Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

North

North Energy’s assets as per 30 September were NOK 983.0 million. The Company is
financed with NOK 402.0 million in equity. As of 30 September 2016, North Energy
had a net cash position of NOK 160.6 million,

Mcap på 260mnok er vel ikke avskrekkende høyt ?

2 Likes

https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Om-Oslo-Boers/Nyheter-fra-Oslo-Boers/Endret-utvalg-i-Hovedindeksen2

Endret utvalg i Hovedindeksen

10.11.2016

Fra 1. desember 2016 går seks aksjer ut av Hovedindeksen, mens ni nye aksjer kommer inn.

Oslo Børs har revidert utvalget i Hovedindeksen (OSEBX). Revisjonen innebærer at antall aksjer i indeksen vil være 62 aksjer.

Hovedindeksen skal være en investerbar indeks som inneholder et representativt utvalg av alle aksjene som er noterte på Oslo Børs. At indeksen skal være investerbar betyr blant annet at aksjene som inkluderes i indeksen til enhver tid skal være relativt enkle å kjøpe og selge i markedet.

1. desember 2016 går følgende seks selskaper ut av indeksen:
    • ABG SUNDAL COLLIER
    • BW LPG
    • GAMING INNOVATION GROUP
    • SAS AB
    • AVANCE
    • Q-FREE

Samtidig inkluderes følgende ni selskaper i indeksen:
• AKER SOLUTIONS
• AMERICAN SHIPPING COMPANY
• LERØY SEAFOOD GROUP
• NORWEGIAN FINANS HOLDING
• B2H
• OPERA
• ASETEK
• KITRON
• HAFSLUND B

2 Likes

Blir litt kvalm av at eg solgte techstep rett over kr2

Med Trump i setet og usikkerheten så har jeg kikket litt på kor. Ikke dumt priset nå heller

Snowden live her nå hvis noen vil se :slight_smile:
https://www.startpage.com/snowden/

Skbn fikk mye pes for den nye traderen, prøvdt den først idag, synst den er grei eg…ikke opplevd den som dårlig

Dersom kundene deres utsettes for tap grunnet av det nye systemet er det sannsynlig at banken kompenserer hendelsen. På sidene deres står det følgene:

Er pengene mine trygge i Skandiabanken?
Skandiabanken tar det fulle ansvar for at sikkerheten til enhver tid er tilfredsstillende. Våre kunder vil ikke bli økonomisk skadelidende dersom deres engasjement skulle bli påvirket av eventuelle hendelser som kan knyttes til feil i våre systemer eller sikkerhetsrutiner.

Er det noen som har blitt utsatt for det ?

Har lest at det vises feil verdi i beholdningen, sidene kræsjer så man blir logget ut, men folk skriver mye rart på internett, spesielt HO. Kan ikke bekrefte sannheten ang. dette.

Kan bekrefte mesteparten av det stemmer. Har vært mye tull og misnøye. Utrolig irriterende at de insisterer på den nye løsningen når de hadde en helt ok fungerende løsning… en merkelig avgjørelse!

Men tviler meget sterkt på at det blir mulig å få noen kompensasjon for tap pga av at en ikke har fått kjøpt/solgt eller liknende. Det ville vel vært ganske enestående…

For info så har jeg solgt meg ut av Skandiabanken i dag etter å ha vært med i fra IPOen. Fortsatt stor fan av dem, men en skikkelig ripe i lakken dette. Synes også at omleggingen av resten av brukergrensesnittet ikke har vært til det bedre. En venner seg litt til det, men hvorfor ikke ha en mulighet til å velge det enkle gode grensesnittet de har hatt stor suksess med i maaaaange år!?

1 Like

Jeg har aldri angret på Nordnet Link konto. Det anbefales! Dårlig på teknisk analyse osv, der kan en bruke andre programmer. Men for sånn uke/måneds trading og ikke minst langsiktig er nordnet link gullfint. Utsatt skatt gjør alt så enkelt og lønnsomt (hvis du tjener på dine investeringer). Rentesrenteeffekten blir stor over tid.

1 Like

Jeg kommer til å gå fra Netfonds til Nordnet. Har vært veldig fornøyd med Netfonds, men Nordnet tilbyr bedre grensesnitt, lavere kurtasje for handel på Stockholmbørsen og virker generelt sett å være et mer moderne alternativ.

