Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Vektet ned idag, liker ikke den generelle stemningen på børsen og heller ikke makrobildet. Kan være jeg kommer til å ha cash på kontoen og handle litt på nyheter eller annet kortsiktig, mens jeg venter på en større korreksjon ned.

1 Like

Med det macrobildet som har vært siste tiden er det smått utrolig at Oslo børs luktet på ATH for bare en uke siden!

1 Like

Alle skal inn på børsen og tjene penger (som naboen) og da er det kanskje greit å ta en pause. Vente til det er litt mindre populært, noen smuler kan man godt la ligge igjen på bordet.

3 Likes

Noen som tok i mot gulltipset da ? Vei idag på vinner liste, opp 5 prosent

Kopi fra 2 dager siden :

Kronn

2d

Ikke at veidekke er en askje med raske prosenter i, men eg tror dem kommer il å levere ett meget greit res på tor, og ordre boken til vei bør se meget fin ut.
Har hanket inn kontrakter jevnlig siste året.
Veidekke er den enseste aksjen eg sitter langsiktig i, og mine første aksjer her kjøpte eg ca 10 år siden, dette er min pensjon, alt anna er bare “gøy”

Eg anbefaler ikke kjøp, eg bare sier at det kan vær greit å se på den og gjøre sin egen vurdering.

Nå er dette også en aksje med varierende omstetning i, så kjøpes det, kan det være man blir sittende noen dager

3 Likes

yes rec faller :wink:

Rett før sommerferien tok hovedkortet på vår gamle stasjonære PC kvelden. I ferien tok kona masse bilder som hun ikke får sett på fordi PCen altså er kaputt.
Igår følte jeg meg derfor tvunget til å kjøpe en ny. …en til å se på feriebilder og sånn med… var jo på tilbud og alt.
https://www.komplett.no/komplett-gamer-premium-i50-gtx980-edition/10949

8 Likes

Hehe, skjønner. Funker nok fint til å “se feriebilder og sånn” med den :wink:

4 Likes

Går greit i REC i dag :smile:

Kjøpte på 1.28 i forrige uke.

1 Like

ser dere likheten?

dreit meg ut på å ikke sitte på Gig over raporten, helt utrolig hva dem har gjort der.
Har ikke kjøpt tilbake noe der, nå er det rec stom er flaggskipet i portissen min.

tok litt bionor på 1,4, for spenningen sin del :smile:

Solgte litt rec i dag på 1.470 tok med meg 15% gevinst der.

Vil se hva den gjør ila dagen. Mostand på 1.50 nå tenker jeg og er usikker på om dette bare er en liten bounce eller om vi skal opp mot 1.9 igjen.

ser ann litt, satser på at 1,5 brytes

1 Like

Rec virket sterk i auksjonen, videre opp i morgen da ?
uansett, prøver å bli sittende noen dager i Rec, litt flaks så får den seg en fin puff oppover om 1,5 brytes.
Enda mer flaks, så skal Gig nedover på samme tid :wink:

Nu e det grillings i :sunny:

@Kronn

Kan du fortelle litt om hvorfor du har en knapp på REC?

deler bare denne;

18/08-2015 21:36:42: Oslo Børs - OBX vekter 19.08.2015
Symbol Weight %

PGS 0.9655
RCL 4.93
ORK 6.6504
OPERA 0.9425
SDRL 1.6617
BWLPG 0.5691
AKSO 0.5773
FRO 0.1599
TGS 2.0749
STL 18.4578
STB 1.8107
TEL 15.4575
YAR 8.83
FOE 0.1548
NHY 5.3245
DETNOR 0.6064
DNO 0.6413
MHG 4.4627
SCHA 2.8089
GJF 3.2622
SUBC 2.1926
NAS 1.3457
DNB 14.745
NOD 1.0176
REC 0.3509
Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=383670

1 Like

Mye rødt i dag. Er vel bare å lukke ned traderen og håpe det ser bedre ut i morgen.

1 Like

@lord hva betyr de tallene?

Det er vel indeksvektingen til de enkelte. Altså hvor stor betydning hver enkelt har for den totale OBX-indeksen? (i prosent)

1 Like

Noen som leser forumene på HO… Finner stadig at jeg leser og poster mindre og mindre der borte…

Skummer igjennom men finner lite eller ingen glede/ nytte av å lese : sitat P… morra di bak, kommer du rett ut i fra Lier, du skal fa… meg ikke, osv. osv…
Når det er sagt er det noen jeg følger ganske tett der som kommer med godt dokumentert info og sakelige argumenter.

1 Like