Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

@Gordon Hvordan går det med den bullen din?

OSEBX RT 562,32

Huff dette kan krakke skikkelig… Kina går jo rett på ræv nå…

3 Likes

Ser ikke bra ut, men husker jeg kjøpte opera til ca kr 16 under forrige finanskrise. Tenk på alle aksjene som blir billige fremover. Men først korreksjon

2 Likes

mhm - CASH IS KING og jeg er glad jeg solgte sist uke!

RØDT i alle aksjene jeg vanligvis følger!

3 Likes

Hvor langt ned tror du at det skal? Jeg der i charter ditt at du antyder 535-565. Vi et jo i den rangen nå. Tror du vi går under 535?

1 Like

Du vet det er en “bra” dag når det kun er 4 aksjer på børsen som er i pluss…

3 Likes

Veldig vanskelig å si!

men her er en HO artikkel på det;

Den kom de med i går kveld! haha - et par dager seint ute tbh da osebx var 585!- biter merke i at jeg spådde fallet da osebx var på 608 ca…

Må jo få baske meg litt i glansen;

HO har tegnet omtrent akkurat samme range som jeg gjorde. 565-535 ish. De kommer dog også med en kommentar ang at "50-dagers glidende gjennomsnitt er i ferd med å falle under 200-dagers snittet og etablere et såkalt dødskryss.

Det kan være et signal om at det fremdeles er et stykke ned til bunnen."

Det krysset ble vel akkurat en realitet.

Så hvor langt ned skal vi? - tja … spør meg igjen om en dag eller to når vi har krakket litt og roet ned litt.

5 Likes

Og slik ser vel det dødningskrysset ut.

Måtte selge Bullen med tap :frowning:

Komisk nok er det FUNCOM som holder Balanse her :slight_smile:

2 Likes

Hmmm Tar en ny Bull om 15 min tror jeg… Denne kan bli gulle god :wink:

2 Likes

Dersom det blir en finanskrise ala 2007/2008 så er det ikke usannsynlig at vi skal helt ned til 200-300.

Men det er krisemaksimering.

Her har jeg markert nivåene nedover med støtter og hvor sannsynlig jeg tror det er at vi skal ned dit.

Merk at jeg er rimelig sikker på at vi skal ned til 535 og ca 50/50 på om vi skal helt til 450. I worst case, noe ala finanskrisen 2007/2008 skal vi helt ned til 320 og da kan vi også falle helt til 200. Da er det nesten ikke grenser for hvor lavt vi kan gå…

Vil gjerne legge til at jeg er svært pessemistisk til Kina, resten av asia og gjeldsproblemene i Europa. Det eneste lyspunktet er USA.

Jeg baserer analysen over på TA, men har gjort sannsynlighets vurderingen min basert på hvordan jeg syntes det går ellers i verden så det er en skjønnsmessig vurdering.

3 Likes

Gjeldsslave #1

Foreløpig kun Hugogames som åpner opp

1 Like

Men de klarer å betjene den så det betyr lite.

• dersom de ikke klarer å betjene den lengre så skylder de bare USD og det kan de trykke opp (svært skadelig for verdens økonomien…).
2 Likes

Nå er det mye tull og tøys… :smiley:

Sitter in the money på siste Bullinngang… :smiley: Så kan man jo håpe at jeg er I 0 på Bullhandler etter X antall dager med oppgang :blush:

1 Like

Hva er tull og hva er tøys, @Gordon? Irathi og Holmes har hvert fall noen ben å stable sine påstander på. Hvorfor tror du de tar feil?

Siste kvartals resultat av verdens selskap… Pick anyone!! Verden går så det griner og så skal likevel død og fordervelse komme nå… Not buying it. Rett og slett… En korreksjon av børsene er sunnt og normal. Jeg har INGEN tro på at det er noe mer. Har tatt nok en Bull post fordi jeg er så sikker på det.

Om to dager tror jeg alle snakker om blomsterduft, paradis og lykke igjen…

Ja det er mange olje og energi selskaper som gjør det bra for tiden, for ikke å snakke om bilindustri eller gruveindustrien.

Ikke noen ugler i mosen her.

3 Likes

Kunn Olje sliter… Gruve går bra blant de store tross lave priser… For de har redusert kost av produksjon Drastisk…

føler markedet overmaksimerer. Kina har egentlig ikke en direkte påvirking på Oslo Børs.

joa olje prisen har stupt, men norsk økonomi ser ganske sterk ut fortsatt.

Edit: Krisen i Kina er noe mange vet om fra før!