Axa er på listen den @Hakon ?
Jeg var full i gjerningsøyeblikket
Ikke enda Utålmodig selv også
Hva med et lite hint ?
Synd vi ikke har diskutert Gold Town Games her inne.
Skulle til å sende et stikk nå jeg ogsp
· Omsättningen uppgick ackumulerat till 0 MSEK.
Vi har diskutert den litt, men det er jo litt hugo / gaming corps vibber
Ja, ser de skal lage et hockeyspill. Er det alt?
Jeg trenger en aksje som gir dobling etter i dag ass… NANO, PCIB og Funcom.
Tilbake fra skibakken nå. Sjekket kursene, og hva i alle dager. PCIB ned, nano kraftig ned, Havyard ihvertfall rett ned, axa ned, Funcom ned, Kitron ned. Har vært en massakre av papirgevinsten min i dag…
Porteføljen gikk i dag
- Opp
- -1%
- -2%
- -3%
- -4%
- -5%
- Mer enn 5% ned
- Mer enn 10% ned
0 stemmegivere
Hehehehe, her er “feil vei” bildet
Sånn går det når man går all-in i 1 aksje (?)
Noe du vil fram til?
Takler man ikke se porteføljen i minus over en periode så bør man holde seg av børsen.
Jeg bare sier det ikke er så smart å gå all-in i 1 aksje. Som et lite tips Så slipper du å se så røde tall
Gjør ikke meg noe å se 80k i minus når det er sikrere en banken at jeg selger ut i pluss ila året.
Kan jo også dra fram eldre bilder, så kommer fort motivasjonen og tolmodigheten tilbake
Jeg går aldri All-In i 1 aksje, jeg sprer meg heller over flere typer selskaper. Å ha is i magen når alt ser mørkt (rødt) ut, er noe man lærer seg opp gjennom tiden
Større sjans for 10% stigning på en portefølje med 1 aksje ift 10
“Keep all your eggs in one basket, but watch that basket closely.”
&
“Diversification is a protection against ignorance. It makes very little sense for those who know what they’re doing.”
Problemet er når man for den ene aksjen velger biotech, hvor en negativt studie kan være nok til å senke kursen med 80-90% over natta. Da hjelper det ikke at man har fulgt nøye med, tapet på 80-90% er ikke noe man får gjort noe med.
Dette er forsåvidt ikke en problemstilling som kun gjelder biotech. Våknet til 66% over natta nedgang i NAUR når de fant ut at de hadde “bommet” på estimatet sitt med 6mrd. Jeg fikk solgt og reddet 33%, i stedet for å sitte igjen med 0% (de gikk konkurs), men jeg er glad de var en liten del av porteføljen.
Kort sagt: ikke kjør firmaer som har potensialet til 80-90% nedgang over natten sammen med en-aksje strategien er ihvertfall mitt råd.
Det er veldig mye å hente på å øke til to aksjer