I dag er en meget god dag. Fikk tak i kart som motbeviser naboen sin påstand om at han eier halve jordet mitt pga teknisk grense som bare er satt inn i forbindelse med digitalisering av kart. Har vært igjennom kartverk, statsarkiv, riksarkiv, jordskifterett, kommune osv. Far min og bestefaren deres justerte grensene en gang i tiden med kamjern, noe han nektet å erkjenne. Dog var far min habil nok når de hadde tvist med en annen nabo. Så endelig i dag fikk jeg tak i kartet som ble sendt inn med byggesøknaden deres i 1973. Jeg har rett, de har feil. En gledens dag, særlig siden han har truet meg med at jeg skylder penger for å ha leid ut jord og bla bla ukeblad. Gjett om han skal få smake på fraværet av tekinvestor chatten! Og jeg har tenkt å la han få drite seg skikkelig ut før jeg sier at jeg besitter det kartet og skriftlig fra plansjefen i kommunen at den tekniske grensen ikke er rettslig gyldig og har en feilmargin på 1cm - 25M. Og han som påsto at det var 2M opplyst fra kommunen. Oh the joy of neighbours!
Naboer kan brenne.
Hehe, dagens melding er bionor sin vertfall, en god latter forlenger livet
Edit : ikke selve meldingen da
Liker ikke store gevinster, solgte PGS på 26, tatt på 24, nok til å kjøpe en og en bolle
Finansavisen fremhever ti såkalte «lotto-aksjer» som kan gi storgevinst, men som har skyhøy risiko. Aksjene er seismikkselskapet Polarcus, shippingselskapet Avanve Gas, IT-selskapet Induct, solenergiselskapet EAM Solar, oljeselskapet Questerre, hydrogenselskapet NEL, biotechselskapet PCI Biotech, riggselskapet Songa Offshore, gruveselskapet Nordic Mining og supplyselskapet DOF. (FA)
Skal songa begynne ferden oppover? I slutten av november ble deler av gjelden konvertert til aksjer, og det har ligget som et lokk. Ser ut som det letter nå.
Tom Hauglund anbefalte kjøp av denne i slutten av november, og det kan se ut som han får rett. Lite motstand for 0,35.
Noen tanker om dette?
Noen som har tips til å få kontakt med ruter? Holder på å sette opp en TP-link AC3200
Default passord skal være: admin men det funker ikke, det er for få tegn…
Hater slikt! Flott når ting funker…
Takk.
Ja, men jeg får bare opp ett vindu, ruteren er ny, jeg klikker på wifi symbol på Mac/PC, og får opp passord, men admin er for kort…
ved å skrive inn http://192.168.0.1 så kommer jeg heller ikke inn, hverken på pc eller Mac
Fant passordet, det var jo fanden ikke admin men et 8 sifret passord for trådløs tilkobling! 
Så på denne videoen her, gikk videre på linken du sendte.
Uansett, takk for at du tok deg tid 
Edit: Blir begrensninger på nettilgang for hele familien fra nå av 
For å sette opp ruter initielt er det gjerne lettest å koble direkte til med Ethernet kabel.
Uff, ja, i kjelleren i boden… 
Er jo en app til denne, får se om jeg kan få til noe lurt…
Det har vel ingenting å si hvor ruteren skal stå?
admin/admin er for å logge inn på ruteren og konfigurere saker. Feks. endre default passord 
Må en da være kablet?
Jeg har fått kontakt med ruter og kommer på nett, nå er det bare å opprette brukere…
Skal ikke trenge å være på kabel da nei. Skal holde å skrive inn “http://IP til default gateway” i en browser som oftest.
Edit: og for å finne den starter du dos/cmd og skriver: ipconfig
Letteste er å bare går rett innpå 10.0.0.1 i nettleseren 
men nå ser det ut som hans ruter bruker 192.168.0.1 rangen 
Hæ? …