Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Satan i gatan. Kommer det en kriseemisjon i nano nå for å dekke rettsaken etter alle som var i kongeemisjonen så blir ikke dette pent.

Oslo, 15 December, 2016: Norwegian Energy Company ASA (“Noreco”) announces that
a favourable ruling on the SIRI Insurance Claims has been received from the
Maritime and Commercial High Court in Copenhagen.

The total damages ruled in favour of the claimants (Noreco and its partners;
Awilhelmsen Special Opportunities AS and QVT Financial LP) amount to
approximately USD 470 million, including interest. The calculation of the exact
amount varies with the payment date due to the inclusion of accrued interest.

Of the total amount, Noreco is entitled to approximately USD 270 million. Noreco
has various tax positions that will offset a substantial part of the resulting
tax liability. The resulting net amount (after tax) is therefore not yet
ascertained.

EDIT: Vet jo ikke enda hvor mye de sitter igjen med men USD 270 mill er vel over 300kr / aksje så vi skal iallfall litt opp fra 103,5kr…

6 Likes

Angrer litt på at eg slapp Qec igjen, men eg vet at eg sover best uten Qec om natten, så får vel være greit nok

Fet Emas kontrakt, noen som er inne i aksjen som har litt oversikt ?
Refinansiering på plass, men må det ny EK på plass for oppfylle krav fra bankene, noen som har oversikt ?

Hvor blir Funcom av da?? Blir ingen nyttårsaften uten den feteste raketten :money_mouth:

1 Like

Dette er årets tapere?

3 Likes

Se der ja, andre avsnitt :smile:

Det dreier seg om aksjer som har falt mye hittil i år, Investorene ønsker dermed å kvitte seg med disse for å realisere et skattemessig tap. Nå tapene er bokført, vil aksjene sprette opp igjen, er teorien.

1 Like

Er ikke Funcom det?
Nei, det var bare aksjonærene i Funcom som er det!

Har ikke oversikt og solgte meg ut på 1.23 i går :smiley:

1 Like

Må si jeg synes det er veldig mye spennende på markedet. Skulle ønske jeg hadde hatt litt mer penger og satt inn i IDEX, NAS og faktisk i Borregard. Borregard rett og slett fordi det ser bunnsolid ut.

Likevel, jeg gikk inn i nano og targo på toppnivåene og har egentlig ikke lyst til å selge med ut nå. Jeg er ned 22% på targo og ned 11.66% på nano.På sikt tror jeg de vil ende i pluss, ihvertfall nano, men er likevel kjedelig å truffet så dårlig. Kommer likevel til å være tålmodig. Bare litt kjedelig å kjøre longterm når en ser så mye short term spennende aksjer uten disponibel kapital :smile:

2 Likes

:-). Tror det er mange som sitter med den følelsen. Mye en til tider ønsker å være med på, men kapitalen er ikke der. Så kan en bli fristet til å låne via kreditt eller belåning for å komme seg inn. Så går en fra vondt til verre.
Jeg skulle komme meg inn i QEC og solgte Idex her om dagen. Kom meg inn til Snitt 7.7kr og er i minus nå. Selvfølgelig måtte Idex begynne å stige dagen etter :’(. Nå skal jeg sitte en stund i QEC, så sover ikke dårlig, men litt kjipt. Det er jo også en situasjon pågrunn av lite penger akkurat da.

2 Likes

Da har eg lastet opp en ny Qec trade på 6,34

@nofun Selger du noe NOR her eller avventer du?

Jeg solgte en del rett etter åpning ( snitt ca 232 ) men beholdt 2500 aksjer. Tror det er mulig å få en del mer her men usikker på hvor lang tid det vil ta :slight_smile:

4 Likes

Greie dager på børsen for deg?

2 Likes

Kan ikke klage selv om det prosentmessig blir dårligere enn i fjor :slight_smile:

7 Likes

Vært med lenge?

1 Like

Alt for lenge. NOR var jo mitt største tap før jeg kjøpte meg inn igjen med snitt på ca 21kr (+ jeg fikk også noen aksjer gjennom NOR10 obligasjonen). Hadde aldri forventet å komme i pluss igjen i NOR for å si det slik :slight_smile:

5 Likes

:+1::rocket::grinning:
Bare å gratulere at det ordner seg.

3 Likes

Samme båt her. Min all time dårligste investering endte opp som all time nest best :slight_smile:

6 Likes