Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

@Paddy80 Inngangen min i NAS på 287,20 ser ut til å bli ganske god. Takk for tipset :wink: (selv om jeg hadde den på radaren).

2 Likes

Hva syns dere folk om Lakse Aksjer ?
jeg kjløpte meg inn på en bilig
The Scottish Salmon Compan … noen tanker rundt laks ?

Liker Bakkafrost best selv.

har ikke så super mye egenkapital
syns det er dyrt og kjøpe en aksje til over 300kr

Leker litt rundt på børsen bare egentlig. og prøver og lære og feile. så starta med 30.000 og nå oppe i 34.000 med traiding på zero konton…

2 Likes

Men trykk på teknisk analyse og se historisk kursutvilking. Den har bare gått en vei i alle år. Gjennom alle kriser :wink:

Hva med Gsf og Mhg?

Mhg er et globalt oppstrøms og nedstrøms selskap. Globalt er det en del utfordringer. Bakkafrost er best lokalisert.

Well det første du kan lære er at den prisen du betaler i kroner per aksje er totalt irrelevant for om aksjen er dyr eller ikke :slight_smile:

Det som betyr noe er hva markedsverdi er i forhold til hvor mye pengestrøm selskapet drar inn i fremtiden.

4 Likes

Lærer noe nytt hele tiden. hva skulle jeg gjort uten dere på dette forumet :slight_smile:

1 Like

Eyh, ikke gjør feilen å kjøpe " billige" øre aksjer fordi da får du mangen, det er en klassiker :wink:
Det er ikkesikkert 1 aksje til 300 er så dyr

1 Like

Føles jo så mye kulerer er og eie 20.000 funcom askjer en. og eie 40 Nas aksjer :stuck_out_tongue:men skønner poenget

7 Likes

Ender Prosafe i pluss idag ?

Akk ja eg skulle ha vert litt mer tolmodig med t rettene i Bwo

1 Like

Liten avsporing her…

Noen som har sett på Havyard? Ser at kursen var rundt 34-35 ved børsnotering i 2014, og den har vært ned 95% etter oljens uroligheter i 2015. Kursen gikk opp nesten 300% etter svært positive tall i 1. kvartal, og nå har de fått flere kontrakter og gjelden er minimal. Obligasjonene deles ut til en kurs på 8,25, og nå står den i 7.5.

Jeg syns hvertfall det caset ser veldig lovende ut og har fulgt med en stund. Etter at denne analysen kom i går har jeg tatt noen lodd.

1 Like

Kjenner ikke godt til Hyard, men har ett bar kamerater som jobber ved ene verftet, dei blir vertfall permittert pga manglende kontrakter.

2 Likes

Sinnsykt med Prs assss, skjer a ?

Bra vi har en kar med inside info her da hvertfall lol

1 Like

Hehe, tenkte du på min kommentar om Hyard ?

Noen andre selskap du vil ha info om ? :slight_smile:

Fra spøk til alvor, er jo ingen hemmelighet at Hyard mangler oppdrag på verftene sine, der hvor eg bor er Hyard en stor arbeidsplass ikke så mangen mila unna, så eg kjenner en del i dustriarbeidere som jobber der med en uviss fremtid

3 Likes

Eg trenger hjelp, eg har tradet litt i Prosafe idag, er det galskap å sitte med aksjer over helgen ?

Edit : ingen så ville komme med kloke råd, så da sitter eg, antar det ikke er klokt men hatt en god uke så da toler eg det

1 Like

Kan dessverre ikke uttale meg om Prs.

Blir de permittert nå eller har de blitt det under nedgangen? Ser de fikk en 100 mills kontrakt den 06. juni. Men takk for infoen uansett :slight_smile: