Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Ikke alltid lurt å følge “innsidere”.

ITX - en aksje jeg har lenge fulgt med på;

22.05.2015 http://www.hegnar.no/bors/artikkel548109.ece

Algot Invest AS har kjøpt 150.000 aksjer til kurs 1,6021 kroner i Intex Resources.

Det går frem av en børsmelding fredag.

Etter kjøpet eier Algot Invest 4.707.000 Intex-aksjer, fordelt på aksjer og terminkontrakter.

Dette tilsvarer 5,134 prosent av antall utestående aksjer i selskapet.

Nesten på dagen 3 måneder senere er RT kurs 0,47 og aksjen stuuuper

(husker jeg solgte mine aksjer der ca 23.05.2012 på 7.10 - da pratet alle om kurser på 21 og 30 og mer når de fikk solgt prosjektet sitt til kina…)

3 Likes

@Gordon du og alle andre må gjøre som dere føler selvfølgelig, men jeg tar ikke sjansen når TA ser ut som den gjør nå.

Da er det bedre å sitte med cash og heller gå glipp av de 5-10% jeg kunne tjent dersom TA tok feil. Bedre det enn å tape 20%-30% dersom TA slår til.

1 Like

Slik som @holmes sitter jeg bare igjen med Natto i vente på rapport neste uke. Har ingen sikre steder å investere. Det meste på min interesseliste faller akkurat nå.

Kan være greit å ha cash dersom en spennende mulighet plutselig skal dukke opp.

2 Likes

Cash cash cash på meg i et par uker nå.

2 Likes

Selv har jeg kjøpt en liten pott på 5000 aksjer i DNO. Kommer det betaling som varslet og ikke KRG nok en gng kuker det til kan oppgangen bli meget najs neste mnd. Tawke er som Sverdrup i størrelse, får de betalt så går kursen mye

Har bestemt meg tror jeg… Når jeg får litt ut av bjørnen så skal jeg kjøpe litt mer FUNCOM. Er jo hyggelig at den ikke går ned selv om børsene er rød…?

Gambling. La oss få en positiv nyhet først tenker jeg nå. Fristende om en ser på kursen i historisk lys, men vil ha noe håndfast på at det ikke bærer videre ned.

2 Likes

I et historisk lys er høst, sesong for å ta en vilkårlig bekymring. Blåse den ut av proposjoner mens du sitter short for så å ombestemme seg i September… Det er datapunkt på dette fra mange mange år tidligere… Så jeg kutter bare rett gjennom the crap… Og tar gjerne bull etter at Børsen har fallt flere dager. Underliggende så tror jeg verdens børser er Bull.

3 Likes

Hva er det som går bra i verdensøkonomien nå da? Sånn utenom aksjekursene verden rundt da.

1 Like

Les nøkkeltall fra USA. De gjør det vannvittig bra. Har ikke hatt høyere sysselsetning bla. på gudene vet hvor lenge… Til og med Hellas har vekst. Jeg tror bare at finansfolkene som alltid bare ikke klarer å holde kjeft å seile en fredelig ferd. De gir blanke fan i om det går opp eller ned, bare så lenge det er bevegelse.

1 Like

Sjekk de vettuge links vedrørende DNO på HO. Ser ut som det blir, som Gordon sier, ett helvetes lurveleven frem et :wink:

God kjøpsmulighet i KOG i dag. De la fram gode tall, de vinner kontrakter i et krevende marked og det er gode muligheter for noen store kontrakter for forsvarsdelen framover. Jeg tror ikke nedgangen som har vært i det siste, og i dag, har noen rot i virkeligheten.

Hei hvor er Gordon hen i dag? Vennligst si ifra vis du stikker vekk fra forumet Gordon, du kan ikke bare bli borte slik uten vidre vet du. :wink:

4 Likes

Sitter og stirrer på mine Buller… Iriterer meg litt index ned -1.5% siden jeg tok dem… Skulle kjøpt FUNCOM I dag hvis ikke for dette nå… FUNCOM ser ut til å ligge klar for oppgang… Ingen salgslyst selv på en dag som denne… Både kjøp og salg tynne så skulle egentlig gjort denne handelen før helgen nå :/… Men men ordner seg vel.

Kjøpte nå Statoil også. 124 kroner. Er opp fra 10% aksjer og 90% cash til litt over 25% aksjer og 75% cash. Men har nå kun Statoil, Thin Film, Telenor og Team Tankers. Ligger på kjøp i Funcom, men trolig for lavt så får nok ikke kjøpt tror jeg. Har jo ikke kommet noen positive nyheter. Jeg ligger derfor bare klar til å ta i mot hvis noen krasjer kursen. Altså holder muligheten åpen for en kortsiktig trade. Skal jeg kjøpe på 0.70 tallet eller mer så må jeg nok ha en melding. På f.eks. 0,61 kan jeg godt kjøpe litt her nå.

Liten notis om det jeg snakket om for en mnd siden i dagens Hegnar. Statoil sparer milliarder, men selger selvfølgelig olje i disse dager også da…

Jeg tror Statoil skal betydelig lavere… Jeg ville IKKE satset på de. De er en tung feit ueffiktiv organisasjon som til dels gjør ting på en gammel måte. De er ikke de som kommer til å håndtere det fremtidige bildet best.

En annen ting er timing. Jeg ville ventet minst 3 mnd til før jeg tar frem oljeaksjer igjen…

1 Like

Ja hvis en tenker all in strategi ja, men jeg kommer til å kjøpe mye Statoil. Så tipper jeg får kjøpt helt ned til bunn mer og mer…:wink: Har ventet på muligheten til å komme inn i Statoil på lave nivåer lenge. Helt siden den stod i 108. Nå får jeg kanskje muligheten til å kjøpe den for det likevel. Og da kjøper jeg mye. Er veldig trygg på at det blir en langsiktig god investering. Går den ned til f.eks 50 så bruker jeg alle ekstra midler til kjøpe som en pensjonssparing. Det er sikkert at etterspørselen kommer til å øke på igjen på et tidspunkt og veksten tar seg opp en gang. Bare ikke nå. Og da må en tenke slik at når alle roper selg da begynner du å kjøpe. Langt under der alle ropte kjøp - på topp. Statoil har Norges smarteste hoder og staten i førersetet så hehe…iDigg

1 Like

Statoil… Norges Smarteste hoder… lol…hahaha… særlig. :stuck_out_tongue:

3 Likes

I følge denne er både VR og bitcoin litt interessant i ganske nær fremtid

http://www.thememo.com/2015/08/21/is-tech-over-hyped/

1 Like