Vet du om de flytter alle aksjepostene for meg? Har noen erfaring med dette?

Du kan eventuelt flytte de selv :grinning:

Får lese meg opp. Tar vel noen dager å flytte midler fra en bank til en annen, og om jeg må #1 selge #2 overføre #3 kjøpe i ny bank kan jo det føre til at jeg står uten aksjer i et par dager og gå glipp av noe gøy. Det er ikke optimalt.

Du fyller ut en overføringsfullmakt, så gjør Nordnet resten av jobben. Driver og vurderer å flytte over til de selv, så hadde en liten prat med de om det. Vet ikke hvor lang tid det tar.

5 Likes

Jeg flyttet hele aksjeporteføljen min fra DnB til Nordnet i våres. Som Jensen skriver fyller man ut en overføringsfullmakt også gjør Nordnet resten. De tar også evt. kostnader DnB trekker deg for (bare sende utskrift av kostnaden til Nordnet, så setter de over penger til deg). Tok noen dager så hadde jeg alle aksjer synlige på Nordnet :slight_smile:

1 Like

Eg vil følge med på qec fremover, ligger fint til i en stigende trendkanal

http://www.netfonds.no/quotes/analysis.php?paper=QEC.OSE

Nylig emisjon, på 3 kr, og som skal sikre investeringsprogram 2017, sammen med kreditter.

Based on results this year, we plan to participate in
further infrastructure and up to 8 (2.0 net) wells at Kakwa
in 2017. This $25 million capital program will be funded
through our credit facility and cash flow. Preserving our
financial liquidity is still a priority and we may scale
this program accordingly if conditions or results change.

Selskapet har siste tiden hatt en rekke positive nyheter

• Quebec Government approves new hydrocarbon
    legislation in principle
  • Finalized resource assessment for Jordan oil shale
    acreage
  • Completed equity placement for gross proceeds of
    $4.75 million
  • Average daily production of 1,275 boe/d with cash
    flow from operations of $1.45 million for the quarter

Kvartallet som nå ble meldt, viser at økonomien er i ferd med å snu :

Selskapet leverte et netto resultat på minus 1,01 millioner dollar i tredje kvartal, mot minus 18,17 millioner dollar i samme periode i 2015.

OBS! den har gått mye siste tiden, og aksjen har oppmerksomheten til mangen tradere

Note : eg hadde litt qec rundt 1,20-1,30 men solgte til ca det samme.
Alt etter hvordan den åpner i dag, vil eg vurdere inngang

Edit : tatt qec på åpning

3 Likes

Antar det tar 2-3 dager etter at signering er gjort og at den nye banken har iverksatt ordren, dvs det tar den tid det tar VPS å foreta registreringen.

Ellers er det bare å be evt ny bank om å gjennomføre dette, så må man signere med bank id ( eller på gamlemåten ), er snakk om bare minutter

7 082 ansatte i Veidekke har fått tilbud om å kjøpe mellom 50 og 1.000
Veidekkeaksjer hver. De ansatte kunne velge mellom to tilbud: Tilbud A med 30 %
rabatt og kontant betaling og tilbud B med 20 % rabatt og delvis
finansieringsbistand.
2 389 ansatte benyttet seg av tilbudet og bestilte til sammen 1,19 millioner
aksjer i bestillingsperioden 4.-11. november. Tilbudet var imidlertid overtegnet
med 41 %, slik at det ble foretatt en avkortning. Etter avkortning har de
ansatte fått kjøpe mellom 50 og 600 aksjer hver og det ble tildelt totalt 0,84
millioner aksjer til de ansatte.
Kjøpskursene ble henholdsvis kr 84,44 (tilbud A) og kr 96,50 (tilbud B) etter
30 % / 20 % rabatt på børskursen i bestillingsperioden. Det er to års
bindingstid på aksjene.

3 Likes

Jeg liker godt stilen PLAYERUNKNOWN kjører med alpha access for det nye spillet Battlegrounds. Åpner serveren fredag til mandag morgen og gir en haug med keys til streamere til å dele ut. Nå er serverne stengt og alle vil spille! :smiley: