Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Hvorfor?

Ditcha iPhone til fordel for Samsung. Har ikke sett meg tilbake.
Stikkordet er kompatibilitet

2 Likes

Er lei av at Apple skal lukke alt og tvinge deg inn i sitt økosystem…

7 Likes

Den er jeg absolutt med på!
Men når det gjelder levetid så er min erfaring både med iphone og iMac at begge har lang og problemfri levetid.
Før vi startet med iphone 4 hadde vi HTC “smart” telefon. Fy f… for noe dritt. Så fikk vi iphone, det var bare fantastisk.
Ser også på kona sin Lumia 830, har kødda litt den og, men ganske bra, den betalte vi rundt tre for, så den var jo mye billigere enn iphone da…

Når sønnen på snart 15 skal ha ny bærbar blir det muligens Mac…for enkelhetsskyld for min del!

Har samme erfaring. Det ble et en ny hverdag her i huset da resten av familien gikk fra Windows PC’er og over til Mac for noen år siden.

Nå bruker jeg iPad og iPhone med stor glede, alt en bruker synkroniseres, topp! Savner egentlig bare muligheten til å utvide minne med eksternt minnekort, bruker mye TIDAL hifi offline.

1 Like

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2354549

2 Likes

Må innrømme at eg ser på Iox igjen, som ett spennende case, det har det jo forsåvidt hele tiden vert, men en svak oljepris har gjort det utfordrende, men den er jo nå betydelig høyere enn den siste året har vert, så det endrer situasjonen, som den også gjør gjør for andre selskap.

For bare å ta det innledningsvis, vêr obs på cor-6 lisensen og dens risiko, da det pågår en sak der, som self Interoil og eierene regner med skal løse seg greit, da ANH og Interoil er eninge, men det mangler en godkjenning fra retten, dvs dei ikke godkjente avtalen i første omg.

Videre er det tidsfrister for drilling på lla-47, som sier at det iløpet av feb 17, skal være igangsatt drilling, men her søkes det utsettelse, med bakgrunn i bl.a lave oljepriser.

• Eg mener Iox kunne satt igang, da det er penger til å køyre igang på egenhånd, selv om det ville bli tungt dersom funn ikke vil bli gjort.

Interoil gikk marginalt i minus i q3, menst det i q2 ble marginalt i pluss ( Net comprehensive loss came in at USD 0,8 million (Q2 2016: USD 0,4 million profit).)

Raskt regnet, så var wti prisen Iox oppnådde på sine salg, ca 40,9 i q3.

Merk at det er wti, og ikke brent som gjelder, i tillegg til at det også er en liten rabbat i forhold daglig pris, vet ikke om det skyldes kvalitet elle annet.

Uansett, i første mnd av q4 solgte Iox til ca 45$, menst prisen i NOV gikk noe ned og salgspris ble ca 41.
Men, så ser vi at det i desember ligg langt høyere igjen. Og pr nå ligger wti på ca 52, og at wti ikke har vært lavere en ca 47-48 i desember

Antar vi da at olja holder seg, eller gå videre opp, så vil Iox kunne oppnå en langt høyere salgspris en dei foregående måneder, og vil kunne oppnå en snitt salgspris i q4 på minnimum 45$, og trolig en dollar eller to til, men greit å være moderat.
Revenue for kvartalet bør vise en solid økning og q4 ligger ann til å bli selskapets beste siste året.

Det ventes drilling på altair i løpet av kort tid.
Holder oljeprisen seg, så tror eg vi vil kunne se en økning i produksjon etterhvert, da har Iox gode muligheter til å kunne drive på en god måte.

Eg er ikke nærheten av å ha like mangen lodd som eg på ett tidspunkt hadde, men noen har eg

Edit
Ett viktig poeng som nå kommer, med stigende oljepris, er at det igjen gir rom for økt investering på gjeldene felt, som igjen vil kunne bidra til å øke produksjon.
Med økt produksjon vil Interoil være i bedre stand til å betjene sin gjeld, og kronjuvelen lla-47, Vil være enda ett skritt nærmere, og ikke minst enda mer atraktiv for andre å farme seg inn i

4 Likes

Så, hva tenker folk, vil lånehai-bransjen klare å holde opp marginene eller vil reguleringer og/eller dårligere tider føre til at de må kjøre med tap i perioder?

Det er en jævlig råtten bransje, men tobakk-industrien gjorde gode penger i godt over et århundre allikevel.

5 Likes

Nå kommer forhåpentligvis dette gjeldsregisteret på plass, som i lenger tid har vert oppe til diskusjon.

