Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

prøver å litt Jin ned mot 8…

edit: fikk litt…

1 Like

Hva med en skikkelig sperrepost? :smile:

1 Like

om JIN går over 8,30 så er Qec tapet mitt nullet ut :slight_smile:

edit : men blir visst ikke sånn

1 Like

Ny fin rapport fra AllTele, jeg var litt inne her, og solgte ut med en liten gevinst etter at de meldte om spredningsemisjon. Det var riktig trade å gjøre kortsiktig da kursen har falt, men nå skriver selskapet

[quote]Spridningsemisison
Vid en extra bolagsstämma i september fick
styrelsen ett bemyndigande att före nästa
årsstämma emittera 1,5 miljoner aktier för att
öka ägarspridningen och därmed intresset
och likviditeten i aktien. Styrelsen har ännu inte
utnyttjat bemyndigandet då marknadspriset
på AllTele-aktien, enligt styrelsens bedömning,
inte ligger på en intressant nivå ur ett
aktieägarperspektiv. [/quote]

Selskapet betaler utbytte og går nå med overskudd. Får se om jeg får sikret meg noen aksjer her igjen.

Rullende P/E 13 og inne i en trend med bedre lønnsomhet og kan nå fokusere på vekst. Betaler 5% utbytte.

http://feed.ne.cision.com/wpyfs/00/00/00/00/00/39/E7/29/wkr0006.pdf

1 Like

Noen her som er advokat eller kjenner noen? Vi trenger litt rådgivning da vi vurderer søksmål mot et større amerikansk selskap.

Hadde ikke eg kjøpt rett over etter at den fallet fra over 9kr, så hadde nok Jin stått i både 10 og 11kr nå, happy trading :joy:

Apcl begynner å gjøre hverdagen min litt småsur nå

Alltele bekräftar köp
Kl. 13:06, 18 nov 2016 0

Börs Teleoperatören Alltele handelsstoppades vid lunch på fredagen. Orsaken är en kraftig kursuppgång på uppgifter om ett förestående förvärv.
Under fredagen kom medieuppgifter om att bolaget har köpt konkurrenten T3, baserat i Umeå, för cirka 150 miljoner kronor. Allteles aktie steg 1,50 kronor eller drygt 10 procent innan handeln stoppades.

Strax efter stoppet bekräftade Alltele att det köper konkurrenten T3, baserat i Umeå och inriktat på Norrland, för cirka 150 miljoner kronor.

“Affären skrevs på i går [torsdag, red anm] och väntas offentliggöras under dagen i dag [fredag]. T3:s vd Johan Hellström kommer att bli vd i det sammanslagna bolaget”, skriver sajten, och uppger att T3:s huvudägare Johan Åsberg kommer att gå in i det sammanslagna bolagets styrelse.
T3 omsatte 159 miljoner kronor under 2015 och nådde ett rörelseresultat på 14 miljoner kronor, att jämföra med Allteles omsättning på 783 miljoner och rörelseresultat på 7,1 miljoner kronor samma år.
Köpeskillingen motsvarar 35 procent av Allteles börsvärde på 430 miljoner i skrivande stund. Aktien har hittills på fredagen stigit cirka 10 procent i kölvattnet av en kvartalsrapport där rörelseresultatet vänts till vinst från förlust.

Nyhetsbyrån Direkt/Placera.
Mer av Nyhetsbyrån Direkt/Placera.

Nå ble jeg nyskjerrig? :grin:

1 Like

Jin over 8 igjen !

bang, eksplosjon

Vi gikk igjennom en prosess med å få agenturet på et kjent merke. Det var de som tok kontakt med oss. Vi signerte kontrakt osv osv. Så dreit de seg ut med at det er noen andre i Norge som har eksklusiv rett på agenturet. Not our fucking problem. Avtalen ble inngått og signert i Norge. De sier vi ikke har noe gyldig avtale, vi har en masse dialog og kontrakt å vise til. Vi estimerer tapene våre til 10k USD. De sparket også han som fikset kontrakten. Så vi vil ha erstatning for tapt omdømme og tapt omsetning

1 Like

Jeg kjenner ikke noen og skal ikke uttale meg om ting jeg ikke kan, men ut i fra det jeg ser burde dette være en grei sak for en hvilken som helst advokat…

Opp 23% i dag, men fikk dessverre ikke så mange aksjer.

2 Likes

Axa og Nano bet jeg meg merke i:

1 Like

Sterke tall fra Hyard idag, sitter å leser rapporten nå.
Rart at den ikke evnet å gå i pluss idag !?
Som eg har vert inne på tidligere, 2017 blir ett krevende år med lite arbeid, men selskapet spår lysere tider fra 2018.
Det spørs hvordan neste år, med ledig tid i ordrebøkene blir å utarte seg.
Og når er MSI tomme for aksjer ?

Eg mener Hyard er verdt å ha på watchlisten sin

Havyard leverte knallsterke resultater med over 30 mill i overskudd. Kapasiteten innen Havyard MMC, som gjelder salg av utstyr til oppdrettsanlegg er sprengt.

Hadde ikke MSI kvelt oppgangen hadde kursen ligget godt over 10 nå. De har forstått rundt 300-400 000 aksjer som skal ut, og da tror jeg kursen skal begynne å stige når de er ferdig.

Eneste usikkerhetsmoment er ordrebok i 2017, men for 2018 / 2019 ser det bra ut.

1 Like

I følge mine beregninger 260k dersom MSI selger for Msco, synd de så lengre enn 2017.
Får sjekke aksjelisten mandag, + håper noen har frigjort kapital/knust litt tall over helgen :smiley:
Reduserer nok beholdningen min neste uke ( sitter 65% i Havyard)
Gikk du ut @FreddyG?

1 Like

Solgte meg ut mellom 9.4 og 9.3, men jeg skal nok inn igjen når anledningen byr seg.

1 Like

Hva tenker du vil være en OK inngang da, med en gang MSI er tomme ?

Synes dagens prising gir en god inngang på lang sikt, med tanke på videre vekst og selskapets verdi. (PE på 3-4??) Men det er ikke vits å bli sittende på kort sikt når omsetningen er så lav. Markedet er tydeligvis ikke interessert i aksjen akkurat nå, men det vil nok endre seg. Jeg avventer litt foreløpig, men følger med på den