Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

betaler kurtasje for de 10% du fikk og ordren blir slettet om du ikke får resten ila dagen. Iallefall sånn det har sett ut for meg. Mulig jeg tar feil :slight_smile:

1 Like

Det kan godt hende bitcoin går til både 50.000 dollar og 60.000 dollar i år eller neste år, men så vil det kollapse. Markedskonsekvensene kan bli vanvittig, og sammen med de andre kreftene som er i sving må vi forberede oss når vi nærmer oss 2020 på at vi kan se starten på noe som kan bli verre enn etter finanskrisen, sier Indset.

Vet ikke i hvor stor grad en burde bekymre seg/forberede seg?

Endre gyldighetsdato, så står posten, så slipper du betale flere kurtasjer enn den ene. :+1: Kan også endre limit om du finner det passer

2 Likes

Noen som har virusprogrammer å anbefale ? Gratis…
beste program for å hindre hacker attacks osv, så langt det lar seg gjøre… Takk! :slight_smile:

TotalAV er vel kåra til beste i år (https://www.totalav.com/free-download), men jeg har brukt AVG i mange år og har vært fornøyd med den.

1 Like

Gratisprogrammer er ikke å anbefale da de mangler sanntidscan.

Så et gratis program vil finne viruset, ETTER at du er infisert og skaden er skjedd. Mens en betalversion ofte vil stoppe viruset før det får slått seg løs.

Får som oftest mere om man betaler ja, men sleng på Ad-Aware free, så er man ganske trygg. (den har real-time protection) og selvfølgelig god gammeldags fornuft/nettvett :slight_smile:

Live scan er hovedfeature man ikke får ved gratisversion. Og det er også den viktigste :wink:

Siden media elsker å bombe oss med #metoo og tilsvarende nyheter rundt trakassering og politikeres sexliv, så har jeg egentlig fundert på hva “trakassering” er sånn juridisk. Fikk en bekjent som er jurist til å skrive om det på en måte som er så enkel at selv jeg og @Hakon forstår det. Så nå er det ingen unnskyldning på neste julebord.

Verdt å lese.

1 Like

For at Arbeidstilsynet skal anse uønsket atferd som trakassering, er det første vilkåret at det har foregått gjentatte ganger over tid. De har i sin definisjon utelukket at enkeltepisoder kan rammes av trakasseringsforbudet. Imidlertid har det i forarbeidene til § 4-3 (3) blitt påpekt at de mest alvorlige enkeltepisodene vil rammes av forbudet.

Yes! Jeg kan fortsatt komme med sleske kommentarer og klype i rompa på byen!

Du får bare passe på hvem du klyper da, evt være sikker på at du klarer å løpe fra han hvis han blir forbanna når du tafser! :joy:

1 Like

Hei DØH! Jeg spiller ikke på bortelaget :smiley:

HAHA, tror du må lese hele greiene, er flere lover og regler som slår inn. DEt må ikke være gjentatte ganger :stuck_out_tongue:

Gjør det kun en gang per dame vett!

1 Like

Så hvilken program ville du gått for om du måtte betale? :wink:

Jeg har brukt litt forskjellig. Brukte kaspersky en god stund. Men så ble det påstått at FSB hadde mekka en bakdør hos dem. Akkuratt nå bruker jeg Mcafee.

1 Like

Jeg har McAfee nå. Betaler gladelig de få hundrelappene i året for å ha skikkelig antivirus! :+1:

1 Like

Jeg kjører ikke antivirus, ser på sjansen for at det fucker til noe større enn sjansen min for å få virus.

2 Likes

Noen med erfaring på oppussingsobjekter? Hus/leilighet, kjøp+arbeid+salg innen 6-12.
Aner at rentestigning er såvidt begynt, så kanskje litt mer risiko her enn tidligere?

Risikoen for fall i boligpris er vel ganske reel.

Registrerer Jessheim har størst befolkningsvekst som by i % i Norge, så tenkte å prøve et prosjekt der. Der jeg tenker renteøkning vil påvirke pris minst. KPI for des 2016 til des 2017 var på 2,4% i feltet. Bare på et idemyldringsstadie enda.

1 Like