Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Hadde på noe teip fra vårturene fra forrige vinter. Fungerer greit, men hadde nok hatt både hakket bedre glid og feste med vanlig smørning. Fordelen var null tid brukt på å smøre.

Gikk enn tur med en kompis med gammeldagse smørefrie ski ifjor. Han slet med å holde følge i slake nedoverbakker hvor jeg gled laaaaaangt i fra.

Tror felleski kan fungere bra, men da må spennet være perfekt og vekta burde man nok holde helt lik.

2 Likes

Tipper han kompisen din ikke hadde glidet skiene heller?
Jeg er svært glad i å gå på ski, men sliter med å finne både supergli og spikerfeste.
Har en datter som trener litt ski og går endel skirenn, gjør så godt jeg kan med feste, glider før hvert renn osv…

Men gammeldagse smørefrie får en ikke til å gli uansett da…

1 Like

Han hadde helt sikkert ikke glidet, men har ikke giddet å gjøre det selv heller på noen år. Min erfaring med ski er at spenn (og tildels teknikk) har utrolig mye å si.

Godt å vite at man skal smøre kortere jo kaldere det er og hvis det er nysnø.

Skjønner hvorfor folk går for smørefritt, møtte en kar på vei ned fra fjellet i fjor. Han fikk med ski på skulderen med 5cm med kladder under. Han hadde nok smørt etter lufttemperatur og ikke tenkt på at det var nysnø. Litt vanskelig var det nok også med et par grader i temperatur forskjell i løpet av 3-4 km, hvor det oppe på fjellet ble skikkelig blå ekstra føre.

1 Like

Et godt tips ved nullføre kan være å vaske ren smøresonen og bare rubbe opp med sandpapir korning 100 eller deromkring. Skirens og sandpapir kan være greit å ha med :slight_smile:

1 Like

Jeg har spilt litt civ 6 nå. Jeg opplever at jeg blir fort veldig sliten i øynene, blir litt stresset i kroppen og sliter med å sove etterpå. Jeg har ikke opplevd det med andre spill. Har noen av dere merket noen av disse symptomene båt dere har spilt civ 6? Hva tror dere det kan komme av?

Hehe! Det tror jeg alle som har spilt spillet har kjent på. Timene flyr!

1 Like

Kanskje lurt å ta en pause og lese en god gammeldags bok? :slight_smile: da sovner i hvert fall jeg som en stein

2 Likes

Said every civ addict ever. :smiley:

Digital crack.

1 Like

Hehe. Ja, kjenner meg igjen i det, men jeg har merket dette etter veldig kort tid. Spilte ca 30 min tidligere i dag, og kjente det allerede. Kanskje jeg har spilt for mye civ tidligere og at symptomene kommer raskt av den grunn? :wink:

Men seriøst. Jeg tror det er noe rart med spillet, eller så er det noe med PCen min. Den burde være god nok.

Teller det at siste boka en har lest er Erotiske norske folkeeventyr for 16 år siden?

3 Likes

Obs! En konkurrent av oss har måttet permittere, og vi har pr.d.d. Ikke en dritt å gjøre. Det er høyst unormalt for tavlebyggere på denne tiden av året

Jeg har ikke merket noe. Har ikke hørt om det heller

1 Like

Da et det vel noe med meg :wink: skal sjekke om det et noen innstillinger jeg kan endre. Hvis ikke får jeg kun ta veldig korte økter med civ 6

Skandiabanken på mobil med ny løsning: drit og dra! De mister sansynligvis meg som kunde!

5 Likes

Jeg har brukt den en del og kan si det har vært mye kødd med den.
Skjer ofte at man ikke får lagt til ordre. Etter kjøp kan det ofte også ta 15-20 min før du får selge de samme aksjene igjen over samme platform.(tar liksom tid før du har de tilgjengelig)
Bare til sanntidskurs kan den jo være et greit alternativ.

Enig. Den nye traderen suger. Ser ikke ut til å funke spesielt bra heller.

2 Likes

4 Likes

Har denne aksjeinteressen gått for langt når man sitter og glaner på cnbc closing Bell annenhver kveld?

1 Like

Olja til helvette og gullet til himmels, ose følger nok olja idag

1 Like

You wizard!!!
:laughing:

2 Likes