Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

En av børsens desidert farligste aksje mener eg nå er Prosafe, men manglende cash off sannsynligvis en ventet restrukt.
Kronn er self på plass i aksjen med en liten pott, kan være gøy om det kommer en melding om avtale

Happy trading på high risk aksjer, bare bruk sovepiller om natten :wink:

Avm tar av i takt med gulle, ser vi gullpris på 1500 så tror eg Avm kan klare seg bra, men viktig å få i gang tri k.

Æsj, må bytte clutch og svinghjul på bilen. Langt ifra billig er det også

1 Like

Bale glitret I første omg, Ronaldo usynlig, men han som putter likevel

Så ble det en målgovende på Ronaldo også, han står frem som klassespiller ikveld

1 Like

@Christian
Hvordan vurderer du TIL nå? Jeg solgte vel på 110 her omkring. Begynner å se billig ut. Men er det fare for emisjon eller noe slikt?

@anon91440261
Vedrørede bunn på NAS så vet jeg ikke, den har jo gått mellom ca 240 opp til ca 370. Kjos virker på meg som en av de råeste businessmenneskene jeg kjenner til i Norge, så NAS skal vel opp igjen :slight_smile: Teknisk er det vel en støtte på rundt 245 ca?

2 Likes

@anon91440261 jeg er vel neppe personen til å lytte til når det kommer til TIL ettersom jeg har sittet på aksje fra 111kr og ned til 45kr nå. Jeg syntes aksjen virket billig på 55kr og kjøpte mer der også. “Bare” 20% ned derfra da.

Anyway, det skal komme inn en god del ekstra kapasitet de neste 6-18 månedene som nok vil dytte ratene enda lenger nedover. Finansieringen for tankskip har også skrumpet, så det er definitivt “buyers market” nå. På den andre siden, så er det rimelig tørke når det kommer til nybestillinger for levering etter 2017 såvidt jeg har fått med meg.

Finansielt, står det bra ut for TIL inntil videre, de sitter på bra med cash og drar inn greit med penger, selv på dagens rater. Det kan se ut som man kommer til å måtte sitte i TIL til 2018 før de evt får solgt skipene som egentlig var planen. Nå kan det se ut som det blir litt mer normal drift. Problemet med det er at såvidt jeg har fått med meg, så sliter TIL med å få like gode rater som resten av markedet.

Jeg sitter nå i aksjen, men om det er en god ide. Magefølelsen min sier egentlig nei… Jeg hadde neppe kjøpt på 55kr hvis det ikke var for at jeg satt i aksjen fra før, så tror det egentlig var å kaste gode penger etter dårlige.

… Samtidig, når det er blod i gaten er da man skal kjøpe? TIL ser ut til å kunne klare låne-nedbetalinger osv uten problemer.

1 Like

Litt enig i det du sier, var en kommentator som nevnte noe av det samme igår også. “Folk vil ha billige flyreiser, så viljen til å glemme er veldig stor” Og ser man på “PR Katastrofer” som har hendt Norwegian tidligere så virker det ikke til å ha dempet kursen på sikt.

2 Likes

Da er det å slite til seg noen feriepenger i bwo

@anon91440261 siden jeg fortsatt har troen på at det skal gå ok med TIL til slutt, så burde jeg ha unngått å prøve å treffe bunnen, men heller kjøpt når det hadde snudd. F.eks ved å se når kursen brøt opp gjennom SMA50 og så gjort en ny vurdering da. Det jeg har gjort nå er jo å fange en fallende kniv, og resultatet er jo at blodet renner. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Anbefaler kjøp av Hvete og Korn idag. Kjør en thight stop på de ettersom markedet er veldig volatilt og veldig bear etter brexit. Grunnen for anbefaling er en bunnlinje som er truffet på begge, veldig gammel bunnlinje, ser på det som en brexit overreaksjon. Ikke forvent dette som en endelig bunn, følg nøye med.

Jeg kjøpte Hvete på 430 med stoploss på 414. Korn kjøpte jeg på 345 med stoploss 335…

3 Likes

Hvete

1 Like

Korn

Korn kan godt gå ned til 320-330 før den går opp for å sette seg godt til rette i den rød boksen før oppgangen. Derfor en stopp på 335, med en kjøpsordre igjen da når den snur rundt 320.

Må selvfølgelig presisere hvor farlig det er å trade i disse dager. Ikke stol fulgt ut på noen andre enn deg selv. Sjekk dette ut for deg selv i dine egne rammer. Jeg velger kun å skrive det som en anbefaling for å dele en god trademulighet.

edit:
beklager hvis jeg kom midt inn i en samtale, er på ferie denne måneden og har ikke tid til å lese igjennom de 500 kommentarene jeg har gått glipp av før jeg er tilbake. Fant bare ikke et annet sted å dele

2 Likes

Ja takk, jeg er forsiktig jeg nå. Har 90% cash og 10 % investert til nå. Mye er bunnet opp i planlagte ting. Og er på jakt etter å spre risikoen ved å kjøpe motsykliske aksjer i en portefølje. Har bare for maks 40 000 i hver til nå så har startet forsiktig. Er egentlig veldig negativ til hele markedsutviklingen, pengetrykkingen, negative renter og cashfritt samfunn. Så sliter egentlig å finne så mye jeg syns er billig nok nå til at jeg tør å trø til med flere hundre tusen kroner i.

1 Like

jeg sitter også med mye cash i disse dager. rundt 75%

1 Like

Tegningsrettene i Bwo burde kunne ha mulighet til en fin reise, dersom aksjen holder seg.
Eg har kjøpt retter for 3 og 4 øre.

Sitter med 15% cash. Er sinna, regnet litt og så at jeg var opp 65% fra desember til April. Nå er jeg enn så lenge i 0,-

3 Likes

Jeg har klart å gå 10% i minus hittil i år. Det hadde gått bedre med meg hvis jeg hadde vært all-in i Funcom ironisk nok.

7 Likes

Haha den er lei å gnage på :slight_smile: føler med deg

1 Like

Håper ingen av dere tok en bit av Prosafe. 260 mill aksjer + 4,3-5 billioner aksjer utvanning.

2 Likes