Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Eller som ikke er gått via tre-fire fordyrende mellomledd?

Kjøpte på butikk, så er nok noen fordyrende ledd på veien, men kjøttet var godt, så null stress :+1:

PS : svigermor var til middag, ho ble imponert, mål oppnådt

3 Likes

Svigermora di var et reinsdyr? :joy:

5 Likes

Ha ha ha :joy:

Har sett verre svigermødre, men jeg er fra Finnmark da :joy: enkelte er såpass grymme at du automatisk er kvalifisert for ææærstatning fra han Stat! :smiley:

D stikker eg til fjells, og tilbringer en uke på hytta, god påske :hatching_chick:

7 Likes

God Påske @Kronn

1 Like

För att hedra offren vid fredagens attack i Stockholm håller Sverige nationell tyst minut mellan 12:00 – 12:01. Under denna period uppmanar Avanza tillsammans med Stockholmsbörsen våra kunder att avstå från handel.

2 Likes

Ojoj @Savepig og dere andre - Q & A med selveste Mavrick fra Shareville på aksjeforum på Facebook. Verdt å lese! :slight_smile:

Liker absolutt ikke denne utviklingen:

Nord-Korea fordømmer USAs utplassering av krigsskip utenfor Koreahalvøya, og sier de er «klare til å reagere mot en hver form for krig ønsket av USA».

Det vil før eller siden smelle så det er vel greit å få det unnagjort før Kim Pling Plong har raketter og nukes

Spørsmålet er jo om ikke Kim allerede har nukes. Jeg tror ikke det men man vet aldri. Tenk om han sender en nuke på USA? Og så sender USA nukes tilbake. Så er vi i gang.

Jeg har ingenting til overs for Kim og det hermetiske landet deres, men tror ikke dette er veien å gå.

1 Like

Sør-Korea er nok enda mindre klare for en liten amerikansk krig for å rydde opp. Nord-Korea har nok artilleri i åsene rett nord for grensen til å jevne Seoul og dets 10 millioner innbyggere med bakken.

Tar dette videre her, det ble litt på siden av teknisk analyse

Hovedgrunnen til at jeg ikke gjør tilbakekjøpet er at jeg ikke har lagt en strategi på forhånd om å gjøre tilbakekjøpet. Jeg er ofte mentalt “ferdig” med en aksje når jeg selger. Burde egentlig starte med å legge en fast strategi. For f.eks. Kitron:

Selg 20% når kursen er i toppen av trendkanalen
Kjøp tilbake 10% hvis kursen har falt 8%
Kjøp tilbake 10% til hvis kursen har falt 12%
Kjøp 10% ekstra hvis kursen har falt 16%

Hva gjør du om en aksje bryter opp av trendkanalen?

1 Like

“Selg 20% når kursen er i toppen av trendkanalen” Burde ha vært: Hvis kursen er i nærheten, eller over toppen av trendkanalen, vent til aksjen har snudd ned igjen, og selg 20%.

Det er jo fullt mulig å selge seg ut på helt feil tidspunkt, så man burde ha gjort en fundamental analyse samtidig som sier at aksjen er høyt priset, eller at risikoen er høy.

1 Like

Påskestemning i porteføljen “små bevegelser”

3 Likes

Lettere volatilt her i porteføljen "get rich or die tryin’ ":

4 Likes

Jeg var uheldig og kolliderte med en trikke bom idag. Er det noen som vet om skadene på bommen dekkes av vanlig bilforsikring?

1 Like

Attaboy!