Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Henger du disse på magnetlist?
Tror jeg prøver en slipper i første omgang. Må lese meg opp på kniver også😀

1 Like

Jeg sverger til Chroma Type 301 Porsche som kjøkkenkniv, har faktisk kjøpt to av samme i tilfelle både jeg og kona lager mat sammen så populær er den. Har heller ikke trengt å slipes, men planen er vel å levere inn til en profesjonell sliper hvis det trengs, det er jo et håndverk om ikke en kunstform å slipe kniver.

Et tips er uansett å tørke knivene med en gang etter at de er vasket så holder de seg skarpe lengere.

2 Likes

Hadde magnetlist men det var noe med å ha kniver hengende så synlig … ligger i en knivkurv nå :slight_smile:

1 Like

Kjøpte noen helt vanlige kniver, har slipt den ene for første gang etter 10 år. Brukte en sliper fra Ikea, tok 2 minutter og tilnærmet null innsats. :stuck_out_tongue:

4 Likes

Ja har man vanlige kniver er det en god løsning

1 Like

Er det ikke lov å handle amerikanske ETF`er lengre? o_O :hushed:

Betryggende:

Snart begynner de å skryte av penisstørerlser. I called it first :smiley:

2 Likes

Må være forferdelig å være amerikaner! Direkt pinlig.

2 Likes

Dette er noe som påvirker en hel del flere selskap enn NANO, så tok samtalen med hit på småprat. Men føles som det er flere endringer til å gangne de stores knaing av de små om dagen på børs. Er det flere slike momenter i gjerdet på tur? Er det noe vi kan og/eller bør gjøre til svar?

1 Like

Noen som vet hvorfor det er blitt tre-fire desimaler på aksjekursene…??

Tror det er https://www.esma.europa.eu/policy-rules/mifid-ii-and-mifir som har blitt innført.

Ja, det er implementering av MiFID II som påvirker tick size.

https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Handel/Delta/Millennium-Exchange/Millennium-Exchange-Oslo-Boers-Implementering-av-MiFID-II-og-generell-informasjon

Takk for svar, blir bare forvirret av alle desimalene, men funker sikkert bra for robothandel…:wink:

MIFIDII kaos, implementering av nye lovverk er ikke enkelt!
Får håpe dette ikke treffer Norge.

Det var nå bra latterlig da :stuck_out_tongue:

1 Like

Er det noen som bruker sbanken? Jeg bruker den fortatt, men sliter veldig med tjenesten i dag. Jeg for ikke opp rt-kurser, og sliter med å se ordreboka og alt annen på aksjesidene faktisk. Har noen av dere tilsvarende problemer? Jeg sitter på mobil.

Samme helvete her også, både i går ettermiddag og ved åpning i dag!!!:rage:

1 Like

Er det nå jeg skal nevne at jeg de siste fire årene aldri har hatt problemer med Netfonds?

4 Likes

Bruker Sbanken. Kommer ikke inn på aksjehandel nå. Lett irriterende.