Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Sevdr surrer å går

Å NEI NAVNET HANS STÅR PÅ HÅNDKLÆRNE!!!

20 øre til, så har jeg 100% på emiaksjene i Avance (fortsatt rødt totalt sett, men har bedret seg betydelig i det siste).

Problemet med likvide midler på konto er at man klør i fingrene etter å gjøre nye kjøp. Nå skulle jeg egentlig ikke bruke disse før fredag i PCIB, men klarte selvfølgelig ikke la være da jeg snublet over denne aksjen. Gjorde kjøpet rent teknisk. Kjenner ikke selskapet. Prøver meg på en liten swingtrade med en veldig liten pott :wink:

Morsomt du nevner Avance @Hocki :slight_smile:

2 Likes

Fikk inn 30k jeg hadde glemt jeg hadde stående i en annen bank. Prøvde å legge alt på kjøp i Fun, men bommet med 1 øre på dagens low…

Selskapet er i en veldig fin trend oppover nå, så du gjør nok ikke dumt i det der!

Grieg Seafood, lovende setup?

SB1M har target 110,- (da kurs var 76 og edit: 11. nov)

Er ikke tiden rundt påske også en god tid for laks prismessig?

2 Likes

Må si jeg aner ikke, ble bare tipset om dippen av en kollega. :slight_smile:

Har tenkt litt på fisk: Bakka-MHG-GSF, samt Akva, men har ikke satt meg inn i de.
Veldig greit med litt forskjellig i porteføljen.
Gjerne også noe som ikke går ±titalls prosent…

Qec er nå nede på siste skuttkurs før oljeloven ble offisielt godkjent, eg har har idag kjøpt meg inn med litt mer enn en tradepost

3 Likes

Har fulgt GSF en stund. Har måttet tvangsslakte grunnet sykdom. Straffet veldig hardt.

1 Like

Det er vanskelig med disse lakseprodusentene og lakselusen. Tom i Nordnet nevnte også økende konkurranse fra landbaserte annlegg. De har fremdeles gode marginer, om enn så lenge…

Tryggeste innen Laks er Bakkafrost pga beliggenhet og temperatur i vannet. De har vel også bra utbytte for den som liker den slags

Har sittet i GSF siden 60 Kr. Sykdomsutbruddet i mærene deres vil utgjøre CA, 4% i tapt slaktevolum i 2017, men vil føre til tilsvarende økning i 2018. Straffet alt for hardt av markedet. flere som har target på mellom 100 og 110, HB bla, 103 SB 110. Sitter meget rolig i denne, GSF er en av de mest kostnads effektive i klassen. Går mot påske nå og det kommer til å bli manko på fisk utover i 2017, dette kommer igjen til å sette press på prisene. SB1 med Tore Tønseth(som er en av Norges dyktigeste på fiskesektoren) var ute og bullet Fisk i lørdagsutgaven av FA. Skjønte ingenting av kursutviklingen i GSF. Denne kommer, Kurs droppen er en gavepakke til de som vil inn i GSF, tullete overreaksjon av markedet.
Blir overasket hvis vi ikke er over 90 til påske, var jo i 84 før utbruddet.

1 Like

Er det fremdeles handelsblokkade fra Russland og evt hvordan står kina oppi alt dette?
Lenge siden jeg var i MHG

Ser ut som Qec lasting igår var innenfor

Hva tenker du om Qec fremover? Jeg har 10k, lurer på 10 til, men så var det PCIB da, trenger noe krutt der også :grinning:

Har forhåpninger om at det kan komme nyheter forbindelse med utvikling av felt, etter at oljeloven ble endret, trodde kanskje at inngang nå kunne være attraktiv, men kanskje man får under 5 med litt tolmodighet.
Emisjonen som ble gjort i høst, ble vel sånn passe vellykket, kanskje kommer det en til snart ?

Ellers ser eg at Sevdr durer i vei, spennende å se om den bryter vei videre opp, har en lite post der, kommer det kontraktsmld kan det bli artig, tror det høy risiko

1 Like

Avanza koser seg med svenske Multidocker i dag (og i går forsåvidt) bra volum og muligheter til swing trades. De har også fått noen fine kontrakter, samt positive signaler om videre god utvikling.

For mer informasjon, se:

https://www.avanza.se/placera/forum/forum/multidocker-cargo.html

Det gjøres oppmerksom på høy risiko. Eget ansvar osv.

LPG:INGEN TEGN PÅ SVEKKELSE I MARKEDET I VESTEN -FEARNLEYS

“09:46 Oslo (TDN Finans): Baltic VLGC-indeksen har falt hver dag så langt i 2017, men det totale fallet er ikke på mer enn rundt ti prosent. Samtidig er markedet for laster godt. I vesten har det ikke vært tegn på svekkelse i markedet i det hele tatt, og de seneste spot-slutningene viser at premien over baltic-indeksen for lasting i vesten har økt mye”.

Avance stiger nye 5% i dag. Swingtraden potten min er 2k i pluss så langt :slight_smile:

Hadde vektet meg opp mye her om jeg skulle gått long. Begynt å lese meg litt opp på tankmarkedet og han analytikeren på Hegnar TV i går hadde noen gode betraktninger om Avance.

Desverre (?) må jeg inn med pengene i PCIB på fredag :stuck_out_tongue:

1 Like