Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Tjah, det er 5 kvartaler igjen til TWD launch, og Starbreeze forventer å ha cash igjen til da, så mindre cash-burn enn 110/5 = 22MSEK i kvartalet i snitt.

Retail-salget blir nok ganske bra dette kvartalet også (ca halvparten av det det var forrige kvartal), og Steam-salget ser ut til å bli ca 50% bedre. Totalt sett, så kan inntektene bli i nærheten av de vi så forrige kvartal. Iflg Starbreeze, skal utgiftene ned dette kvartalet. Det var nok mye engangsutgifter forrige kvartal (pga oppkjøp og Crimewave launch) som vi ikke vil få dette kvartalet. Neste kvartal har med julesalget som jeg tror kan bli bra for Crimewave, og etter det så kommer de med John Wick VR og kvartalet etter det med Geminose. Du burde sjekke ut denne posten fra @onns mye nyttig info for Starbreeze investorer: Starbreeze (STAR-A/B)

2 Likes

De brant vel av 55 Mill SEK nå sist kvartal så kanskje dette blir litt vel spennende?

Hva er greia med at dere sitter og leser om StarBreeze til 4 på natta? Er dere nervøse eller?

sykt med rec da, ned 12-14 %, å nå går de f meg i pluss igjen i løpet av dagen.
Kjøpte rundt 1,42

edit: det snakkes stadig om stopp loss, at det kan være lurt å benytte seg av.
Idag ble vi vel vitne til hvor farlig det også kan være, kjipt for dem som røk i bunnen på rec idag.
Nå kan det jo tenkes at aksjen skal ned igjen, men pr nå ligger den 10øre over bunn…

edit : eg har en komme feil, naturligvis 0,14

1 Like

Fristende å svare ja på spørsmålet ditt @Gordon, ettersom jeg er ute av aksjen, men nei, jeg tror ikke det blir et problem. Hvis de ikke fortsetter med oppkjøp med tilhørende store engangskostnader da.

gamle-FUNCOM hadde nye “engangskostnader” også kallt investeringer hvert bidige kvartal. Tror du skal passe deg litt for at du ikke kjøper katta i sekken.

Jepp, jeg følger med på cash-flowen til Starbreeze. Tallene for FQ1 2015/16 vil være viktige. Starbreeze har guidet vesentlig lavere utgifter og såvidt jeg kan se, så burde inntektene fortsatt være relativt høye og cash-burn minimal som effekt. Fasiten på det kommer med kvartalstallene.

“Gamle” Funcom brukte 2+ år på utviklingen av et MMO, og så skrev de ned mye 1-2 kvartaler etter launch. Det gjaldt AoC, TSW og LMO, så eneste grunnen til at de ikke gjør det nå er at de ikke har noe MMO under utvikling. :wink:

ser mann på ordreboka i Rec, så er det fri bane så langt boka mi går, og det er pr. nå 1,51

USD 8.24 nå :smiley:

4 Likes

8.26 :smiley: :smiley: … Snart Nirvana :smiley:

2 Likes

da har eg tatt gevinst i rec, så nå er den klar for videre oppgang :slight_smile:

1 Like

Kjøpe Volkswagen? Det må jo komme en kraftig rekyl her etter hvert…

2 Likes

da har eg tatt tilbake rec dyrere enn hva eg solgte for, spennende

1 Like

Får sette av litt tid til å følge med på VW i kveld. Jeg har lyst å bli med på rekylen. Gjelder bare å treffe bunn.

Er du så sikker på at vi er i bunnen da? Kan fort bli nedgang helt til ny ceo er på plass i hvertfall.

2 Likes

DA folkens… Er Gordon tilbake i posisjon for å tjene store slanter på Dollar… USD/NOK nå tilbake på 8.30… JADDA!!! Nå krysser vi fingrene for at en dypere bunn for krona skal bli satt og at vi skal se 8.50 hvertfall… YES!!! :stuck_out_tongue:

3 Likes

DNO update - synd hvis ingen har tatt lodd som dere kaller det her, burde kjøpt hele blokka da jeg begynte skrive her på 7kroners tallet.

• The Kurdish Regional Government (KRG) will increase its oil exports to Turkey up to 900,000 barrels daily by the end of 2015.
  • Økningen på 150k per dag utgjør en økt eksport på 200mill USD i måneden.

Med dette kan de fortsette med fast betaling til selskapene som opererer i området, og ikke minst starte tilbakebetaling av gammel gjeld til bla DNO.

Oljereservene er store så de kommer til å pumpe bra i mange år enda :wink:

1 Like

Hvor stiger ikke kursen? (Jeg følger ikke med på denne)

DNO har ligget og vaket lenge på 9 kroner. Som med alt så er det kriterier som må innfris for videre oppgang, i DNOs tilfelle ventes det ny bekreftelse på betaling fra KRG de neste parr ukene, dette er neste trigger. Risiko som med alt, jeg har vært med fra 7 tallet og skal være med videre til over 15 før jul :wink:

Kursen har blit rævkjørt på bakgrunn av flere ting, kanskje mest uteblivende betaling fra KRG. Første betaling kom i september som tok kursen opp på det meste ca 30% over felre uker, for så å sive tilbake til nå kroner ca 9. Har selv snitt på 9,09.

Som sagt, trigger neste parr ukene er melding om ny betaling i oktober, uteblir dette så er det salgssignal, men de er bekreftet av det skal betales månedtlig.

eg vurderer stadig Dno, men avventer fortsatt for å se om eg får ned mot 8 tallet.

Grunnen til at eg ikke kaster meg etter den er at det pr nå er det kun en betaling som er komt, så ser eg på HO at det er naturlig at mye av gjelda som KRG har til Dno snart vil blit tatt inn i regnskapet, noe eg betviler.

hva om det fortsatt går lang tid før det kommer betaling, da er det ny emi …?

Pengene blir blir bokført når dei kommer, ikke før, er for mye usikkerhet rundt om det faktisk kommer, og evt når.
Pr nå er dette fordringer som Dno ikke kan bokføre, men høyst trulig vil dem en dag komme.

Største usikkerhet for min del, er likvel politikk og krig i området, man vet aldri hva som skjer når du snur hode andre veien, kan ikke stole på noen der.

Dno : spennende, verdt å følge tett