Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

You had One Job

https://www.google.no/search?q=you+had+one+job&source=lnms&tbm=isch

Har nylig kjøpt ny leilighet, og for å pimpe opp kjøkkenet har vi bestemt oss for å rive en bærevegg som går mellom kjøkken og stue for å skape en litt mer åpen løsning.

Veggen er omtrent 3 m x 2,50 m. Har tatt kontakt med noen snekkere gjennom bekjente og fikk i dag følgende tilbud:

  • Rådgivende ingeniør: 1218,- per time
  • Betongsagingsfirma: Sage ned betongvegg og knuse det til håndterlige biter, ca. 55.000,-.
  • Levering av betong på godkjentavfallsdeponi 1418.75,- per tonn. Regner ca. 3 tonn.
  • Stålbjelke med montering: omtrent 18.000,-

Totalt for riving av vegg: Omtrent 95.000,-

I tillegg skal jeg ha noen andre håndverkere til å rive opp gammelt gulv og kaste det, tette eksisterende døråpning på kjøkken, kle inn ståldrager, grovpusse vegg der bærevegg har vært, legge nytt gulv i gang, stue og kjøkken, liste gang, kjøkken og stue.

For dette arbeidet har jeg fått et tilbud på 48.665,-

Noen som kan fortelle meg om dette virker som et ok tilbud? Syntes 95.000 for riving av vegg og sette opp drager umiddelbart virket veldig høyt.

1 Like

Utfordringen din er at du skal rive en betongvegg. Det er ASS så her bør du ha folk med rett utstyr. Betong er også spesialavfall. Så det koster å bli kvitt.

Jeg hadde sjekket med litt forskjellige firmaer. Min erfaring er at dersom man er “byggherre” selv og velger og plukker hvilken aktør som gjør hva blir det ofte billigere om man kjøper en sammlepakke fra en byggherrre som henter inn ulike aktører.

2 Likes

Det høres ikke spesielt billig ut, og betongsagingen virker dyr. Jeg har gjort dette selv en gang og det hadde vært verdt 55 skattefrie tusenlapper.

Jeg er mer imponert enn forferdet for å si det sånn. :smiley:

2 Likes

S&P ned 0,75%, VIX opp 14%,

hva skal man si…

Filtrere epost:

image

.
.
.
.
.
.
.
.
.

image

4 Likes

T -58 minutes

Jeg er innom der iblant på noen tickere som det er liten interesse for her på forumet, som Next og Natto.

Alle forum har vel noen gullkorn og noen sandkorn

3 Likes

Forståelig og min kommentar var ikke direkte rettet mot deg, for du har ikke akkurat direkte hetset Hegnar Forum :slight_smile: Creds til deg for det.

1 Like

Hegnar er mye søppel å bla gjennom, men det dukker stadig opp gullkorn på Nanotrådene, som er de jeg er innom og leser. Får seg jo en god latter av og til med på kjøpet :+1:

1 Like

Komplett bank :

Tegninger fra NOK 10.500

Tegningsperiode: 31. oktober – 8. november

Første handelsdag på Oslo Børs 10.november

Se prospekt og tegn aksjer her.

Tegn aksjer direkte i din Aksjesparekonto hos Pareto Securities.

Du kan tegne aksjer i Komplett Bank direkte i din Aksjesparekonto hos Pareto Securities.

Komp har egen tråd :wink:

1 Like

Se der ja, eg følger ikke godt nok med :+1:

1 Like

Har kjøpt ny laptop nå, en HP. Alt er installert, antivirus o.l.
Jeg kommer meg inn på nordnet og andre nettsider, men Tekinvestor vil ikke laste inn. Det står at den er lastet men blank skjerm. Prøvd å refreshe og åpne nytt vindu men nix fix. Noen ideer? Sikkert lett men jeg er ca like flink med pc som Harald Hårfagre var :joy:

2 Likes
3 Likes

Oilimp, hvilken browser bruker du?

Internet explorer. Skal teste edge.
Edit: funket som bare det med edge. :+1: :grin: