Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Nano og BULL NANO 3X da?

Bull nano og bear Pcib eller omvendt

Hahahha hvordan faen er det du sitter menneske?

9 Likes

Sorry, jeg måtte bare… ta det med humor. Jeg liker Funcom :slight_smile:

9 Likes

Jeg er absolutt ikke all in i en aksje, men dagens nedgang er rundt 20% for porteføljen.

Hvis det er første gangen du finner ut at damer liker å krølle beina under seg når de sitter… :smiley:

2 Likes

There is a time and a place for everything. :smiley:

5 Likes

Hva er egentlig greia med at det er omsetning før og etter stengetid på de amerikanske børsene? Er så latterlig at det kan komme børsmeldinger og så fyker kursen mange prosent før børsen har åpnet en gang.

2 Likes

Noen bilkyndige menneske her ?
Er en automat kasse, DSG en god greie eller dårlig greie ?

Ny eller bruktbil?
Siden du skriver DSG, er det VW?

Kjøper du elbil får du verdens beste automatkasse uten gearkasse :slight_smile:

VW ja, nærmere bestemt touran, og el bil kommer eg ikke til eie på mangen år :+1:

1 Like

Ny?

Jeg har en kollega som har en Golf TDI med 7 trinns DSG, 2010 kjørt rundt 150k, han kjøpte bilen ny og er kjempefornøyd med gearkasse, null problem. Har hatt noe trøbbel med A/C og andre ting men gearkasse er bra.
Men han kjører nok alt annet enn aggressivt…

Hvorfor ikke forsøke elbil? Jeg vil ikke tlbake til gammeldags bil.:slight_smile:

Elbilen står nå på verksted, lånebil Hyundai I 10 tror jeg det er. Uten ryggekamera og manuell gear. Uff og uff og atter uff.
Verkstedhistorien kommer i annen tråd nå snart.

1 Like

Telenor arena - Drone race

Skal vekk i fra en firmabilordning og inn på ordning med privat bil, køyre ca 20-25k km i arb sammenheng og da er tanken å ha en bil som er 2-3 år gammel og gått 50-60k når eg kjøper den, da mener eg at det skal være lukrativt da det er en forholdsvis rimelig bil.
Ser at en del av bilene er DSG automat kasse i, mener å huske fra tidligere en gang, at dei kassene er gode, eg køyre pent å pyntelig, jevnt over fartsgrense men ikke hardt og ikke mangt over.
Mista lappen en gang i min ungdom for fart, lærte mye av 5mnd med joggesko :+1:

3 Likes

Jeg byttet inn Kia Soul EV etter 26-27 måneder, kjørt 30k km. Betalte 250 for den og fikk 188 igjen for den.
Jeg mottar 2500 kr fast hver måned i kjørepenger pluss 4,50 per kjørte kilometer i tillegg. Kjører rundt 8-10000 km i året. Så kjørepengene finansierte den bilen…
Når jeg parkerer hjemme plugger jeg i kabel, programerer oppvarming og starter dagen i varm bil. Ubetalelig. Når jeg er rundt på jobb så og kommer ut i bilen er det bare å starte opp, varmen kommer etter ett-to minutt…
Hvis du ikke har prøvd, burde du ha prøvd, hvis du har kjøremønster som kan passe. Jeg har noen skjeldne oppdrag hvor jeg kjører 200 km, men da er det noen få minutt på hurtiglader. Har jo både kaffi, mobil osv så det er null problem. Synes jeg da :slight_smile:

2 Likes

Får noe mer i fast Bio godtgjørelse, men litt mindre i km godtgjørelse, skal uansett kunne bli selvfiansiert.
For min del begynte det å bli dyrt skattemessig å bruke firmabilen til privat bruk, etterhvert som alle reglene skulle følges.
Er ofte i grisgrendte strøk rundtomkring Vestlandet, føler ikke at elbil passering nå, i tillegg til at eg nok er litt gammeldags å vil se at teknologien holder, samtidig som eg tenker at mangen av dei økonomiske fordelene iht bomavgift, ferge, parkering m.m etterhvert går bort nå som andel el bil er blitt passe høy.
Hybrid kanskje, men ikke elbil, enda

Hadde Ioniq hybrid som lånebil…jeg vil ha elbil, helt ødelagt! :grinning:
Har dekka parkering, bom, ferje osv så eneste fordelene jeg har er årsavgift og drivstoff. Kjøpsprisen er forholdsvis høy for elbil enda, men noe rimeligere er elbil.

Mtp teknikk så har en fem - syv års garanti på bil, syv-åtte år på batteri, jeg tror elbilene holder.
Firmabil må bære flott, men dyrt. 6-8000 i måneden?
Da kjører jeg heller privat, ikke det at jeg kan velge, vi får ikke firmabil​:+1::grinning:

Hvem bygger jernbanespor i Norge, Veidekke? @Kronn ? :slight_smile:

2 Likes

NRC på børs leverer til jernbane

5 Likes

Den steg litt i dag