Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

12:38:46
Løst: Problemer med ordre og kursinformasjon

Handel på Oslo Børs, Nasdaq Nordic og Nordic Derivates skal nå fungere som normalt.

Hilsen Nordnet Kundeservice

1 Like

Hva tenker dere om Havila? Noen som har tatt ett lodd? Hvor stor sjanse pleier det å være for at de blir enige? Jeg tenker at oppsiden her kan være ganske bra? Samt at man bare kan sitte i aksjen 1 dag for potenseill avkastning.

Jeg har selv et lite lodd i OTS som jeg for øyeblikket angrer på, men der er de fremdeles i forhandlinger så alt kan fremdeles skje.

Da kjøper jeg heller en joker i morgen for å være helt ærlig.

1 Like

Hehe, så du føler at det er så liten sjanse ja : ) Blir interessant å se på mandag når det gjelder Havila da i hvertfall. Må nesten vite hvor langt de er fra hverandre før man går inn her på et slikt bet. Alt kommer vel an på hvor mye de har å tape på å ikke komme til enighet.

Er ikke det heavy risk a ? Bankene går jo nesten i korridorene å plukker verdisakene som er igjen

Jeg vil ikke tro at banken slår selskapet konkurs, men at det er en måte å skremme obligasjonseierne til å godta restruktureringen.

Ja, helt enig i det. Spørsmålet er hvor mye obligeiere og bankene har å tape på å ikke bli enige. Jeg kjenner ikke casene egentlig godt nok så derfor jeg i utgangspunktet er veldig redd for å touche dem(noe 99% av børsen også er forsåvidt : )

Hvis det er slik at det er sannsynlig at obligeiere vil godta forslaget når de er presset til det så antar jeg at Havila og OTS kan være interessant. Hvis man hadde god kjennskap til slike situasjoner og hva som normalt sett er utfallet så er det jo en sannsynlighet for at det løses her, men hva kan den være…

Det at de i siste melding gir ut kontaktdetaljer:
Havila Shipping ASA: Kontaktdetaljer for innsending av støtte til løsning

Hva betyr det liksom? Er det et dårlig tegn, eller betyr det at noen obligeiere har spurt om kontaktdetaljer? Ville jo tro de klarte å få tak i det utenom børsmelding…

Er du sikker på det ? :slight_smile:

“Investeringsøkonom Tom Hauglund i Nordnet reagerer på behandlingen av dagens aksjonærer i den foreslåtte restruktureringen. De sitter i dag med 49 prosent av selskapet, men vil bli vannet ut slik at de sitter igjen med 2,5 prosent av selskapet den dagen restruktureringen iverksettes.”

1 Like

Det er jo ikke som om båtene umiddelbart synker i havet om det blir konkurs akkurat. :slight_smile:

Ja, men selskapet er jo bare priset til 30mill så det er vel ikke så rart at eksisterende eiere blir sittende med liten prosent av selskapet : ) Selvsagt grusomt for de som har tapt på dette og ikke får delta i en stor nok repemisjon, men det er brutalt å være småaskjonær når slikt skjer. Jeg tenker bare at oppsiden kan være omlag 50-80% på en dag her for 30 mill er konkursprising og jeg antar da at kursen går høyt om de unngår det. Tror jeg står på sidelinjen for å lære denne gangen, men det er uansett interessante situasjoner.

Selv med en restruktureringsplan, så risikerer du jo at aksjene dine blir desimert…
Liten gevinst ifht risiko

Så du mener at aksjene ikke er desimert per nå?

Solgte litt på Qec, orker ikke å søle bort hele gevinsten, går den mot bunne i kanal. kjøper eg igjen, går den mot 3, selger eg resten

Fra historiske nivåer så er de det. Men man vet jo ikke hvor mange aksjer som må trykkes for å lande en restruktureringsavtale

Forslaget er jo lagt frem allerede 9. nov:
http://hugin.info/138738/R/2055482/769730.pdf

Sannsynligvis vil vel avtalen bli veldig lik denne om det blir en avtale, men her vil man jo få rep emi aksjer for 0.125 og det er jo et stykke dit : )

Hva regner dere for en lyttepost, i prosent av portefølje?
Blir jo litt håpløst, en som har 50000kr kjøper gjerne en lyttepost til 5000kr/10% mens en med 1mill kjøper en lyttepost på 10000kr/1%
Men jeg lurte nå allikevel…
kjenner jeg er mer tilhenger av litt større poster, ihvertfall i de som lykkes :grinning:

1% er vel minimum for min del…men skal gjerne opp til 3% ganske fort. Under 3% er ikke verdt å bruke energi på, men noen ganger må man begynne forsiktig å så snitte seg inn.

Ville ikke tatt en posisjon på 1% som ikke skulle opp i størrelse. Selv 3% er ganske lite, men greit hvis det er svært høy risiko / eller bygget inn gearing f.eks ved at selskapet har høy gjeld eller forventet emisjon osv.

1 Like

Jeg tenker rundt 3% som et utgangspunkt, men gjerne et sted mellom 5 og 10 som ønskelig.

1 Like

Ja, 10-12% er en medium posisjon på et selskap jeg virkelig liker og som jeg mener har god oppside i forhold til verdsettelsen nå man tar posisjonen. 3-4% høy risiko. Og så opp mot rundt 50% for hovedcaset.

1 Like

50% synes jeg er høyt, for høyt faktisk, men det er kanskje forståelig hvis du ser på porteføljen min :grinning:

1 Like