Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Axa er på listen den @Hakon ?

1 Like

Jeg var full i gjerningsøyeblikket

1 Like

Ikke enda :smile: Utålmodig selv også :smile:

3 Likes

Hva med et lite hint ? :smiley: :stuck_out_tongue:

Synd vi ikke har diskutert Gold Town Games her inne.

http://www.netfonds.no/quotes/ppaper.php?paper=GTG-MTF.NGM

Skulle til å sende et stikk nå jeg ogsp

· Omsättningen uppgick ackumulerat till 0 MSEK.

Vi har diskutert den litt, men det er jo litt hugo / gaming corps vibber

1 Like

Ja, ser de skal lage et hockeyspill. Er det alt?

Jeg trenger en aksje som gir dobling etter i dag ass… NANO, PCIB og Funcom. :sob:

1 Like

Tilbake fra skibakken nå. Sjekket kursene, og hva i alle dager. PCIB ned, nano kraftig ned, Havyard ihvertfall rett ned, axa ned, Funcom ned, Kitron ned. Har vært en massakre av papirgevinsten min i dag…

1 Like

Porteføljen gikk i dag

• Opp
  • -1%
  • -2%
  • -3%
  • -4%
  • -5%
  • Mer enn 5% ned
  • Mer enn 10% ned

0 stemmegivere

1 Like

Hehehehe, her er “feil vei” bildet :sweat_smile:

3 Likes

Sånn går det når man går all-in i 1 aksje (?)

1 Like

Noe du vil fram til? :slight_smile:
Takler man ikke se porteføljen i minus over en periode så bør man holde seg av børsen.

7 Likes

Jeg bare sier det ikke er så smart å gå all-in i 1 aksje. Som et lite tips :slight_smile: Så slipper du å se så røde tall :wink:

Gjør ikke meg noe å se 80k i minus når det er sikrere en banken at jeg selger ut i pluss ila året.
Kan jo også dra fram eldre bilder, så kommer fort motivasjonen og tolmodigheten tilbake :wink:

5 Likes

Jeg går aldri All-In i 1 aksje, jeg sprer meg heller over flere typer selskaper. Å ha is i magen når alt ser mørkt (rødt) ut, er noe man lærer seg opp gjennom tiden :slight_smile:

Større sjans for 10% stigning på en portefølje med 1 aksje ift 10 :wink:

“Keep all your eggs in one basket, but watch that basket closely.”

&

“Diversification is a protection against ignorance. It makes very little sense for those who know what they’re doing.”

7 Likes

Problemet er når man for den ene aksjen velger biotech, hvor en negativt studie kan være nok til å senke kursen med 80-90% over natta. Da hjelper det ikke at man har fulgt nøye med, tapet på 80-90% er ikke noe man får gjort noe med.

Dette er forsåvidt ikke en problemstilling som kun gjelder biotech. Våknet til 66% over natta nedgang i NAUR når de fant ut at de hadde “bommet” på estimatet sitt med 6mrd. Jeg fikk solgt og reddet 33%, i stedet for å sitte igjen med 0% (de gikk konkurs), men jeg er glad de var en liten del av porteføljen.

Kort sagt: ikke kjør firmaer som har potensialet til 80-90% nedgang over natten sammen med en-aksje strategien er ihvertfall mitt råd.

3 Likes

Det er veldig mye å hente på å øke til to aksjer

3 Likes