Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Hovedsakelig at Rec har falt altfor mye uten noe grunn, Rec har ved flere tilfeller blitt ihjel shortet.
Eg satser at dette snur nå, og at den bryter gjennom 1,5 idag eller morgen.
Samtidig er inngangen min lavere en emien som JUM fulltegnet.

Verdiene i Rec er høyere enn hva kurs tilsier.

Skal ikke kjøpe tilbake aksjene dine i FUN da :slight_smile: ? De ligger der fortsatt til salgs på samme pris som du la dem fra deg :smiley: Det sagt, jævlig rar ordrebok i dag. Mange hundre tusen aksjer på kjøp, så ligger det en del aksjer bare 1 øre opp… men nei, det blir for dyrt… 1 øre opp !! :slight_smile: ikke let å bli klok på. Nå er jeg forøvrig -1000 kroner på mine 50000 :stuck_out_tongue: Kunne tatt 50000 til da bare for å få se plussen i dag… Men det ville blitt juks :stuck_out_tongue:

EDIT: ok CGML og MSI tok aksjene på ask… omsider, og akkurat når det skjedde så forsvant ask på 0.83… så nå har vi spread til+3.5% oppgang igjen… Er så mye robot drit og finting i ordrebøkene om dagen.

1 Like

hoho, tror eg lar dem være i fred :smile: har ett mål om å holde meg borte fra fun, med større bløp vertfall, men samtidig er det en aksje eg ikke helt klarer å gi skipp på.

Nå er planen å sitte rolig i rec, før eg skal tilbake i Gig på rikstig kurs

edit : er storfornyd med at eg ikke løpte etter å kjøpte Gig på 1,7-1,8 igår, nå er den jo nede igjen hvor eg solgte :slight_smile:

GIG greia du har på gang tror jeg du blir å tjene penger på… Lovende…

1 Like

Gig er noe av det heteste på ose nå, men det er litt for mangen som tror den plustlig skal stå i mangen kroner, regner med en del som kjøpte på topp igår, panikk selger idag

Kan være lurt å la kjedsomheten drive Adrenalin traderne ut… For så å ta en fin posisjon… Si fra når du prøver deg igjen…

Jeg gjør det samme :smile:

Synd jeg satt mye av pengene på Opera som nå har sunket noen %.

tipper den vertfall skal ned på 1,5, om ikke den holder så er 1,3 neste.
Spørsmålet er jo hva vi risikerer når vi ikke er inne ?

Var nok mangen på HO som lo av meg da eg solgte, såg det var noen kommentarer tidlig på dag. Utover dagen igår og så langt idag har det vert rimelig stilt :slight_smile:

Skal se den snur før eg kjøpet igjen, spiller ikke noe rolle om eg går glipp av noen prosenter

har forøvrig kjøpt mer rec idag

Tja, de første kommentarene dine i går gikk jo ut på at du trodde du hadde gjort en tabbe. gig er spennende, men tidspunktet og kurs er nok ikke optimalt nå.

1 Like

joda, eg var litt stresst for at eg gikk glipp av mye, derfor eg idag er glad for at eg holdt hode kaldt :slight_smile:

Ville ikke kjøpt med REC… REC er en lunefull jævel… Og genrelt… Når Oljepris går ned så betyr det energi blir billigere… Det forplanter seg og inn i solenergi og tar knekken på marginene der… Det er ikke så let serru… Ville ikke bettet hardt på REC hvertfall…

2 Likes

olja skal opp, vet ikke hvor mangen ganger siste uka den har vert på 48, for så å snu, eg tror den skal opp.
Samtidig er Rec en aksje med høy oms, her er lett å komme seg ut igjen.

Er det bare meg, eller driver folk her nå bare med kortsiktig trading? Kanskje fordi utsiktene er negative? I så fall er det ikke engang et nullsumspill, men et med negativ utfall totalt sett.

Jeg har to aksjer jeg er nøytral til, kit og til, en aksje jeg er positiv til, pho, og en jeg såvidt er i pga gammel moro, star.

3 Likes

følg med på wrl nå

Jeg tror at ettersom gig er “ung” så er den ekstra volatil. Til slutt vil den stabilisere seg på riktig pris, men så er spørsmålet om når det vil skje?

Jeg tror ikke vi ser 1.3 med det første. At gig skyter i været etter nyheter er fortsatt noe som kommer til å skje, tror jeg. Og jeg tror det er sannsynlig at det kommer nyheter før aksjen får tid å falle tilbake til 1.3. Vil vurdere kjøp på rundt 1.5

Ja, det lover ikke særlig godt når alle er så kortsiktige. Jeg falt for dette selv - og jeg er ikke interessert i trading egentlig.

4 Likes

Mye kortsiktig nå virker det som… Selv så sitter jeg Cash mye nå fordi det er så få av aksjene som ser ut som et bra case… Følger mye med når jeg er cash… ser etter nye ideer. Liker generelt sett å sitte hardt risket. Føler at min kapital ikke gjør nytte for seg om jeg ikke er investert… Ikke altid like bra å ha det som egenskap :confused:

Men jeg stoler på tre ting gjennom Q3 og begynnelse av oktober:

1. Høst er sesong for Shorthausing. Det kommer massevis av skrekk Haus fra ymse Hedgefond forvaltere og andre som sitter investert i et veddemål om nedgang

2. Kina kommer til å fyre rett gjennom all bullshit som Vestens “eksperter” altid serverer om dem. Denne gang når "ekspertene igjen ser fingereren for n-te gang… så vil de holde kjeften i 1 år til… Men så vil de begynne på igjen. De TAR ALDRI LÆRDOM !!

3. Oljeprisen tror jeg blir lavere fremover nå i et halvårsperspektiv… Hvertfall

Dette handler jeg etter… Men finner likevel ikke mye sånn superinteressant. Har FUNCOM aksjer da… Men det er bare fordi jeg kjenner dem så godt at jeg føler liksom jeg tør å ta et veddemål om 40 000 NOK :stuck_out_tongue: … Dette tross konkursfare i 2017…

1 Like

Jeg reduserer eksponeringa mi i aksjer nå. Skulle star falle til 5 kr blir nok fristelsen for stor. Sitte musestille med en større post, vente på hypen.

PHO tror jeg blir veldig bra på sikt.

Opera er jeg nok avhengig av et oppkjøp for at det skal bli riktig bra.

En liten moro-post i funcom må jeg ha.

Uansett i dag reduserer jeg over hele linja.

1 Like

laber kurs utvikling i Pho, må si eg hadde regnet med ett kraftig løft idag