Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

imagehttps://memegenerator.net/img/instances/400x/36339861.jpg

I sommer hadde vi ca. 300 nye brukere per måned, det roet seg litt etter sommeren med ca. 200/mnd, etter HO sine stunt er vi på 500/mnd :slight_smile:

Til sammenligning, fikk vi 11 nye medlemmer i desember 2015, og i desember 2016 fikk vi 87. Det går rett vei :slight_smile:

16 Likes

Så du tror ikke man kan dele investeringsideer og analyser på en fair måte som hjelper hverandre?

4 Likes

Jeg tror folk er mye mindre kyniske enn du tror. Det finnes selvfølgelig en god del unntak. Det gjelder bare å finne de som konsekvent kommer med gode råd. :slight_smile:

3 Likes

Absolutt. Men hvis man går inn på nano teknisk tråden, klikker på navnet ditt og leser de 13 innleggene dine i den tråden, så har du en mystisk evne til å kun kommentere negativt, helt fra før bunn 15 november.

Så siden du ikke har skrevet en eneste positiv TA om nano på en mnd, selv om du da tydeligvis har fått med deg bunnen i november, og den har da gått fra 67 kr til 87 kr, så gjør jeg meg opp min mening om hva folk ønsker å hjelpe meg med.

Det kalles vel due diligence opp mot hvem er de som kommenterer :smiley:

3 Likes

Jeg skrev her at man kunne kjøpe på dippene

Selg alt på 115 og ta heller i dippene som kommer, men den skulle rett til 200-300 kroner var stemningen da

3 Likes

Absolutt @Christian

Se svaret mitt til holmes ovenfor :+1:

1 Like

Se hva holmes skrev rett etter deg. Tragikomisk at han har hatt rett hele veien. Mens enkelte som har analysert på daglig basis har levert skivebom etter skivebom

3 Likes

Flaks jeg ikke hørte på han da, og kjøpte mer på 70.
Kjedelig å gått glipp av en 20 kroning pr aksje siste måneden.

Ellers så syntes jeg du skal lese det innlegget en gang til, å sjekke selv :smiley:

1 Like

… men aksjen er jo faktisk fortsatt i en større negativ trend? Som stemmer greit overens med TA-en @holmes kommer med, og rådene?


Kanalen over er Linear Regression Channel satt til 90 dager.

Kortsiktig er aksjen nå positiv og er på vippepunktet igjen, så veldig interessant teknisk, men jeg hadde ikke kjøpt der vi er nå. Kjøp på vei opp av dobbeltbunnen og ihvertfall noe gevinstsikring i toppen av trendkanalen høres ut som en god strategi, men det er med kortere tidshorisont enn @holmes pleier å ha.

Den større trenden her er forresten decending triangle, som er bearish. Ikke ulikt det vi har sett i Funcom. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Synes denne diskusjonen er en avsporing…Altså om Holmes er negativ eller positiv eller om hvem som har hatt mest eller minst rett. I all hovedsak ble @holmes møtt med konkrete argumenter som imøtegikk hans forslag til TA som jeg må innrømme at jeg anså litt tynt begrunnet. Han ble likevel berømmet for å komme med den. Jeg hadde gjerne heller sett innspill som imøtegår de tekniske vurderingene fra @Savepig, @sparkonge og meg, heller enn henvisning til den lange nedadgående trenden. Det var jo ikke den som var premisset for diskusjonen.

1 Like

@Christian

Hvis du går inn leser som jeg skrev, så ser du hva jeg mener. Hvis du samtidig ser på datoene han skrev, og hva som skjedde i etterkant, så stemmer det sjelden.
Å gjemme seg bak “jammen, lang nedadgående trend” holder ikke. Ser man enda lengre, fra ifjor sommer, så er det oppadgående hvis bunn ca mars 16 og august 16.

Gidder ikke gjøre dette til en diskusjon. Poenget er at (hvis du leser innleggene hans i nano tek tråden) han kun kommenterer “nå skal det ned”, også i det korte bildet (50ma) uten å kommentere når det stiger.
Mitt poeng 2 må da bli at jeg velger selv hvem jeg velger å høre på/lese innleggene til.

Poeng 2 er vel kanskje hovedpoenget :smiley:

Sagt på en annen måte: Den dagen det bryter opp igjennom taket, så ville jeg veddet en øl på at du ikke ville hørt det fra han. Det er basert på positive vs negative kommentarer teknisk om nano.

Til slutt, er ikke uenig i selve TAn. Vi er i taket. Ikke noe å si på det :+1: (Mistenker du kanskje tror jeg ikke er enig i TAn. Det er feil. Det er bare at noen har en tendens til å komme frem på disse nivåer for å “passe på andres sparepenger” for å si det sånn) :smiley:

Jeg gjør motsatt. Jeg skriver når jeg tror det er positive tegn, som igår. Jeg skrev når det skjedde, hvor mye jeg handlet til hvilken pris, som et tegn på hva jeg mener. Om folk velger å høre på det eller ei, er opp til de. Ser du forskjellen?

1 Like

Like greit å skrive hvem du mener og hva du er uenig i enn å favne alt og alle alle under en kam.

At de som mente at det hadde vært lurt å ta gevinst i NANO fra 114 og oppover fikk rett har vi jo kunne konstatere hver eneste dag i 2017, men det er jo og sånn mange av de samme rådet å ta gevinst på vesentlig lavere nivåer enn det og.

2 Likes

Jeg ser helt klart poenget ditt og synes du diskuterer dette på en saklig og god måte.

Samtidig, det er ofte lite negativ TA å spore fra folk som følger en aksje. Begge sider er jo helt klart interessant.

Har en sønn som vil ha Google Chromecast ultra, er det noe poeng å betale ekstra for den ift vanlig Chromecast når en ikke har 4K TV?

Nei, tror ikke det.

1 Like

Var det jeg også fant ut, får se hva jeg gjør.

Men hvis du kjøper den med 4k så har du jo en god grunn til å kjøpe ny TV :joy:

4 Likes

Kommer ikke på tale! Før kjøper jeg mer Funcom😀

3 Likes

Ble oppringt av et selskap nå som het Premieer AS, har noen vært borti dem?

Googlet litt men fant bare dette:

http://www.thenordicgroup.no/

Synes du det er ille nå? Vent til appen kommer :smiley:

8 Likes