Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Q-Free, noen som følger de?
La merke til denne i dagens rapport fra Xtrainvestor:
“Største eier i Q-Free, Kapsch Trafficcom, økte med 100.000 aksjer og eier nå 15,4% av selskapet. Kapsch er også en av Q-Frees største konkurrenter.”

3 Likes

Kapsch er i større grad ute etter å ødelegge for QFR enn å kjøpe dem opp. Nå fikk QFR igjennom emisjonen for videre vekst og sterkere konkurranse, så kanskje Kapsch føler de må gjøre noe. Worst case for Kapsch ville vært om et PE-fond eller noe kjøpte opp hele QFR for å så kapitalisere selskapet mot ITS-kontrakter. Med 15,4% så blokkerer de for et fullstendig oppkjøp.

3 Likes

Det jeg ikke liker med Q-Free er at det kan være lite volum. F.eks i dag er det foreløpig ingen handler i aksjen…

Jeg noterte meg også at den er lite likvid.

Har en liten bunt med aksjer i qfr som mer eller mindre er en gambling på at Slovenia-kontrakten vil gi gi en god q4, men mangelen på bevegelse får meg til å tvile på at det var en god ide…

Foreløpig fornøyd med å kjøpt Qec til 3,10 på åpning i dag, kunne ha fått billigere, men det er dei som har betalt mer også

Her tror jeg det samme skjer ved Q3 som ved Q2. Da fikk vi en 30-40% økning ved resultatfremleggelse over natten siden tallene for 2015 var elendig. Siden det har kursen sunket tilbake på ultralav omsetning, uten noen fundamentale endringer.

Nå har vi brudd fra en dobbel bunn, og en nedgående kile på kort sikt. På lang sikt kan det se ut som bunnen av trendkanalen. Havyard er et selskap i stor vekst, men selskapet er fortsatt priset lavt siden notering i 2014 grunnet investeringer i nye markeder hvor selskapet lå med store underskudd, som nå gir avkastning. Vekstselskaper i denne bransjen prises gjerne med en p/e på 10-14, mens Havyard sin p/e ligger på 3-4 hvis resultatene blir tilsvarende som i Q2.

Ca. 70% av aksjene eies av større aktører som ikke handler, så oppgang kan komme brått på. For de som vil inn i aksjen kan det være lurt å gjøre det før fredag. I følge forrige rapport forventer de enda sterkere vekst fremover.

Disclaimer: Usikker på hvilken betydning en eventuell konkurs for Havila Shipping har og si. Havila Holdning er største eier i Havyard

(Hadde vært flott med en Havyard tråd, selv om dette er et Tek-forum)

3 Likes

har så lyst til å være med i Hyard, men frykter maglende ordrer i det store bilde…håper dere som er der, vertfall blir rikelig belønnet ! :slight_smile:

Edit: synes det for øvrig er litt lite volum i aksjen, noe det også er i dag, men med fin oppgang likevel da

2 Likes

Ja, volumet er veldig lavt og det kan være både bra og dårlig. Skal ikke mye til for å styre kursen i en bestemt retning, men nå virker det som vi har en solid bunn rundt 7.5.

1 Like

Takk :smiley: Hadde nok ikke vært like positiv dersom jeg ikke fikk fisket til meg aksjer på 8 kr. I tillegg til at MMC har ansatt 5 pers siden Q2 og at det ligge 5 ledige stillinger ute.

Lurer på hvor mye ship technology taper på å permittere folk og ikke ha verftet i arbeid.

Men hovedaksjonæren i Hyard skremmer meg, kommer nok til å snitte meg ned etter Q3.

2 Likes

Lottobongen i AGA ut med 1øre i pluss idag :clap:

4 Likes

Du blir ikke med videre? :slight_smile:

Videre i hva ?
Hva blir AGA og hvilket verdier er det der ?
Nei, eg blir ikke med, har ikke satt meg inn i hva caset blir

2 Likes

Hehe, vært for mye på hegnar nå, jeg…

2 Likes

Håper Qec kan slutte rundt 3,3 det vil isåfall utløse kjøpssignal.
Med oljeprisen godt over 1dollar høyere idag enn i går, så bør det gi muligheter

Forsøker å selge ene bilen, noen som har tips til foretak som tilbyr bra finansiering? (Salgsargument, hvis jeg kan lokke folk til å låne for å kjøpe bilen min, potensiell fremtidig inntekt i Axa osv osv vinn vinn :smiley: vel, det siste var kødd)

Kan noen med vettet i behold, forklare meg hva som skjer med Aga, og hva som kan forventes !?
Er det ikke varslet flere emisjoner, og på kurser langt lavere enn dagens !?
Hva med verdier i det nye selskapet !?

Noen med litt god info rundt caset ?

1 Like

Jeg tror de fleste trader kortsiktig, men noen har da troa på dette HIDDN-opplegget. Hadde HIDDN vært en egen IPO, feks. i Sverige, så kunne vi fort sett mcap på noen hundre millioner. Diffuse techselskaper som ingen helt skjønner hva driver med virker å være hett om dagen.

Ellers så har Spetalen sørget for god track record for de som var med tidlig i sånne skallfusjoner, NEL, AXA, BLOM tilogmed BIRD har hatt en fin reise. Mange tenker at det samme kan skje igjen. Min mening er at det er helt høl i hodet at skallselskaper på OSE skal prises til 60-100mNOK. Da er det mange av de mindre selskapene som burde selge unna verdier og skallselskap for å maksimere aksjonærverdier. Det er ingenting av verdi igjen i AGA utenom 2 millioner, ikke noe fremførbart underskudd, så dette er prisen kun for en plass i hovedindeksen.

1 Like

Byebye Høgmo

5 Likes