“Gjeldsregister
Skal gi oversikt over et økende opptak av forbrukslån.
Målet med registeret er å hindre at folk som ikke burde få lån og som har skjult gjeld, likevel får lån fordi bankene ikke har oversikten over deres gjeld i andre banker, forbruksbanker og kredittinstitusjoner.
Det har vært diskutert hva registeret skal inneholde og om private eller det offentlige skal opprette og drive det.”

Håper at det vil hjelpe forbrukerene med å begrense muligheten til å ta opp usikra lån, men det vil jo gå lang tid.

Tror bransjen lever godt en del år til, som du nevner, tobakken levde lenge

2 Likes

Det hadde vært til pass for utlånsselskapene hvis kravene deres ble gjort ugyldige hvis de ikke burde ha gitt lånet i utgangspunktet. Regulering er helt klart på sin plass.

Jeg har samme syn, selv om jeg mener bransjen gjør stor skade på samfunnet og individuelle liv. Spørsmålet er jo forsåvidt om man hadde fått private lånehaier hvis det ikke finnes noen mulighet gjennom bankvesenet. Det hadde jo vært enda verre.

2 Likes

Bankene kommer til å fortsette å eksistere men marginene kommer under press og den voldsomme veksten er nok over.

3 Likes

Slik som dette :

Vil vi helst ikke ha det

6 Likes

Forsker litt på IOX jeg også. Finner det igrunn merkelig til den lave prisen på selskapet.

Når jeg ser på IOX så skjønner jeg ikke at det går an å tjene så lite penger på produksjon som de gjør? Hva er planen her tro?

Iox har gjeld som det betales på, litt for lav produksjon og vert preget av uheldige saker under tidligere ledelse ( nesten som Funcom :slight_smile: )
Vi hugser jo Peru saken, tragedie.
Eg tror Iox kan være en myggene som virkelig kan vokse nå i takt med stigende oljepris, men vi må få opp produksjon til høyere nivå, og eg vil tro at det med oljepris over 50, vil ligge Ann til at det investeres, for å kunne gjøre det.
Mye Qec snakk om dagen, men Iox har like stor oppside fra dagens situasjon som det Qec har.
Det var ikke mangen som vil ta i qec for kort tid tilbake da den lå rundt 1.20 men nå skal alle den til over kr 6.
Bare lla-47 burde kunne gi Iox aksjen en pris på 6-9kr menst olja fortsatt ligger i jorda, med sine 30 millioner barels, så kommer produserende felt i tillegg.
Med nyheter av positiv karakter, så bør en rask dobling være innenfor.
For dei som hugser min Iox inngang fra ifjor, så lastet eg veldig mangen aksjer under 2kr og presenterte en target på kr3, target ble oppnådt bare dager etter, men eg ble dessverre med nedigjen også, da griskheten tok overhånd.

Det er mangen som har tapt mye peng på Iox fremover, men det kan godt tenkes at tiden er inne for at mangen nå kan tjene på den.
Ser på aksjonærliste at det heldigvis begynner å dukke opp mer enn bare privatpersoner i toppen.

Trigger liste :

Stigende olje og gas pris
Drilling altair
Økt produksjon
Farm out lla-47
Rettens godkjennelse av cor-6 saken, hvor vi er enige med ANH

Edit : interoil har strupt produksjon i takt ned fallende pris, antar det snur, det skal ikke mye til for at inntektene her kan dobles og vel sol det.
Da referer eg til økt salgspris og økende produksjon.

Hugs å gjør egne vurderinger

1 Like

Jesus christ for en fyr! Og likevel er han ikke bak lås og slå. Noen som vet noe mer om det har hendt noe i saken etter at artikkelen kom på trykk?

1 Like

Hadde en sterk følelse på Nel, synd at ikke man gikk for den.
Kan sikkert gå høyt og bli lik som den var ett år tilbake i tid

Det foregår i hvert fall et spill mht. prisingen. Lå nettopp en post på 1 mill aksjer til 2,67. Så ned til under 60.000 og opp til 330.000 i løpet av sekunder.

Selv gikk jeg på en minitrade på denne på fredag, ble med på 10 øre opp, men solgte rett før stenging. Gøy at den går videre, men usikker på hvor taket ligger.

Fikk en 10 øring eg og på fredag, eg nevnte i Nel tråden for en tid tilbake, da kursen lå rett over 2 at den burde være interessant, eg skulle ha gått for eget tips.
Ellers så syns eg Nel virker sinnsyk dyr, men det er vel potensial og fremtids håp den går på

Iox kan kjapt gå i 2,50 , ikke lett å få volum for dei som ønsker det