Ingen vits å være ufin, selv om du er uenig med han politisk.
Med all respekt. Det har vært frontet en god del venstreradikalitet fra den kanten. Nå forstår jeg det bedre.
Til tross, så trenger ikke være ufin. Selv om noe som fremstår som nokså drøyt og venstreradikalt for meg, ikke gjør det for deg, så har jeg lov til å komentere på det.
Dette er hvorfor sv og rødt aldri må få makt i norge. Alle andre partier går an å stemme på pga enkeltsaker, men disse to har for meg meninger som jeg ikke kan stå inne for…
Ettersom det er en tydelig tilstedeværelse av ytre høyre her også så ser jeg det som sunt for ordskiftet at også perspektiver fra ytre venstre fremmes. Ingen av oss er tjent med å sitte i et ekkokammer og bare se sine egne meninger bli gjentatt av andre, for det er gjennom selve meningsbrytningen vi får et klarere bilde a verden.
Og så må det være lov å si at man er uenig i hva som helst hvem som helst måtte si, jeg gjør jo det selv stadig vekk, men ser det som viktig å i det minste etterstrebe en god tone i det
Enig ytterpungter fungerer sjelden. Hverken høyre eller venstre, men dersom jeg ble tvunget til å velge, hadde jeg uten tvil gått til ytterste høyre ( nei frp er ikke ytterste høyre) lykke til med rødt @Zimster , måtte dere havne under sperregrensen
Velger å tro at det er en ideologi vi alle kan være enige om at ikke trengs å tillegge noen.
Går ut i fra at han sikter til partier som Demokratene, Liberalistene , Moderatene eller Alliansen.
Såpass. Takk for den du. Jeg ser meg ikke selv som «ytre høyre».
Faktisk ikke på høyre/venstre aksen i det hele tatt.
Jeg er mer for logisk tenkning, mao ikke politisk i det hele tatt
Et eksempel:
Fakta:
«Venstresiden» skriker etter flere innvandrere, helst titusenvis.
De samme folka skriker også om klima og co2.
Fakta:
En nordmann produsere 8700 kilo co2 i året i snitt.
En somalier produserer 40 kg co2 i snitt.
8700 kilo / 40 kilo = 217 mennesker.
Altså ca 217 somaliere i Somalia for én somalier i Norge, i co2 produksjon.
217 somaliere ekstra x 40k somaliere i Norge = 8.680.000 somaliere i Somalia i co2 produksjon.
Altså, det bor ca 10 millioner i somalia, mens de 40.000 i Norge forurenser nesten like mye.
Spørsmål: Hvorfor skal de komme hit da, hvis det gjør at verden går under? Må ikke alle bidra? Er co2 bare farlig når den blir satt i enkelte sammenhenger, som elbil og bompenger?
Hvorfor kan ingen svare skikkelig på det?
Ps: Jeg bare spør, jeg mener ingenting. Sist jeg spurte så slang noen drit, jeg antar det er fordi den «rosa verdenen» deres kollapset.
Den var tydeligvis ikke basert på fakta.
Det er heller ikke en tilknytning jeg har tillagt deg eller noen andre konkrete personer for den del, jeg påpekte kun at det er en overvekt av tanker fra ytre høyre som representeres her i forhold til tanker fra motsatt side av aksen.
Meningene du tillegger det du kaller venstresiden er forøvrig ikke helt generaliserbare, det representerer for eksempel ikke det jeg står for.
Siden jeg ikke er «ytre høyre»
Eksempel: Hva faen driver regjeringa med, det å ikke sette inn ekstra tiltak under tørken ifjor sommer?
Norge eksporterte fra mai til september ifjor like mye strøm som Drammen, Fredrikstad, Halden og Gjøvik bruker på et helt år, og likevel så går prisen opp nå «fordi det var så tørt».
De kan se at været blir 1 grad varmere om 100 år, men kan ikke se tørken mens den pågår, og sette inn tiltak?
Ok. Jeg tror deg. No stress
Hva med spørsmålene mine, har du noe svar på de?
Got to go. Back later…
Vel, jeg er ikke spesielt opptatt av hvem eller hvor mange man skal slippe inn fra hvor og hvorfor, der er andre bedre å spørre enn meg. Jeg er mest opptatt av hvordan vi skal få de som har kommet til å være med på å bidra i samfunnet, men jeg kan godt si mine umiddelbare tanker om du vil.
Svaret på det er vel at det er andre faktorer som tradisjonelt vektes tyngre enn utslipp hva angår asyl og innvandring. Antakelig er klima en liten del av den vurderingen i det hele tatt om jeg skal tippe. Humanitære prinsipper etc.
Når det gjelder siste ledd av spørsmålet ditt så er vil jeg tro at svaret at all CO2 er like farlig, men at det gir mening å fokusere der det er mest av den, i.e. Transport. Det er et tema jeg ikke kan stort om for å være ærlig.
Dette lurer jeg også på. Så der har jeg ingen svar.
Jeg er ganske i sentrum politisk, men rent hypotetisk ville jeg heller bodd i et nazistisk land, enn et kommunistisk , men får håpe vi slipper å ta sånne valg i fremtiden. Prøvde bare å påpeke hvorfor jeg aldri kan gi rødt og sv min stemme, så skled det vel litt fort ut
Det er et paradoks at venstresiden ønsker liberal innvandringspolitikk, samtidig som de er de største klimaforkjemperne.
Da tenker jeg ikke bare på co2, men hvordan vi skal finansiere det hele. Venstresiden ønsker å legge ned oljeindustrien, den største bidragsyter til vår velstand i Norge. Samtidig vil de ikke innse hvilke enorme summer deres innvandringspolitikk koster.
Venstresiden er også forkjemperen for de svake i samfunnet. Eldre, syke, funksjonshemmede. De har også tradisjonelt vært på arbeiderens side. Hvem får mest svi når økonomien går dårlig?
Hva er egentlig planen, de rike skal betale mer skatt? Det blir som å pisse i buksa for å holde varmen. Man må faktisk tette hullet i båten, fremfor å forsøke å øse ut vann. Skuta Norge synker til slutt.
Grunnen til at klimahysteriet er blitt såpass stort er fordi det er den ultimate skatte/avgiftsmotor. Det er nærmest ingen politikere som i fullt alvor tror på dette våset (unntatt kanskje MDG). Men de er nødt til å pushe det offentlig på grunn av at de ønsker å innføre all verdens forskjellige klimaskatter.
Hvis det er varmere enn normalt må vi ha mer skatter pga. “global oppvarming”. Hvis det er kaldere enn normalt så må vi ha mer skatter pga. “klimaforandringer”. Hvis det er våtere enn normalt, tørrere enn normalt etc etc.
Det er alltid noe man klarer å finne på.
“Det var fredag at et bilde fra en universitetsårbok fra 1980-tallet ble publisert…”
og idag skal alt være så politisk korrekt at de nå skal gå løs på bilder fra Halloweenfester…
Det har gått for langt!
Ble litt mye politikk her.
Verdt å bruke noe tid på
Forstår jeg deg rett i at du hevder at somaliere forurenser en 217-del av oss og så etterlyser du at de må bidra?