Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Dream on. Jeg kjøper kunn aksjer med oppside.

2 Likes

Nei, du kjøper kunn en aksje… Og det er StarBreeze. Du kommer til å gå på en kjempesmell.

1 Like

Poster litt mer om Nsg eg, denne gangen en artikkel som beskriver bakgrunnen til styreleder for Nsg, som nå i uken kjøpte 500k nye aksjer, og er høyt oppe på lista over aksjonærer.

http://www.t-a.no/nyheter/article10559528.ece

Han har altså en innholdsrik cv, bl.a fra finansnæringen, og kjenner nok til mangen viktige personer og muligheter som kan være aktuelle for selskapet.

Også styreverv i skaugen,som nylig har gjennomgått en lik prosess som Nsg nå helt sikkert skal gjennom, dvs forhandling med obligasjonseiere og restrukturere selskapet.

Interessant med Nsg nå er at dem har låneforfall nå i okt på 300 mill, og 1 milliard i juni neste år.
Pr nå har Nsg cash til dette, men så er det tomt, dvs at Nsg sannsynligvis er teknisk konkurs en gang i løpet av 2016, men dette tror eg nok dei som eier gjelden som har forfall enda senere, vil prøve og forhindre, da dei som er lengst bak i køen også helst vil ha noe av verdiene som enda er igjen i selskapet.

Eg tror Nsg vil by på høy aktivitet fremover, det vil kjempes med nebb og klør.

Er desse aksjene eg liker :wink:

Bare hugs å ikke sats mye i denne ruletten

Husker dere denne fra visedirektør i Funcom Morten Larssen? :slight_smile:

“i 2008 da vi hadde en aksjekurs på 54 og var verdsatt til tre milliarder, mer enn Norske Skog.”

2 Likes

Fin den Holmes, nå noen år senere er begge konkurspriset og markedet tror lite på overlevelse.
Nå er Nsg verdsatt en del høyere enn Funcom, dette kan self snu igjen.

Det er som er litt gøy med desse aksjene, er jo om man har 4-5-6 av dem, så er det nok at det kommer en positiv mld i en av aksjene, så kan det bli ville prosenter av det.

Skummel hobby, men litt gøy er det da :slight_smile:

2 Likes

Vet ikke… Synes NSG er et for stygt bett… :confused: Men herregud, det kan jo bli noe… Bare vær forsiktig.

3 Likes

Nsg er en av ose’s desidert styggeste aksje, men så ser eg ett par muligheter for at det kan komme noen kjappe prosenter.
Eg har ingen stor pott her, så stor risk tar eg uansett ikke.

Her er det kun god melding som kan løfte kursen igjen, uten det, vil kursen fortsette som den har gjort, altså rett ned.

Positiv melding kan være :

• Forhandling gjeld / rente

• konvertering

• ytterligere restrukturering av selskapet

• salg av eiendeler

• økt papir pris. ( har gått kraftig ned siste tiden, men likevel langt over nivå før 2013 )

• også spenne de å se hva biogass prosjektet kan bli til, og ser vi q2 presentasjon, som jobbes det også med flere andre spennende ting.

Bare rentene som Nsg nå må betale, er høyere enn inntektene, så eg ville tro at det er flere som er interessert i å sette ned renten, for å i hele tatt ha håp om få igjen utlånte penger.

Anbefaling om aksjen er vel likevel : stay away
Men som sagt, det er desse aksjene eg liker best.

Hva var grunnen til at styreleder økt fra 2,9 mill aksjer til 3,4 ?
Godt nok signal til meg

1 Like

Nsg

det hentes stadig aksjer på høyresiden, liten salgsvilje ned mot kr 2.
Dnm og msi plukker, msi.

Nsg, for spenningen :slight_smile:

1 Like

Kronn

Penger vokser ikke på trær :wink:

2 Likes

Sant nok, vet eg køyrer høy risk her, men bare 42k lodd så ikke store greia ( enda ).
Satser på rekyl fra dobbelbunn på kr2 nå.
Gledelig at msi netto kjøpte, menst dnm lurte meg, og havnet på minus.

møtte den holdes over kr2! :wink:

Edit : så lenge det finnes folk som tror på Dolp og polarcus, så er det også håp for Nsg

Billigere strøm, en begynnelse :

http://www.nrk.no/trondelag/god-stromavtale-for-norske-skog-1.12575496

Er dere noe på fiske aksjer da ?
Sjekk grafen til Hfisk, brudd opp, og ser hott ut.
Går vel mot høy sesong for hvit fisk.
Noen ?
( tror aldri eg har hatt fiske aksjer )

Hadde en veldig god trade i bakkfrost som kunne vært enda mye bedre. 80% avkastning var nok for meg der og da. En dårlig vurdering. Men Bakkafrost likte jeg alltid best. Det henger også med at i de dagene jeg kjøpte Bakkafrost drev jeg med lave(re) volumer så netto cash gevinst ble litt over 10.000 kroner på hele “traden”.

1 Like

Jeg har Fiske aksjer men er investert av børs. Si fra om du du har lyst å investere i et firma som skal på børs i løpet av de neste 3 årene. Du oppnår fort 10 gangen på det, men da må du ha lengre perspektiv igjen.

1 Like

Høres spennende ut, men eg orker ikke sånne langtidsgreier.

1 Like

Noen som følger Vardia ? Skal den opp før ny emi, eller er det kontroll på skuta nå ?

Måtte hoppe av DNO i dag med ett lite tap, hadde snitt på siste handel 9.09, solgte på 8.72, ser ut til at dette foreløpig var greit. Da volum er lavt og kursen faller så blir det for skummelt, spesielt i DNO som har frynsete rykte. Får henge seg på igjen snart, burde komme melding igjen neste parr ukene, men ikke helt ugreit å stå utenfor heller :wink:

Kronn: Kanskje du får rett med kjøp på 8 ish likevel :wink:

1 Like