Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Merker at jeg har litt problemer med å kjøpe en aksje som har steget 30% intradag, selv om jeg synes den fortsatt er “billig” fundamentalt sett.

1 Like

Uansett hvordan det går i markedet - Fra 10:44 i dag går vi mot lysere tider :slight_smile:

tidal.com/track/18771629

1 Like

Hvordan kan mann gjønne bort aksjene så dei ikke kommer med på ligninga ?

Antar at du da må ta med deg penger til sveits og så kjøpe aksjer med den kontoen. Eller så bør du opprette et selskap og trade ut i fra dette om det er den personlige ligningen du ikke ønsker.

Blir ingen harde gaver iår, nede på 8 kr igjen :smiley:

Blir hard gave her, litt forsinket da, ikke før første eller andre uken neste år. :smile:

1 Like

Haha, genial fyr:

2 Likes

Artig å oppleve apcl bonken min i pluss :+1:

1 Like

Var plutselig ingen aksjer til salgs gitt :slight_smile: Artig, og viser kanskje litt av farten den kan få ved en melding.
Bare til å glede seg!

Eg trur neste mld blir ny emisjon

Edit : er vel mer tett å si frykter

RNB

Noen har tatt seg et jafs i dag + 42% nå

ABC 14,81 148 687

Lurte på å øke på 27%, men har litt problemer med å kjøpe midt i rally. Og det var mye AVA og NON som kjøpte, men nå er ABC på topp.

1 Like

Iox sluttet idag op årets høyeste, og Apcl Fikk en rekyl, fornøyd med dagen.
Funcom ryker snart til fordel for div olje, om ikke den snart gjør det eg vil den skal

1 Like

Travle folk med mye penger og lite tid er ofte villige til å betale en del for at hverdagen deres skal bli enklere, sier Økland.

Synes det er litt trist hvis man er så travel og jobber så mye at man ikke har tid til dagligdagse ting jeg da men…

Eg følte dette innlegget mitt på HO, var såpass bra kvalitet på, at eg deler det gjerne også her blandt proffen :nerd_face:

Iox og aksje kurs med dei forskjellige brikkene på plass, blir som å spille Lotto, men med dagens kurs, så får man rimelig mangen rekker og stor sannsynlighet for bra uttelling.

Hugs at da Canacol kom inn gjennom Andes, så kjøpte dei 49% av aksjene til Andes, for 1,70 kr i tilegg tok dei også over en bankgaranti som igjen gjorde at Interoil kunne frigjøre 4,8 millioner dollar, eller ca 65 øre aksjene.
Så for Iox vil transaksjonen utgjøre 2,35kr PR aksje.

Da Canacol kom inn, lå oljeprisen på rundt 43-44dollar, altså 10 dollar lavere enn dagens pris, og handel gjort da Andes var i en krevende økonomisk situasjon.

Videre har vi eksempel på transaksjoner gjort i Colombia, på mindre attraktive felt en lla-47.

( http://www.bnamericas.com/en/project-profile/bloque-lla-47-llanos-47 )

Gran Tierra kjøpte seg inn her :

Til vilkår som utgjør over 5 dollar for fatet, menst olja ligger uberørt, dette var en handel gjort da oljeprisen var lav 40.

Tar vi utgangspunkt i lla-47 og bruker 2 dollar fatet så får vi verdier på 6-9 kr aksjen, alt etter hvor mangen fatt man velger å bruke.
NP er oljeprisen nesten 15 dollar høyere enn da gran tierra gjorde denne transaksjonen, og det i ett felt med ca 1/4 av reservene som lla-47 potensielt besitter.

En god avtale på lla-47, bør ene og alene prises til oppimot kr10, før olja spruter.
Så har vi andre produserende felt, med forhåpentligvis høyere produksjon etterhvert, ingen grunn til at man ikke kan ha ett forsiktig target på 12-15kr

Historiske kostnader for blokken er vel rundt ca 50 millioner dollar, altså langt høyere enn dagens Iox er verdsatt til

Hva eg skulle ønske nå, er en ny runde med refinansiering av gjeld, flytte forpliktelsene frem, sett igang drilling på egenhånd, øk eksisterende produksjon og skap verdier for aksjonærene.
Det er ett must at produksjon økes

Hva eg frykter, er at Canacol som sitter i styret, klarer ordne enn deal som blir bedre for Canacol aksjonærene, enn Interoil sine

Lykke til

5 Likes

:beers::wine_glass:Iox :beers::beers::beers:

1 Like

Meget fornøyd med dagen, etter å ha vert kraftig i minus i lang tid, så kunne eg idag ta ned eksponeringen i Apcl en smule, i pluss, samtidig som eg er nesten 50% i pluss på Iox, på under en uke.

Ha en fortreffelig aften

9 Likes

Stenger børsen tidligere idag ?

1 Like

Ser ikke slik ut, er visst bare onsdag før skjærtorsdag det er halv dag.

https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Om-Oslo-Boers/AApningstider

1 Like

Snart tom for tolmodighet…

6 Likes

:champagne:Iox
Er på tur til polet :clap:

6 Likes