Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Har du en link til butikken?

Egen tråd. www.autoglaze.no

5 Likes

Jeg har ikke satt meg inn i selskapet men Matse Holding holder på med dette (mat.se).

Nå har Warhammer 40,000: Eternal Crusade gått fra Early Access til lansering. Ganske lunkne kritikker og ikke så mange solgte (men høy pris per spill). Det er et spill som ble påbegynt i Funcom, men ble videreutviklet av noen avhoppere fra Age Of Conan teamet som startet Behaviour Interactive og utviklet spillet videre der. De har også utviklet spillet Dead by Daylight med Starbreeze som publisher.

Mer om historien her: http://www.pcgamer.com/warhamer-40k-eternal-crusade-devs-discuss-the-evolution-of-their-massive-online-shooter/

Litt interessant med tanke på både kobling til Funcom og Starbreeze

3 Likes

Andre som bruker Skandiabanken og har flere plasseringskontoer?
Nå legges skiten om, så akskjer fra forskjellige plasseringskontoer blir lempet over til en konto.

Har registrert meg på Nordnet, men har ikke orka å flytte over, nå lurer jeg på om jeg gir Skandiabanken sparken.
Er det mulig å ha flere plasseringskontoer på et kundeforhold hos Nordnet?

Bruker selv Nordnet, du kan ha flere kontoer der. Har selv to Aksje/fondskonto samt 1 investeringskonto zero. Hadde selv Skandiabanken før men byttet over. Hovedgrunnen var at Skandiabanken ikke hadde handel av unoterte aksjer. Hvordan det er i dag vet jeg ikke. Som bonus når jeg byttet var at det ble billigere og handle, samt mye bedre brukergrensesnitt.

5 Likes

Takk skal du ha. Er et skritt å ta og gjør det. Får se etter høstferien, orker ikke å stresse med det nå.

Noen som vet hvor lang tid det tar fra du trykker på selg-knappen for et fond, feks Nordnet Superfondet Norge i mitt tilfelle, til du faktisk har solgt og ser pengene på konto?

Ordren blir vel sendt til fondsforvalteren morgenen etter, også skal de bruke noen dager på å gjennomføre handelen før den blir registrert. Er vel typ 2-5 dager for nordiske fond og 2-7 på øvrige.

1 Like

Alt om tider og frister står tydelig på Nordnet. Under “kundeservice”…

1 Like

Er det interesse og er det ok for pdx med en elbiltråd?
Mye som skjer på den fronten, lurer selv på å bytte…(må jo planlegge å få brukt litt av avkastningen).
Eller er jeg alene med slike interesser?

2 Likes

Bare å mekke tråd :wink: Er det ingen interesse dør den jo bare.

4 Likes

Jeg synes nå elbiler er veldig interessante. Med den utviklingen vi har sett i batterikapasitet/pris på elbiler de siste årene, så synes jeg det ser ut som vi bare er 5-10 år unna at bensin/diesel vil selge dårligere enn elbiler. Jeg har lite tro på hydrogen som kaster bort masse energi på strøm - hydrogen- strøm konverteringen. Elbiler har jo også den fordelen at man kan lade hjemme, så man slipper å stå 2-3 min på bensinstasjonen på mandag morgen. :stuck_out_tongue:

3 Likes

VW selger mer elbil i norge enn bensin og diesel atm. :=)

2 Likes

VW satser fullt på el-bil fremover og skal innen 2025 ha 30 ulike helelektriske modeller. Hybrid-biler utgår.

En av problemene med el-bil er produksjonskapasiteten, og hva skjer når de asiatiske landene begynner overgangen til el? Det vil ikke være nok kapasitet til å dekke hele behovet, så hydrogen-biler og andre energi-kilder må benyttes for å dekke den økende etterspørselen av “rene” biler. Her i Norge tror jeg el er fremtiden.

1 Like

Tenker du på kapasiteten på batteriproduksjonen? Jeg ser for meg at hvis la oss si 20% av verdens biler er elbiler, så vil R&D budsjettet fikse det problemet.

1 Like

Det er jo grunnen til Panasonic og Teslas Megafabrik

1 Like

Hvis det blir for snevert med en elbil-tråd kan den utvides til å omhandle fremtidens biler med el-, hydrogen-, og selvkjørende?

2 Likes