Mangen så brenner seg i Qec, alle trodde den skulle rett til10-15kr så går den feil vei
Klar tale, foreslår at det snakkes generelt om temaet og at Nocturne får være i fred på dette nå. Flott at alle vil si hva de mener er lurest, men det er ikke vits i å gjenta seg selv.
Nå er det noen få nick dom skal forsøke å omvende Nocturne, jeg er helt sikker på at vedkommende har fått med seg Deres kommentarer, hva med å la Nocturne være i fred?
For de som ønsker å diskutere temaet kan jo lage en egen tråd? Kan sikkert bli en lang og interessant tråd det.
Flere av oss som har prøvd å “omvende” nocturne så akkuratt det samme forut for TSW i Funcom. Folk kjøpte mer enn de hadde råd til, så skulle de bare ha litt mer gevinst. så har vi ikke hørt noe fra dem siden.
Takk for støtten @anon91440261 og @Duogdu
Forskjellen her er at risikokapitalen er satt i Nano og ikke Funcom (ja, jeg vet vi er uenige om hva risiko er…)
Caset er faktisk ikke så ulikt. Det kom en svær trigger. Kursen gikk bananas, De fikk en vanvittig papirgevinst, men evnet ikke å selge, fordi kursen skal jo opp litt til.
Så knakk slottet isammen. Men du hadde jo et 10% salg idag, som jeg mener var bra, selv om du er litt uenig. Da er du faktisk ikke helt lost.
Ny inngang i qec snitt 6,57
Hva er kursmålet ditt i Nano hvis de lykkes med å få Betalutin til markedet? For det er vel det som er “triggeren” du snakker om? Eller mener du alle meldinger som kommer om produktutviklingen fremover er slike “store” triggere? I så tilfelle vil ikke det være noen “store” triggere før uti slutten av jan / feb neste år. Således er Nanokursen solid frem til da, med 10 kr opp og ned på disse nivåene.
Som du vet har jeg over 50k i pluss på risikokapitalen og mye mer enn det på mine egne midler. Sier seg selv at ved å betale en rente på 1495 kr i mnd. så har det lønnet seg å sitte med Nano for belånte midler. Du kan regne på hvor langt kursen må falle for at belåningen blir negativ – det har jeg gjort, og da skal kursen nærmest halveres. Så du skjønner – det er ikke så risikofylt som det høres ut som nå (selv om det VAR risikofylt ved inngang selvfølgelig).
Så de aksjene som røk på S/L i dag (10%) akter jeg å kjøpe tilbake om kursen går under 100 kr igjen, bare så du ikke tror jeg er “helt lost” 
Risikokapitalen tilbakebetales i januar, tidligst. Mulig senere om Nano går videre i retningen den har staket seg ut i år… 
Sikkert fint hvis du skal sitte en stund, jeg tror den skal lengre ned før folk er ferdige med å sikre gevinst
Hva var snittet ditt når du solgte?
ca 3,14 så har det vert ett par ok trader senere
Wow, mer enn dobling i går da. Gratulerer! 
kastet meg, hadde håpt den skulle holde seg over 6,5
tarder kun med en mindre post
edit: self oppigjen nå da, er litt skummel denne qec`en, sikkert greit å la den rase fra seg
Hehe, bruker du ikke TA når du trader Kronn? Sjekk chartet. Den er ikke ferdig å rase fra seg. Holder et øye med den jeg også 
synst den er vrien, med det sinnsyke volumet siste dagene, og særdeles gode nyheter, økt oljepris, og emi spøkelse på toppen.
Man er litt redd for å miste en kjapp femtiøring oppover, samtidig så man ikke ønsker ei kjapp krone nedover
Eg ser at begge gangene eg har kastet Qec, så har det vert riktig vurdert.
Første gang med noen lapper i pluss, andre traden i dag med halvparten av gevinsten fra den første idag, i tap.
HAHA! Paul chaffey, bryt sammen og tilstå, hva er brukernavnet ditt på Tekinvestor???
Foruten Questerre eier han aksjer i spillselskapet Funcom, rederiet Frontline og solenergiselskapet Rec Silicon, alt sammen aksjer han har eid noen år.
XI chatten holder HO skribenter for narr til tider, men jaggu meg litt forskjellig rask på XI og, uten og nevne navn eller konkrete eksempler.
Var mye bra der lenge, men litt ymse etter at forumet nok har vokst en del.
Jaja, my bra og ta med seg og
Ja , det er enkelte på XI som skriver mye og 85-95% av chat’en er totalt uinteressant for meg. Du kan lett fjerne 60-70% ved å mute 2-3 personer men problemet er at du fremdeles får opp de som snakker med disse.
Qec på 6,18
Kjøpte QEC i dag selv på 6,06