Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

@h3nk1 jeg føler @pdx prøver å utfordre ditt meme hegemoni. Føler du må gjøre en sterk comeback nå :stuck_out_tongue:

Hva mener du? Etter jeg brukt Herbalife sine protein pulver, og zinzinos super omega-3 olje gikk jeg fra +50% till +200% årlig avkastning på børsen. Jeg lover, det er ett mirakel.

4 Likes

Trenger memes mot oslo børs.

image

2 Likes

Se denne, ligger på netflix

1 Like

Dette hørtes morsomt ut!

Effektiv stopper for diskusjonen det der hehehe…

Når det er sagt vil jeg bare legge til at vi nordboere i likhet med resten verden skyldder midtøsten en takk for blant annet titallssystemet og veldig mye annen matematikk, og ikke minst at moderne vitenskap ble unnfanget i det området. Første og beste google-søk ga en ganske interessant artikkel om emnet…!

Vi kan kanskje runde av diskusjonen med å si at at det er bra folk fra alle kulturer og vi alle har noe å lære av hverandre, men at vi helst ikke vil ha åpne grenser så hele verden kan stjele oljen og damene våre!

Mulig det, men har du andre eksempler på positive bidrag fra den kanten, la oss si de 100 siste årene?
Vitenskap, teknologi, varer og tjenester etc.

Bør vel heller sies at dette kom ut av midtøsten til tross for islam, ikke pga. den.

Perserriket og Babylonerne fikk til vel så mye uten

4 Likes

cultural-differences-getting-stoned-vs-taking-shots-vs-gay-guys-35194206

ja , som du ser , har europeisk kultur laaang vei å gå på dette området, men vi får vel opplæring til slutt :wink:

7 Likes

er ikke ofte jeg er enig med han her, men jeg må vel si meg enig med dette :slight_smile:

5 Likes

Ved forrige Stortingsvalg var det mange som stemte taktisk.

Ved neste Stortingsvalg er jeg redd for at det blir mange som stemmer strategisk.
Mitt hjerte står FRP nærmest, men jeg er fristet å stemme på SP i desperasjon.

1 Like

jeg har stemt demokratene, men tapte et veddemål, så nå er jeg i krf hehe , men ja, regjeringen har helt nødt til å sette et tak på strømpriser, mange eldre fryser og sparer, vi kan ikke ha det sånn i “rike” norge

Hva er rasjonalet? Å stagge sv og ap i en fremtidig rødgrønn regjering?

Å hindre mer “Erna-politikk”

1 Like

For nesten ti år siden, så luktet FRP på 23% oppslutning.

De presenterte seg da som “Det nye Arbeiderpartiet”.

Det gikk omtrent troll i ord, for selv om de har klart å fjerne en del idiotregler og lettet noen avgifter og skatter, så har de klart å øke det totale økonomiske presset på arbeidere i Norge, ved at prisene har økt kraftig (merkelig nok hovedsaklig innen slik ting som staten har eierinteresser i), mens lønningene har stått stille.

prisene på strøm,mat og evt bolig tillrettelagt for eldre må stå i forhold til minstepensjon, det bør være et miniumskrav

1 Like

Åjoda, og verre skal det bli. Min strøm er 70% dyrere enn samme tid ifjor. Målet er rundt 3 kr, samme som Danmark og Tyskland.
Det er sikkert noen som tror smartmålerne kom på et tilfeldig tidspunkt også.

Det jobbes allerede med «rasjonering» på strøm, og utdeling av strømkvoter.

1 Like

Nå har vel frp aldri vært for å regulere hverken lønn eller kostnadsnivå. Det ligger i liberalismens kjerne at markedet setter nivået.

Forsåvidt enig i at arbeidere og lavtlønnede, samt sykepleiere og lærere ligger langt unna å få den betalingen de fortjener. Men er staten løsningen?

Fellesnevneren for sykepleiere og lærere er at de har offentlig arbeidsgiver, økonomer og ingeniører med treårig utdanning jobber hovedsakelig i det private. Man snakker kvantesprang i lønnsforskjell. Kanskje en privatisering av det offentlige er en bedre løsning for disse gruppene.

1 Like

sykt, folk burde stemme for det partiet som vill gjøre noe med strømmen, da det faktisk er det som gagner folk flest akkurat nå

Det har vært litt for viktig for FRP å ha en hånd på rattet.

Det de heller burde prioritere er en hånd på tenningsnøkkelen.

For å støtte noe som sterkt minner om fyllekjøring, med landet som innsats, er ikke noe man bør være delaktig i.

Ikke at jeg dermed tror Støre hadde vært noe bedre.

SP og FRP er etter min mening de som ville klart å styre landet best.

1 Like

Hjelper lite. Klima er den nye religionen, så det er bare å føye seg så man ikke får stempel som «miljørasist»

Vannkrafta selges, vi her på bjerget må klare oss med vindmøller overalt, og rasjonering når vinden løyer.
Fryser de gamle idag, vil de fryse ihjel i fremtiden.

1 Like