Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

At du tjener penger er ikke akkurat noe nytt da :smiley:

Så når dollaren var nede i 8,07, så var du ca 350.000 i minus? Du er definitivt kaldere enn det jeg hadde vært. Økte du investeringen der nede når kronen duppet?

1 Like

Jeg økte ikke… Så jeg var ikke helt cowboy…

USD knaller videre 8.45 nå. Hohoho… Dette gikk fan bedre enn ventet :stuck_out_tongue:

5 Likes

Får si som faren min sa til meg i tenårene. Samme hvem du gifter deg med bare du gifter deg med ei fin ei! Samme hvorfor en kjøpte bare en tjener på det. Så må en analysere hvor mye som var flaks etterpå så en ikke gjør samme veddemålet igjen neste gang, av samme grunn og under tilsvarende forhold.

3 Likes

Olja stuper

jeg holder traden fortsatt… Kom igjen nå… Trenger økte inflasjonstall i USA og oljepris som stuper nå helt på tampen så går 8.50 i boks… Deretter skal jeg handle noe annet !! :smiley: Gøy

2 Likes

Nordea boikotter Volkswagen
Nordea Asset Management har lagt ned forbud mot at selskapets fondsforvaltere investerer i aksjer og obligasjoner utstedt av Volkswagen.

Gratulerer med å ha kommet deg helskinnet ut av en valutagamble! :relieved:

Halvskinnet… :wink: Venter fortsatt på 8.5 :stuck_out_tongue:

3 Likes

Kjøpte Nsg idag, ikke mye, men akkurat nok til at det knyttes litt spenning til det.
Utgangspunktet var self dei to innsidekjøpa tidligere i uka.

Ser vi på styreleder Torgersen, så er hans nye beholdning tett på 3,5 mill, og høyt oppe topp 20, gjennom selskapet Fiducia, ref vedlagt aksjonærliste, oppdatert idag, men dog uten siste 500 000

Spennende ny biosatsing :

Så er det her, som også i dei fleste andre selskapene eg putter penger i, en gjeldsgrad som er nesten uhåndterlig.

Eg vurderte å kjøpe igår, men ville lese meg opp litt, det resulterte i en betydelig dyrere inngang enn hva eg kunne fått igår.
Snittet mitt er dog høyere enn dagens sluttkurs, men potten ikke større enn at det tåles.

1 Like

NEI nsg er bare drit

Det er det som er spennende, kommer det en løsning, kan det bli gøy.
Om ikke, er pengene tapt.
Spennende :slight_smile:

Kronn… Tiden renner ut for inngang i Funcom. I dag så jeg SB1M med skjulte kjøpsposter 50 000 i slengen. Det var ikke meg. Eneste grunnen til å skjule slike kjøp er at det skal handles mye. Om du trenger risiko i portisen så ville jeg valgt noe annet enn NSG.

Jeg er ganske sikker på at FUN vil gi veldig god avkastning bare innen neste måned.

1 Like

Du kjeftet på meg sist eg kjøpte Fun, så nå tørr eg ikke kjøpe mer :slight_smile:
Neida, eg skal kjøpe mer Funcom, men venter å ser ann litt.

Nsg har eg ikke spesielt store forventninger til, men interessant med to innsidekjøp.
Kan tyde på at noe er i sving.

Når var det innsidekjøp i Funcom sist ?

2 Likes

Aldri… Hallo!!!, de har jo et rykte å leve opp til !! :stuck_out_tongue:

Nei altså, i kontekst NSG, om du er på utkikk etter risiko… så tror jeg FUN faktisk er en bedre type risiko. Føler liksom risikoen ligger lengre frem… Et år eller så…

2 Likes

Nå har eg jo godt over 100k i Funcom, så eg er inne.
Grunnen til at eg er inne, er jo at eg tror på noen raske prosenter innen kort tid.
Grunnen til at eg ikke kjøper mer før den beveger seg oppover, er jo at om det ikke blir som eg tror, så vil det bli umulig å kvitte seg med aksjene igjen.
Derfor venter eg med mer kjøp, til kursen evt begynne å vandre litt.

Ang Nsg, så har dem låneforfall i oktober, som markedet ikke helt hvordan skal løses,
Videre har dei ett milliard beløp med forfall i 2016, at det nå kommer innsidekjøp i forkant av desse, tyder jo på at det kan være grunnlag for en løsning, eller vertfall at ledelsen tror på det.
Det er jo mye handler om, at innsidere viser ut, at dem tror på sine egne prosjekt.

Men la det være sagt, potten som står i Nsg, kan eg overleve uten

blir jo det samme som å kjøpe FC da

skal du doble aksjekursen innen en måned?

Forsåvidt, men om man satser på to hester, så er det jo større sjans til å lykkes, enn om man satser alt på en, og den galopperer.

• men nå har eg flere hester en dei nevnte her, og med betydelig mindre risk

Haha… Nei… Men, jeg har vært med 2 ganger før på å bare sluke en sånn hel salgspost på 300 000 aksjer… Og det som skjer i etterkant da er ofte at markedet blir i villrede. Alle de som trodde de hadde alverdens tid til å kjøpe ser at nå er det faktisk for sent… Det resulterer ofte i Rally, fordi alle sitter på gjerdet og skal liksom inn på “rett tid”… og da bare raser det på oppover. Det sykeste jeg har vært med på er raidet fra 2 til 7 kroner.

I dag så jeg litt takter igjen til at noen driver å napper litt. 1 mill aksjer til under krona er jo ingenting, derfor er jeg litt ekstra nervøs nå for inngangen, fordi man vet ikke ordet av det før det er for sent. Bare håper det kommer en skikkelig godnyhet denne gangen som virkelig gjør at man får tilbake troa på at FUNCOM kan hvis de vil :wink:

1 Like

De kan jo begynne med å signalere at de VIL :slight_smile: Den tafatte holdningen vi har sett kan de gjerne legge bort.

The Park blir vel det signalet? Hvis den smeller til så er det et signal… Hvis ikke, så ikke signal :smile:

Tror ikke det hjelper liksom at EE kler på seg klovnedrak og hopper opp og ned i media å roper “vi vil vi vil” :stuck_out_tongue: . De må gjøre og det er det jeg tror The Park handler om. I tilleg sånn rent fundamental sett så er FUNCOM så nære 0en i drift og cash burn nå at om The Park viser at de kan så vil de samtidig og vise fine tall i Q4. Det blir å merkes kursmessig.

1 Like