Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Vet ikke hvor smart man er når man også må bailes ut av finansdepartementet i samme tidsrom. Kjeltringer med slips.

2 Likes

Hva synes folket her om denne saken? Blir ikke dette litt som at banken burde ha frarådet meg å kjøpt den og den aksjen når det senere viste seg at den falt i pris?

Jeg tenker at banken burde ha sagt at hvis dere ønsker valutalån, så må vi endre risikoprofilen deres til høy, ettersom valutalån er høy-risk. Valutalån burde rett og slett ikke være tilgjengelig for kunder som har sagt at de ønsker medium/lav risk.

Hele saken går ut på om banken har sagt i fra godt nok til kunden om hvor høy risiko de løper. Kunden ble trodd i første rettsinstans, banken i andre.

"Dommerne viser til epostutvekslinger som «synes å vise at Henjesand var opptatt av å finne det riktige tidspunktet for å «gå inn i» CHO» (sveitserfranc, red.anm.).

Lagmannsretten fremholder også at selv om Nordea ikke frarådet lånet, så formidlet de «klar informasjon om risikoen ved valutalån»."

Her er hva artikkelen oppgir er grunnen til at banken vant i retten.

Var ikke klar over at det var laget dokumentar om guttaboys fra Kongo.

Tips til de som liker podcasts!

1 Like

Gleder meg til episode 2

1 Like

Man må ta den historien hans med et par klyper salt. Aldri mer interjuvet et par forsvars folk og konklusjonen er vel at de nok hadde litt mentale problemer før de reiste ned :stuck_out_tongue:

Verdt å se :smiley:

3 Likes

HAHAHAHAHA!

Om jeg hadde fått en krone for hver gang jeg har kjørt det movet han gjør på slutten der, løfter en hånd for å vinke på vei fra nach og så ta overbalanse.

Ja, en skal vel være passe skrudd for å reise ned til Kongo for å jobbe som leiesoldat i utgangspunktet. Helt crazy.

1 Like

Man skal vel være passe skrudd når msn uoppfordret sender e rapporter til en random e offiser i hv mens man er i kongo. Begge to ble også kasta ut av tmbn pga oppførsel

1 Like

Skulle sjekke google maps for å se hvor jeg burde kjøre og fikk opp dette forslaget.

Kommer jeg fram?

• Ja, lett som en plett
  • Nei, men jeg kommer på forsiden av VG

0 stemmegivere

1 Like

fantastisk :smiley:

Episode 7 i serien Altaelva, flott serie!
Sist episode var Kong Harald med, han er hvert år på besøk og fisketur. I fjor fikk han 2 døgn ekstra i bursdagsgave fra Alta :smiley:
Gledertilsommeren!

4 Likes

2 Likes

Man må jo le litt av Hegnar da :slight_smile:

Fire aksjer steg til ny all-time high og tre aksjer falt til ny all-time high

2 Likes

Nå som det kommer enda flere bomstasjoner rundt forbi her skal jeg ha el-bil til sommeren. Du anbefaler Ampera @Spot-On ?

Hvor lenge får elbilene kjøre gratis?

De får halv pris fra dag1 ca