ta kostnaden selv, da det ikke var noe penger å hente hos den ene de fikk tak i.
Mureren vi bruker ringte meg da han skulle legge en skiferhelle foran en peis i en hytte som var laftet i latvia og satt opp av latviere i Norge. Det var sparret ut plass til hellen i ett heltre eikegulv som var lagt på tilfarere. Betongarbeidet var gjort av samme folkene som hadde rullet opp laftet. Før han begyndte arbeidet syntes han det så ut som det var en overkul omtrendt midt foran peisen, joda der var det en overkul på 3 cm! Når de hadde støpt platen i hytta hadde de ikke disset denne godt nok og fått både overkuler og søkker i platen. Når de borret fast tilfarerene til dekket (2*3"), brydde de seg ikke å rette opp ujamnhetene men bare skrudde tilfarerene rett nedi dekket. Noen steder var ujamnhetene så store fra en tilfarer til neste att det hadde stått en mann på eikeplanken mens en annen skrudde gulvet fast! Her måtte vi ta av alle gulvlistene skru opp gulvbordene i stue, kjøkkendel og høvle ned overkulene og skole oppunder der det var for lavt. For så å legge ned det vi kunne bruke av det opprinnelige gulvet og supplere med nytt. Soverommene ble det ikke gjordt noe med, på master bedroom var det en høydeforskjell på laveste og høyeste pungt på 2,9 cm på gulvet. Hytteeieren fikk dekket ca.45% av kostnaden fra det latviske laftefirmaet resten måtte han ta selv… Det er mange flere saker, som for eksempel det er kjedelig når det ikke er beregnet sig over dører og vinduer i en laftehytte og når du kommer opp på hytta og ikke kommer inn fordi inngangsdøra sitter fast eller du ikke kommer inn på badet av samme grunn, og noen av vinduene dine er klemt i stykker av laftet og det er glasskår over alt og det har reinet inn i hytten i x antall dager / uker. Her er det mange hytteeiere som er i rettsak med utenlanske firmaer og prøver å få dekt noen av kostnadene de er blitt påført. Men det er vanskelig å hente noe fra dem. Joda det er noen få flinke utenlanske arbeidere her men det er for langt mellom dem, holdningen deres er også vanskelig å forandre på. Det er jo “bare” en hytte de bygger, er ikke så farlig vel…
Ha en fin søndag i disse ruglete aksjetider.
Halling
Farfaren min fikk bygget en hytte på Blefjell i 1966. Når fattern skulle bruke den første vinteren, så var det umulig å få hytta varm. Fyren hadde rett og slett spart litt penger på å droppe å legge inn isolasjon. Man behøver ikke være utenlandsk for å være kjeltring.
Det viktigste er vel å bruke håndtverkere med et godt rykte og et solid firma som har råd til å betale for seg hvis noe går galt. 
Det er krav om 3. parts godkjenning av bl. a. sluk og membran på hytter.
Det er mangen eksempler på dårlig utført håndverk, og påfølgende problemer som oppstår.
Mye av dette oppstår pga dårlige vaner, manglende kunnskap og en holdning som ikke er tilfredsstillende fra utførende entreprenør / byggefirma.
Kanskje dei heller ikke kjenner til lover og regler.( kunden må selv innhente dokumentasjon på godkjenninger )
Dette kan være gjeldene på både utenlandske arbeidere/ firma, men dette forekommer absolutt blandt våres egne landsmenn.
Å skylde på utenlandske firmaer synst eg er beklagelig, men eg er ikke uenig.
Det som ofte er tilfelle i byggesaker o.l mener eg er holdningen til Ola nordmann, som velger bort kvalitet til fordel for ett billigere alternativ. ( det er min påstand, og ikke faktabasert )
Man har fult ut mulighet til å sjekke opp firmaer og evt referanser, skatteastest og forsikringsbevis kan kreves.
Der mangen mener holdningene til snekkern, rørleggern eller hva dette måtte være er dårlig, mener eg at man like gjerne kunne diskutere holdningen til den som skal få utført arbeidene.
Eg mener at den som skal få utført arbeid, må selv gjøre en grundig jobb når det skal velges ut hvem skal utføre prosjektet.
Det er mangen svindlere ut i gata, også nordmenn.
Eg har nylig fått utført ett stykke kostbart arbeid på eiendommen min, drenering og muring av bakkemur mot en jordskråning.
Snakket med flere, hadde også annonse på mittanbud.no og fikk mangen rare henvendelser, eg valgte ikke det billigste alternativet men gikk for ett selskap som eg kjenner til og vet hva dei har levert tidligere, eg ble også superfornøyd og når jobben var ferdig, så ble regningen faktisk mindre enn antydet før jobben ble påbegynt.
Min erfaring er at flinke håndverkere er ytterst sjeldent. Kanskje en av tusen som klarer å se for seg alle detaljer og ringvirkninger på det de utfører. De fleste mangler evnen til å gjøre alt gjennomtenkt. De fleste bare begynner et sted og tar alt en dag av gangen, masse feil og arbeid på nytt osv. Samme om det er nordmenn eller hva det er.
Konge, det som er litt kult å tenke på er at Laptops for den “portable” kommer straks med desktop GTX1080, rått!
Kommende generasjon gaming-laptopper vil ha 2-2,5x høyere ytelse enn forrige generasjon. 14nm vs 28nm gir et utrolig stort hopp i ytelse pr watt.
Jeg droppet gaming-laptopp rett og slett fordi jeg ikke orker å ha noe med støynivå og temperatur nær middels orkan. Den PC-en jeg endte opp med har 1x120mm vifte til CPU, 1x120mm til PSU, 2x80(90?)med mer til GPU og under normal spilling så hører man bare så vidt litt sus fra viftene. Hvis man ikke har på lyd da. 
I tillegg kommer jo samme hva til å koble PC-en på strøm, og har tenkt å spille på noe større enn en 17", så da kan jeg like gjerne dra med meg PC-en. 
Har stajonær selv, i7 4790k, 16gb ram, ssd og hdd, men kun gtx 770 så skal oppgradere snart til 1080
27" 144hz, sennheier 363 7.1, gamingstol, roccat pro TKL mekanisk, rival csgo fade… modern nerd…
Tok litt Plca før helgen, og tatt litt mer idag, køyre gambling 
Bwo går på en smell når MH bli opphevet
strengt tatt en varslet smell
Nok en del lykkejegere som har oversett alle advarslene der ja
Jepp. er lett å la seg lure av å sammenligne historisk prising av aksjen med dagens prising.
Tenk om funcom hadde vært som BWO, ah… 
For hver aksje man eier vil man motta 12,48664 tegningsretter