Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Nja, man kan ikke være uenige om fakta.

Fakta er at SSB bommer om absolutt alt som handler om konsekvenser av innvandring.

Men det er synd at så mange ønsker at vi skal kjøre oss selv i grøfta. Og det kommer til å bli konsekvensen.

4 Likes

Spiller det noen rolle at de bommer? Det de sier er jo allerede alvorlig nok.

Dette er jo bare starten.

Er ikke dette kloke hoder?

4 Likes

Hehe, jeg husker da politikerne (utenom FrP) og SSB påstod at innvandring var superlønnsomt.

Nå er de ihvertfall ærlige om at det ikke er det.

5 Likes

Tror du blander fakta og synsing. Vis gjerne til faktabasertr kilder på denne påstanden om at de bommer på absolutt alt innvandringsrelatert

1 Like

Her er en som har gjort litt av denne jobben:

Her et annet eksempel:

Men det handler litt om livserfaring også.

Jeg er gammel nok til å huske alle løgner og feilaktige påstander som er servert om innvandring og økonomi siden 80-tallet. Løgn på løgn på løgn. Ofte støttet opp av SSB.

8 Likes

Norge har en ting og det er penger, og da må vi anvende de pengene på en best mulig måte.
Skal vi hjelpe noen som trekker ett gullodd og kjemper seg til landet på bekostning av andre svakerestillte som ikke har de resursser som trengs for å komme seg opp her?

Eller skal vi hjelpe mange ved å bidra til at ett land som f.eks Jordan kan drive det som ville blitt værdensstørste flyktningeleir. Som kan gi de flyktningene som kommer seg dit en utdanning, (unge som voksne). Gi de ett trygt sted å være til de evt kan reise hjem å bygge opp landet sitt. Får de ikke den muligheten, ja, så skal de få leve her.

Det som skjer f.eks i Syria nå er at landet blir tømt for unge lovende og brainpower. Når de kommer til f.eks Norge så vill svært få av dem reise tilbake om konflikten i landet legger seg, fordi de har det bedre her en de uanset noengang vill komme til å ha det eller hadde det i Syria. Selvfølgelig er det altid eksempler på at noen reiser tilbake, men brorparten blir boende igjen her etter at de er etablert.

Vi Norge/EU må helpe de i nærområdene, ikke fortsette å premiere forlk som resikerer livet ved å krysse hav og land.

Jeg vet at dette er en sang som har vært sunget mange ganger før, men i mitt hode/hjerte er dette den mest menneskelige og moralskt riktige måten å hjelpe folk på.

8 Likes

Sorry, men en kronikk om at noe er misvisende og en avisartikkel på en feilberegning er ikke dokumentasjon på at de bommer på ALT, det er dokumentasjon på at de bommer på NOE, og det er det vel ingen som er overrasket over. Statistikk gir ikke en fasit på alt, og det er det ingen som påstår heller, minst av alt SSB.

Det er per definisjon subjektiv og ikke objektivt.

Mnei. Fakta er ikke subjektivt.

Du kan også lese boken til Terje Tvedt, som dokumenterer og stadfester en god del av løgnene som er blitt servert gjennom årene.

1 Like

Jammen vi kan hjelpe der de er OG hjelpe de hit. Norge har uendelig med penger.

Vi kan legge ned sykehjem og skoler, kutte i sykelønn og pensjoner. Øke skattene, osv.

Hvor villig er man til å kutte i egen levestandard? Det er jo egentlig det denne debatten handler om.

Og kuttene de kommer, og vil bare bli dypere og dypere.

4 Likes

Nå er du bare sarkastisk :clown_face:
Vi kan også bare gjøre Norge til ett Kalifat med en gang, eller donere hele Norge til Putin, jeg vet at han hadde satt pris på isfrie havner :upside_down_face:

1 Like

Politikerne er smarte på akkurat det punktet.

Det de fjerner først er pensjonsrettigheter. For det er det folk flest har minst forhold til.

2 Likes

Din livserfaring er per definisjon ikke fakta, det er din subjektive oppfatning av dine akkumulerte inntrykk.

Jeg har forøvrig lest boka, og kan ikke huske å ha sett noe dokumentasjon på at alt SSB og akademia sier er feil på innvandringsfeltet. Faktisk er den boka skrevet av en akademiker, så gjennom å refere til Terje Tvedt understreker du tilkortkommenheten av din egen kritikk mot systemet. Du kan ikke både si at han har rett og at alt det som kommer fra SSB PG akademia er feil, det er en selvmotsigelse.

2 Likes

Det jeg sa at stort sett alt som kommer fra den kanten er pisspreik. Ikke absolutt alt. Når noen fra miljøet poengterer at mesteparten som sies er pisspreik så stemmer det jo. Og boken til Terje Tvedt dokumenter nettopp dette. Jeg er vokst opp med løgnene som Terje Tvedt dokumenterer, og husker dem selv.

1 Like

Når du snakker om løgner, mener du at befolkningen bevisst har blitt ført bak lyset av noen som har gjort det med en agenda om å ødelegge mest mulig?

For jeg ser ingen beskrevet på den måten i boken. Det er en nøktern historisk gjennomgang av hvilke valg som har ledet opp til i dag, og ingen er hengt ut som løgnere såvidt jeg kan se. Det er enkelte feilvurderinger som er gjort, men man er ikke løgner bare fordi man handler ut i fra det man vet der og da selv om det viser seg å ikke være rett i etterpåklokskapens lys.

De store negative konsekvensene av innvandring har vært kjent for sentrale politikere lenge før det ble kjent for befolkningen for øvrig. Og man har kjempet med nebb og klør for at det ikke skal bli kjent eller diskutert.

Så enten er det løgn eller nærmest kriminell udugelighet.

4 Likes

Du vil ikke hjelpe 1000, men han ene som hadde nok penger og helse til å betale menneskesmuglere og imigrere. Say no more :blush::call_me_hand:

Jeg vil hjelpe 1000 jeg. De svakeste, som burde generere verdi for sitt samfunn fremfor visne vekk uten skole, kjønnslemlestet og tvangsgifte/føde 13 muslimske barn, som kan fortsette å belaste verden og sitt samfunn like ille som generasjonen før. Hev blikket, bli et moderne menneske du og.

4 Likes

Konkret hva er det hvem har visst når, og hvem er det som har forsøkt å holde det skjult fra befolkningen?

Nå sa jeg jo faktisk mer, jeg sa jo at det ene ikke trenger å utelukke det andre, at man ikke må la være å hjelpe den ene for å hjelpe de tusen.

Edit: og så er det en myte at absolutt alle vil hit. Hvor mange er det som kommer i forhold til hvor mange som ikke vil dra? Det er forsvinnende liten andel som faktisk reiser hit. Det å tro at absolutt alle vil hit er veldig selvforhelligende, og det skriver vel Terje Tvedt om også i boka det ble referert til tidligere.

1 Like

Ja du gjorde faktisk det, og det var helt unødvendig. Fordi du har definert deg selv tilstrekkelig ved å si det du har sagt så langt.

3 Likes

Hvis du ikke vil lese det jeg skriver for å svare andre står du naturligvis fritt til å la være.