Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Ja. Grensen på materielle skader ligger normalt på 10 mill. Vil tro du er innafor med en bom :slight_smile:

1 Like

Supert :+1: Takk for svar @steart78

1 Like

Bra du BOMmet på trikken da :sweat_smile: sorry, klarte ikke å dy meg :blush: ingen personskader er jo det viktigste :+1:

5 Likes

Du kan evt ta en titt på Bilansvarslova paragrafer 1, 9 og 15 :slight_smile:

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1961-02-03#KAPITTEL_4

1 Like

Nå har jeg pakket til påsketur

3 Likes

@Savepig

  • Så denne: Tenkte på deg. :=)

4 Likes

Ny dag, nye muligheter HYPE

2 Likes

Halv dag=halv hype? :smiley:

1 Like

8 Likes

Note-vd avgår, olika syn
Kl. 07:18, 13 apr 2017 0

Börs Kontraktstillverkaren Notes vd Stefan Hedelius slutar på egen begäran på grund av att han och styrelsen har olika syn på bolagets framtida strategiska vägval och prioriteringar.
Det framgår av ett pressmeddelande, som inte närmare går in på vad meningsskiljaktigheterna består av.

“Mitt val att lämna bottnar inte i någon konflikt utan jag och styrelsen har konstaterat att vi har olika uppfattningar om framtida prioriteter”, säger Stefan Hedelius där.

Han kommer att ersättas av styrelseledamoten Per Ovrén “så snart som möjligt”, och till dess är finanschefen Henrik Nygren tillförordnad vd.

Per Ovrén kommer närmast från Bilias koncernledning, där han ansvarat för affärsutveckling, inköp och “business control”.

Stefan Hedelius lämnar formellt den 30 april, och står till bolagets förfogande fram till den 15 september.

Styrelseordföranden John Hedberg, som även är vd i Notes största ägare Creades (som äger 27 procent av bolaget), är föga specifik angående vilka meningsskiljaktigheterna är när Nyhetsbyrån Direkt når honom:

“Det handlar om olika syn på vilka områden vi ska prioritera i den framtida strategin; inte om någon specifik situation, utan mer i vilken ordning det ska göras och hur vi ska utveckla olika möjligheter”, säger han.

Han poängterar också att något strategiskifte inte är förestående - Note är inne i en positiv fas, säger han.

Blir Note kjøpt opp av Kitron?

  • Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Tror kanskje et oppkjøp av note blir for stort/dyrt nå men med den utviklingen Kitron har kan det endre seg når det nærmer seg 2020.

Hvis de kjører oppgjør delvis i aksjer da? Jeg synes Kitron virker veldig godt drevet, så det kan gi verdi til begge parter.

2 Likes

#Spesialkaffi
Kjøper du spesialkaffi? typ. 100,- + for 250g
Kva type er din favoritt?
Kva er din mest brukte / favoritt måte å tilberede kaffi på?

2 Likes

guilty as charged

Liker best Etiopisk kaffe, men ja variasjon i hverdagen er også greit

1 Like

Den var fristende, men jeg trenger den ikke😀

Handler som regel kaffebønner i Sverige. Har Siemens EQ.5 kaffemaskin.

Skulle jeg kjøpe i Norge, blir det som regel Evergood Dark Roast eller Blå Java fra Coop.

3 Likes

Blir vel litt som å gå over bekken etter vann?

Hvilke kjøper du i Sverige?

1 Like

Mest fordi det som regel blir en tur etter kjøtt og snus i ny og ne og da handles det inn kaffebønner også.

Stort sett Löfbergs Exclusive eller test av en ny type bønner her og der. Var mer jålete på kaffen før, men nå ender jeg ofte opp med bønner på tilbud. :slight_smile:

2 Likes

Er selv veldig glad i kaffe fra Afrika og mellom-amerika. I Norge er det flere brennerier som brenner kaffe av utrolig høy kvalitet. For eksempel Tim Wendelboe, Kaffa, Supreme roastworks, Solberg og Hansen. Anbefaler å teste ut kaffen deres.

1 Like