Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Og logikken er selvsagt upåklagelig og ufeilbar… :joy:

Juletrefot folkens:

Er det denne som er the shit?

2 Likes

Voldsomt god patent. Gikk til innkjøp av denne i år. Enkleste treoppsettet vi har hatt noen gang. :ok_hand:

2 Likes

Høres bra ut. Min mor har fremdeles sin plastsak fra typ 1984, den gjør meg så sint at jeg literally skjelver. Ikke helt skapt for edelgran.

Her i huset har vi ekte tre for første gang. :smiley: Ikke helt sikker på hvordan vi havnet der.

3 Likes

Jeg har Krinner, men en annen modell, og jeg er meget fornøyd!

Kjøpte den forrige uke, Clas Ohlson hadde en demo utstilt, jeg så og prøvde den. Det var lurt av de å ha demo😊.
Treet står i garasjen enda, så jeg har ikke prøvd den i heimen enda, men den ser ok ut.
Koster kr379 på Clas O.

Skal sies at vi for et par dager siden hadde en plastsak lik den du beskriver over of ei edelgran. Frem med øks for å redusere diameteren på stammen med 70%. Funka utrolig dårlig, og det måtte fiskesnøre til i to ender for å få det høvelig beint.

Dro en god gammeldags fakit, kjørte til Jula og satt opp treet på 5 minutter. Mind blown.

Burde kanskje vært posta i tråden for megatrender.

2 Likes

Går det an å kjøre PS4 og Chromecast på ny PC skjerm?

Så sant skjermen har HDMI-inngang. Det mest praktiske er da hvis den har to. :wink:

1 Like

ASUS mg248 ser ut til at det bare er en, er det splittere til HDMI? Evt med vender? Er vel ikke bra å bytte om ofte på de kontaktene?

Edit: med denne ukes utvikling på porteføljen så er det jo bare å kjøpe noen skjermer😂, først Fun og i dag PCIB😀.

1 Like

Samme her! Jeg er veldig fornøyd med at @Alex lurte meg inn i PCIB. Skulle bare kjøpt når han laget PCIB-tråden og aksjen stod i 6kr i september i fjor. Litt synd jeg bare har lekepenger i PCIB, men moro er det allikvel, og jeg har nå, for meg å være, endel penger i Funcom, så oppgangen smakte. :slight_smile:

4 Likes

Er visst denne vi skulle kjøpt på starten av året, 3 gangen og melder om storkontrakt idag, så blir det sikkert 4 gangen før nyttårsrakettene fyres

http://www.netfonds.no/quotes/ppaper.php?paper=SSHIP.OAX

Noen her som har vert med på reisa ?

Jeg gikk inn på 1kr, solgte meg ut bare altfor altfor tidlig da den hadde gjort 50% :roll_eyes:

Følger aksjonærlister på denne, topp 20 har ca 90% og sitter forholdsvis rolig. Ingen har dog økt noe av betydning siden september om jeg husker riktig, derimot virker det som at Bergen Kommunale Pensjonskasse bruker enhver anledning til å lette seg når det er litt volum. Ikke så lett å komme seg inn eller ut om det er snakk om en større posisjon.

Banner meg nord og ned ennå for at jeg gikk ut når jeg gjorde :laughing:

Eg satt en gang med over 400k Iox aksjer med snitt lavt på 2 tallet, men mistet troen og solgte, året etter kom lla avtalen og kursen var opp noe over 10kr, bannet meg nord og ned eg også, over det, så sånt skjer, eg kunne vert mangemillionær, men eg er fortsatt en som bare drømmer om det, istedenfor for å være det.

Men tuibaje til sship, dwt er reaktivt lite akajer i denne, spmdersom topp 20 ikke bwnytter mukigheten idag til og lette seg, vil vel mukigheten for ett sadtig rally by seg, blir nok en spennende dag.
Eg har sett aksjen tidligere, men pga lav oms har eg aldri kjopt noe

2 Likes

Finnes det en oversikt over selskaper med prosentmessig lavt antall aksjer i free float?

Jeg har et noob question til dere! Jeg leser mye om den mystiske øyelege, og skumle individer i bergen som investerer i biotek aksjer. Dette får meg til å lure litt på hva annet disse tilsynelatende suksessfulle aksjergutta investerer i. Er det noen plass jeg kan finne ut dette?
Myrlid sin portofølje for eksempel? :roll_eyes::nerd_face::kissing_heart:

Ta kontakt med dem, spør dei, ellers er det aksjonærlister man må følge

PS : øyenlegen sitter en del millioner i minus på fisk


:slight_smile:

12 Likes

Med andre ord har @pdx et stort fond på døren som ønsker seg å investere i Tekinvestor eller? Er det et potensielt samarbeid under oppseiling? :smile:

2 Likes

Hehe, nei dessverre :smiley: Mulig det er noen av medlemmene her inne det burde forskes litt på men … :joy::crazy_face:

7 Likes