@anon91440261 jeg er vel neppe personen til å lytte til når det kommer til TIL ettersom jeg har sittet på aksje fra 111kr og ned til 45kr nå. Jeg syntes aksjen virket billig på 55kr og kjøpte mer der også. “Bare” 20% ned derfra da.
Anyway, det skal komme inn en god del ekstra kapasitet de neste 6-18 månedene som nok vil dytte ratene enda lenger nedover. Finansieringen for tankskip har også skrumpet, så det er definitivt “buyers market” nå. På den andre siden, så er det rimelig tørke når det kommer til nybestillinger for levering etter 2017 såvidt jeg har fått med meg.
Finansielt, står det bra ut for TIL inntil videre, de sitter på bra med cash og drar inn greit med penger, selv på dagens rater. Det kan se ut som man kommer til å måtte sitte i TIL til 2018 før de evt får solgt skipene som egentlig var planen. Nå kan det se ut som det blir litt mer normal drift. Problemet med det er at såvidt jeg har fått med meg, så sliter TIL med å få like gode rater som resten av markedet.
Jeg sitter nå i aksjen, men om det er en god ide. Magefølelsen min sier egentlig nei… Jeg hadde neppe kjøpt på 55kr hvis det ikke var for at jeg satt i aksjen fra før, så tror det egentlig var å kaste gode penger etter dårlige.
… Samtidig, når det er blod i gaten er da man skal kjøpe? TIL ser ut til å kunne klare låne-nedbetalinger osv uten problemer.