Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Noen som blir med å lage ny julehit? tipper vi trenger en 15-25min ;D

1 Like

Yes, det gjør vi!

Jeg har navnet:

“JEG ER I BLÅTT FOR DAGEN WHATS UP!!!”

3 Likes

såå vi har en sånt led adventslys til å sette i vinduet. kjempe fint.

batteriene var gåen å kjerringa henter nye å setter inn, men lyset er nesten svakere enn det var før hun byttet.
kjerringa som er en utrolig smart dame. utdannet elektriker å alt mulig kom frem til den konklusjon at det var batteriene som står feil vei. da blir det jo større motstand. LoL
så batterier blir snudd andre veien, men da lyser det jo f ikke mer. rett før hele ruklet går rett i søpla hehe. for å lytte til slegge mekanikeren om å finne nye friske fra laderen ville jo vært hårreisende galskap :grin:

3 Likes

fikk nesten kaffen i vranghalsen når jeg så dette

3 Likes

Er det bare meg, eller er det flere her som synes krypto er litt vanskelig å få oversikt over?
Hvordan handle? Hva med sikkerhet? Hvordan føre over penger osv?

Har prøvd å skumme noen tråder, men det er tungt stoff synes jeg. Kan jo bare gi balla, men det er potensielt penger på gata, hadde feks vært gøy å gitt barna 5000 hver i bitcoin, men det er ikke enkelt. Eller er det det? Og det vel heller ikke nødvendigvis så gunstig å sitte langsiktig.
Skal jeg opprette en tråd med tittel:
«Kryptovalutta for noviser»?

4 Likes

JA! Med store bokstaver :sweat_smile::+1:
Lurer også på å gå inn med noe, 30-60-100K, spredd på 2-3 forskjellige. Men det bør jo være relativt enkelt, og selvsagt trygt å gjennomføres. Gidder ikke de transaksjonene som tar flere timer/dager f.eks. Bør jo også være en del omsetning.

1 Like

Dette er det noen hyggelige karer fra Tyskland som fikser for deg. De ringer rundt til folk som trenger hjelp. Du trenger bare gi dem tilgang til bank-kontoen din, så fikser de alt for deg! Veldig praktisk!

For mer info, les saken på nrk.no :slight_smile:

8 Likes

Det er rikelig med alternativer:

2 Likes

Grei svindel det der ass :wink:

Skulle vært rævkjørt, svina.
Men nordmenn er pokker så dumme også.

2 Likes

Ikke helt i samme gate men skulle flytte sammen med kjæresten for noen år siden og fant en fin leilighet på Finn, i Oslo sentrum. Så nydelig ut på bildene og leia var noe lavere enn på tilsvarende.

Ringte og snakket med eieren, en hyggelig svenske, som svarte fint på alle spørsmål og virket top notch. Det eneste negative var at han var på reise og måtte skaffe seg leietager uten at de fikk se leiligheten… noe vi ikke var særlig keen på - men vi var desperate, så dro ned til adressen for å ta en kikk utenfra.

Jaggu manglet ikke bygget balkongene som var avbildet i annonsen. Fant ut til slutt at han hadde brukt bilder fra en boligannonse i Bergen. Etter den opplevelsen ble jeg mer skeptisk til Finn - jeg så samme annonse igjen fra samme person senere med de samme bildene. Rapportere til Finn flere ganger men de måtte ha anmeldelse for å gjøre noe med saken…

Med lav nok leiepris får sikkert svindlerne mange henvendelser og garantert noen som er villige til å betale depositum uten å ha sett leilighetene.

4 Likes

13 Likes

I have a dream, sa Martin Luther King!

6 Likes

Min guttedrøm var Lamborghini Countach, men Jeg kunnne også tatt til takke med en Miura😊.
Det er omtrent det eneste som frister av biler med fossilt drivstoff…

1 Like

Dette er dessverre ikke min! Han som eier den er arbeidskollega med min yngste sønn. Han har og en Lamborghini. Fine biler begge to!

1 Like

Hvis jeg skulle kjøpt noe slikt måtte jeg hatt nærmere 100 mill på bok, for da måtte jeg bygget en utstillingshall til bilene :slight_smile:
Om jeg hadde kjørt så mye er jeg usikker på, måtte muligens hatt bilen parkert sørover i Europa, men det blir nok aldri en problemstilling.
Hadde nok heller brukt pengene på andre, hyggelige, opplevelser. Nå har vi lagt en helt løs plan om å ta turen til Grønland om fire-fem år. Da må vi spare først, så nå blir det satt av totusen hver måned til ferien 2022 :slight_smile:

5 Likes

Enig med deg i det. Det er jo veldig kjekt å oppleve nye spennende steder og kulturer. Kjøretøy er bare en bruksgjenstand, men likevel kjekt med fine biler og. Det er vel slik vi gutter er?

1 Like

Tenk hvor mange Funcom aksjer du kunne fått for den da :heart_eyes:

7 Likes

Der er du inne på noe veldig interessant, @holmes :joy: Mye bedre investering det! Og etter salg av Funcom aksjene, så kunne det kanskje blitt en ny Rolls-Royse? :star_struck:

3 Likes

Det er jo endel biler som er virkelig gode investeringer, men en må ut med noen kroner da… såg på Chasing Classic Cars en Ferrari som eieren hadde betalt 6000$ for, solgte den noen tiår senere for 400.000$, men også nyere biler har en pen utvikling. Men å ha råd til de er en annen ting😊

1 Like