Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

@Hakon Appen virker ganske bra. Hater appen til Nordnet. Der har de ikke gjort noen brukertester tror jeg.

@anon99889496 jeg bruker Nordnet på laptopen, Er ikke så dyrt der da. De 2 første mnd koster hvert kjøp/salg 1 kr, hvis du ikke handler for titusener pr handel da. Da blir det litt ekstra. F.eks en handel på ca 140K kostet ca 45 kr i kurtasje da. Og etter 2 mnd er det billigere enn Dnb tydeligvis. Ikke prøvd noen andre, jeg er fersk i aksjemarkedet.

1 Like

Det er en minimums % de tar etter det initielle tilbudet Nordnet. Husker ikke hvor mye det er, men grensen går ved handler over 50k tror jeg. %-vis blir det en del kroner faktisk om man trader litt for beløp over 50k (og det blir jo fort det med poster på over 10-20k i enhver aksje nesten…)

2 Likes

Takk for heads up! :slight_smile:

1 Like

https://www.nordnet.no/tjenester/prisliste.html

2 Likes

Blir en veldig spennende uke kommende uke.

4 Likes

Hvis NANO 20/100 gjennombrudd kommer samtidig med et generelt børskrakk logger jeg av life.

1 Like

Hvis det gjennombruddet kommer, tror du ikke Nano går 200%+ på en dag da? Da skal jo alle inn i en trygg havn og det som folk sa var high risk blir plutselig ikke så high risk lenger?

Edit: så nå dette ikke er meldt før til høsten, så no worries :smile:

" Går noe galt i internasjonal handel, kan vi få et nytt børskrakk til høsten, mener Andreassen. Han vil ikke gi noe anslag på sannsynligheten."

Hehe nei 200% er ganske mye.

Men la oss si at meldingen kommer om at 20/100 er valgt i paradigme, så er det sikkert 20-25% den dagen.

Og hvis og når det kommer readouts fra 20/100 i paradigme som underbygger nåværende data sikkert 20-25% på nytt.

1 Like

Aldri gleda meg så mye til en mandag (tirsdag) før :laughing::+1:

1 Like

Hvem venter du på? Funcom og? Nano? :slight_smile:

1 Like

et krakk kommer vanligvis i oktober måned.

et mulig gullkorn

@anon99889496 venter på Nano, Nano, Nano og Pcib :laughing::+1: er ikke inne i funcom lengre, solgte meg ut der for en stund siden.

1 Like

Fy faen! #skivm

Folk burde få med seg hva Karl Oscar Strøm sier om debattkulturen, treffer noen her på forumet også :wink:
Fra 3:37 til ca 5:30

Har selv takket høyere makter for at jeg fikk en aksje ekstremt billig :smiley:

4 Likes

hvilken aksje?

Havyard i sommer med @FreddyG , var med opp fra 8kr til 12. Men hadde bare 20% vektig. Den gikk sakte men sikkert ned mot 7-8kr igjen pga 2 store aktører skulle ut med 400k - 600k aksjer. Har nå en vektig på 85% og et snitt på 9 ( 8kr uten trading) :slight_smile:

Mulig dette har blitt omtalt før, men spør likevel. :slight_smile:

Finnes det et godt verktøy der du kan “playtrade” aksjer og holde oversikten over utviklingen dag til dag? Tenker da primært på en nettside med denne funksjonaliteten der du kan handle aksjer fra Oslo Børs.

Tenker du på et realistisk spill med fiktive penger?
Før var det noe som het aksjespillet som fulgte børsen :slight_smile:

Edit: det eksisterer ikke lenger. Blir vel Aksje-NM som er det nærmeste?

Tenker vel mer i retning av en demokonto hos en nettmegler med fiktive penger.

Tjenesten Aksje-NM er vel kun operativ i perioden konkurransen pågår?

Ser IG har en demokonto-løsning. Tester den :slight_smile: