Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Det NMBR snakket i bortimot alle aksjer holder på å ta knekken på meg, skal det flagges i alle aksjene der NMBR kjøper og DNM er selger, så vil noen få krampe i skrivemuskelen sin

3 Likes

Bare å kutte ut hegnar online?

3 Likes

@Savepig

Prøver å bestemme meg for et OK snitt i PCIB :smiley:

Snakk om å leke robot haha. Hadde jo sikkert vært greit å få kjøpt ned mot 20, men som @Alex alltid sier, ikke bli sittende utenfor, kjøp halvparten nå først som sist.

1 Like

Dow Jones brøt over 20k i dag

1 Like

VG er fake news. De påstår at Trump lyver når han sier det var tettpakket med folk helt bak til Memorial building. Så viser de et bilde tatt kl 0830 om morningen. Når Trump taler er det tett hele veien bak - det var stappfullt og et enkelt google søk viser deg mange bilder av det. Hvorfor sjekker ikke VG “fakta”? Det blir jo ekstra spesielt når VG serverer 7 Trump løgner og så finner en enkelt ut at Trump snakket sant.

Slik fremstiller CNN det og VG lager blåkopisaker fra CNN hele uka lang.

Her er bildet tatt når Trump taler. Og han snakker helt tydelig sant. Når jeg zoomer inn på bildet slik som her så er det tettpakket helt bak.

Og her ser dere originalbildet tatt fra når Trump taler.

Så en må bare konkludere: VG er fake news.

2 Likes

Hvis noen har problemer med kilden så har dere en ny her:

Faktisk litt skummelt det som skjer nå, alle klager på at Trump lyver, men selv den “ærlige” pressen begynner å få alvorlige svin på skogen.

1 Like

Sannhet blir dessverre mer og mer et begrep basert på perspektiv enn objektiv fakta.

Tror vi får se mye drøy propaganda i årene fremover.

Er ikke bare på grunn av google og facebook at mediene mister inntekter tror jeg, folk mister trua.

1 Like

Ja, slik de holder på får alle bare avsmak fra hele journaliststanden. Skremmende å se hvor mange som kjøper det der mølet også. Godt at dere her ikke er like blinde som de analytikerne/økonomene som uttaler seg i media for tiden. De har jo bommet på alt de har sagt siden Trump stilte til valg, ble valgt og tok over. Nå bommer de daglig i media igjen.

Dommedagsprofetier daglig mens børsene stiger mer enn noensinne er jo bare helt latterlig. Trump har hatt en god effekt på børsene. Så aksjeinteresserte er kanskje flinkere til å skille støy fra fakta enn andre.

1 Like

Noen som har fått vps årsoppgave? Eventuelt har dato for når den kommer?

1 Like

De eneste jeg leser er faktisk Finansavisen og ved enkelte tilfeller Dagens Næringsliv. Av nettaviser er det Sysla, Maritime, iLaks osv. Jeg føler at når jeg leser næringsrettede aviser, så får jeg korrekt informasjon. VG, Nettavisen, etc er aviser som i veldig stor grad benytter seg av click-bait strategier og prøver å vri sakene slik at de skal skape mest mulig reaksjoner. Ofte lykkes til også. Jeg ser for meg at grunnen er at en artikkel med en kontroversiell overskrift raskt ender opp på Facebook eller andre sosiale medier, hvor den plutselig kan ha blitt delt flere hundretusen ganger, og dermed generert store inntekter for avisen. Det virker neste som om folk oppsøker slike nyheter også.

Det jeg synes er trist med alt dette er at omtrent ingen gidder å sjekke opp i hva som er situasjonen, hva som er fakta, om artikkelen er sponset, osv. I dag har man utrolige søkemotorer hvor man kan finne all den informasjonen som finnes, allikevel skal man ende opp i hodeløse diskusjoner fordi noen har lest overskriften og noen har lest innholdet, men ingen har sjekket opp hva som er den faktiske sannheten i saken.

Jeg er skuffet over at så mange skal ha en mening om noe de ikke har peiling på, og ikke er mer kritisk til det de leser. Det er trist at det er blitt sånn. Og det kommer nok bare til å bli verre i tiden fremover…

6 Likes

Bare legg merke til hvordan avisene i løpet av dagen endrer overskrift og bilde på en sak på fremsiden, fordi de driver og forsker på hva som gir mest klikk.

1 Like

Alle kjøp var på 21.10, alle salg på 21.70, 5k hver gang. Blir IPA-penger av slikt :wink:

1 Like

Og da var muren på vei :smile:

Jeg hører endel på dagsnytt 18 og journalistene der lar ikke intervjuobjektene vri seg unna. Spesielt de programmene med Fredrik Solvang som programleder er svært bra. Til tider veldig underholdende når de får inn intervjuobjekter som blir totalt avkledd. Anbefales! :smiley:

6 Likes

Jeg ser eller hører omtrent alle :slight_smile:

1 Like

Noen nerder her inne som er stødige på JSON?

Er litt rusten, men prøv.

True Story:

En selger hos oss var ute i et salgsmøte, og ble spurt om han kunne levere historikken med JSON.

“Ja det kan vi, jeg ringer han så snart vi er ferdig i møtet.”

7 Likes