Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Litt action i Iox idag da

Satser ikke sparepengene i sveitsiske klokkeprodusenter…
jeg har selv en Tissot klokke, men det er nok min siste tradisjonelle klokke.
Fortsetter vi med iPhone på jobb blir det garantert Apple Watch på meg. Forstår ikke hvorfor jeg ikke har en allerede!

Fordi batteritiden er ass

2 Likes

Jeg er noe av en utstyrsgeek, men wearables som må lades hele tiden er sykt lite fristende.

1 Like

Qec ser litt stygg ut, skal den virkelig helt ned igjen på 3,5-4 ?
Det ville nesten vert for godt til å være sant

Ekstremt mye trading i den aksjen, så den overreagerer jo begge veier. Den skal vel skyte opp igjen når endelig godkjenning kommer også.

Kjører selv en FITBIT Charge 2. Lades hver 4 eller 5 dag.

Eg anbefaler alle som spekulerer på olje aksjer, til å lage seg ett enkelt xl ark, med kolonner for produksjon, break Even og salgspris, og en lekekollonne der økt produksjon blir tatt med.
Det er er nå det kan gjøres reelle kuler i olje mygger, uten å nevne noen spesifikke.

Man ser raskt det er ett helt vanvittig potensial i sprengte og nedkjørte oljeaksjer

Withings 4-8måneder batteritid. Helt ok :wink:

Hvis du vil ha skritt og søvntracking er det 1 år batteritid på garmin vivofit 2 :wink: jeg har den i dag.
men bestilte i stad denne: http://www.loepeshop.no/garmin-forerunner-735xt.html
for å få puls og gps (som er kjekt ved trening).

:slight_smile:

De som treffer riktig i olje i år og neste år kommer til å bli forferdelig søkkrike.

Ikke et spill for amatører.

Ja det er helt sikkert, selv bommet eg da eg gikk knalllhardt inn i olja da nedturen virkelig tok løst, håper på endring og en god sluttspurt på året.
Ser ut som om Iox inngangen nå kan bli OK, ilag med en nylig dobling i Qec, så blir det akevitt til ribba i år og

Rec har brutt viktige nivåer det siste døgnet. Lurer på å ta den på sluttauksjon og satse på en liten trade i morgen.

1 Like

Vurderer å selge ut og starte AS fra 2017, har papirene klare men klarer ikke helt å bestemme meg nå som aksjesparekonto er på banen. Klarer bare ikke å se for meg at politikerne klarer å gjøre det til et godt og forutsigbart system på lang sikt. Porteføljen er på i underkant av 2 mill (må realisere gevinst på ca 500.000). Primær årsak til at jeg ønsker AS er enklere forvaltning etter hvert som porteføljen vokser, og enklere deling/delsalg når den tid kommer.

Noen som har tanker?

1 Like

Hørt om Nordnet Link zero?

Kapitalforsikringskonto? Den skattefordelen forsvinner i løpet av 2017 (med virkning 2018) så det er ingen langsiktig løsning for meg.

Hmm har du Kilde?

Så intervju med Sissener på Hegnar. Han mente large cap. oil var det man skulle satse på. Shipping burde man holde seg unna. Personlig har jeg bestemt meg for å lese meg opp en del på LNG da flere omtaler dette markedet som modent for rekyl…

Kvalifisert gjetning om at høringsforslaget blir vedtatt (med virkning fra januar 18).

3 Likes

Vanligvis når smalcap selskap eg sitter i, begynner å gå, så blir eg med å presser/ kjøper kursen oppover, med Iox denne gangen, har eg ikke gjort det, og sitter med ett fint snitt på 2,07 pp aksjene kjøpt torsdag og fredag.
Synst Interoil er spennende nå, og med oppgangen så har vert, så skulle eg jo self ønsket at eg aldri gikk ut, vertfall med hele posten eg hadde

2 Likes