Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Takk @Kronn - stoler på deg! :slight_smile:

Skal lese meg litt opp ja. Vurderer egentlig litt “stay in cash” strategi atm. da det meste ser overkjøpt ut og det er traderne som råder. Mulig noe skal gå til nedbetaling av lån i denne perioden heller :slight_smile:

2 Likes

Ikke sikkert det er noe lurt, men les deg gjerne opp litt.
Med full klaff, så kan naturligvis Apcl mange dobbel seg, men det har vist seg å være langt vanskeligere enn hva eg og mangen andre hadde håpet.
Det er noen enorme mengder olje, om det stemmer dei datene som er tolket.
Dei største aksjonærene har også betalt langt mer enn dagens kurs

Kjekt før de som sitter i IM. Skaugen i dag. 230% opp intradag

Edit: Er det egentlig noe motstand før 9 på denne (bortsett fra sinnsyk oppgang)?

3 Likes

Noe bunn i Que teknisk ?

Har følgt aksjen og hatt den på watch listen over lang tid, vær forsiktig, kan være rusisk rulett

Har sett litt på den før, og når jeg så den i dag klokken 12 så hadde den gått til 4,10. Tenkte at toget var gått for denne gang. Kanskje jeg burde sjekket perong 9 3/4 også…

1 Like

250% på en dag er nok gøy, men med oms i aksjen
Siste årene, så tror ikke der er veldig mangen som sitter med så lav inngang, vertfall ikke større eiere.
Vil være en god mulighet til å hente peng nå, og gjennomføre en refinansiering

1 Like

Sjå generelt - teknisk analyse tråden

Eg har aldri før sett en aksje stige like mye son imsk idag gjør

2 Likes

Heller ikke jeg…
Litt småskuffet over meg selv, i og med at jeg har vurdert inngang ved 4 ulike tidspunkt i det siste. 2 i dag.

Tok et bet i IMSK fra 7.5 til 9.85. For et rush! :smiley: :tada:

5 Likes

Hadde eg drevet short, ville eg sikkert shortet dei nå

Edit : hva endte denne på da ?

1 Like

På 8,99, men ordren forsvinder næppe hen over natten, så er en short af aktien ikke lidt risikabelt?

Eg hadde regnet med større gevinstsikring mot slutten, med en så kraftig oppgang som 3* på en dag.
Fortsetter sikkert oppover imorgen, men for min del kommer eg kun til p følge sidelinjen.
Det vil jo være en unik mulighet for selskapet å hente litt frisk kapital nå, blir spennende å følge med.

Kunne forstått shorten hvis du var sikker på at det ble emisjon, men mulig den skal mer opp hvis ikke det blir emi. Selskapet var priset til under 100 mill kr, og har fått en 10 års kontrakt der inntektene vil være 420 mill kr årlig. 240 mill i Mcap virker ikke så høyt da. Vet ikke hvilke marginer de har men…

Er det ikke 420millioner over 10 år? Mulig jeg leste litt for fort

“Inntektene under SSLNG-kontraktene er ifølge meldingen på rundt 42 millioner dollar per år, tilsvarende cirka 420 millioner dollar for ti år.”

Gælden blev refinansieret i nat.

2 Likes

Hva kan skje i Farstad tro?

Eg har ikke shortet den, men det i første omg tenkte på var at den hadde gått langt over 300%, og da eg skrev dette, stod aksjen rundt 9,20.
Eg antok det ville bli en større sikring mot slutten.
Samtidig er det en pågående refinansiering, vi vet vel ikkje endelig utfall ?