Nerdete, og jeg er forøvrig ikke riv ruskende uenig i tankegangen din! Fagforeninger har gjort mye og jeg er veldig glad for at vi ikke har barn til å koke fyrstikker og slipper 14 timers dager med lønn til å dekke kun det essensielle. Men at Gerd på 55 skal ha 10 seniordager, eller at hovedfanen for fagforeningen nå er pensjon, er jeg fiendtlig innstilt til. I fagforeningen vi her snakker om er fokus kun på de eldre. Synd for meg som har lån til pipa og unger. Og jeg sier ikke at jeg ikke unner Gerd noe som helst, men fokuset er skjevt. Kan være en konsekvens av at det er gamlefolket som dominerer.
Jeg skal sjekke denne. Melder tilbake!
Jeg tror at mine nærmeste ledere ser viktigheten og gjerne skulle avlønnet mer, men at det hele strander på en overordnet policy. Ingen vil snakke med meg.
Begrunnelsen er lagt frem skriftlig. Kravet mitt ble ikke diskutert. Først var det kun direktøren som kunne forhandle for arbeidsgiver. Og deretter kun fagforening som kunne forhandle for meg. Og her står vi.
Jeg er på utkikk etter interne utlysninger. Takk.
Denne arbeidsavtalen er nå en god del år gammel og beløpet sannsynligvis utdatert. Men jeg skal grave lengre ned i kontrakten.
Edit: akk hadde alle hatt Luigi Costa som arbeidsgiver. Men da burde kanskje jeg hatt en doktorgrad i medisingreier også.