Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Jeg sier at enten er det løgn eller så er det kriminell udugelighet. Dette gjelder alle partier utenom FrP.

Det kan godt hende at de faktisk var/er så udugelige at de ikke skjønte at det kom til å bli store negative ringvirkninger til tross for alle advarsler som ble gitt.

5 Likes

Akkurat, det var ikke konkret, men la gå, la oss gi oss der for denne gang. Blitt litt vel mye debatt i dag.

Et av utallige eksempler. Denne mannen var arbeidsminister for Høyre:

Artikkelen er for øvrig fra 2013. Det er kun et par år siden at man omsider innrømmet at innvandring er en gedigen utgifstpost.

7 Likes

Har postet denne her på forumet før, og ser at den er like aktuell nå. Anbefaler at dere tar en titt, spesielt dere som er for åpene grenser

8 Likes

Å sitere Roy Beck can veldig fort “backfire”.
Han blir veldig fort litt “Goebbels” :smiley:

Vet ikke hvem fyren er, men de fakta han kommer med her er akkurat like uomtvistelig, uansett om han eventuelt er omstridt.

1 Like

Han er omstridt for å si det sånn.

Her er en bra artikkel NYT hadde på han:

Nåja, nå er vel ikke dette forumet din egen blog for venstre ekstreme holdninger? Kan lønne seg å avpolarisere denne debatten litt.

2 Likes

Vi har jo omstridte politikere og offentlige personer i Norge også, men å ikke anerkjenne fakta når de kommer med det er jo også med på å fordumme og polarisere debatter.

Helt enig, men dette er en fyr som var veldig marginalisert før Trump, men som nå får en plass i solen.

Ikke det at det han sier er feil, men det er feil folk som støtter seg på han, og da er det lett for folk å avfeie han som propaganda.

1 Like

Nei, men nettopp fordi det er et forum må det da gå an å diskutere noe uten at du ber meg holde fred bare fordi det jeg sier ikke er det samme som du mener?

Forøvrig tror jeg ikke du vet hva ekstreme venstre er om du syns jeg er det, jeg er forholdsvis moderat venstreorientert.

Vel, det er jeg som sier dette er en skala, man kan være mellom for eller i mot, eller begge deler for den del. Det er andre som sier at man enten må slippe inn alle eller stenge alle ute. Hvem er det da egentlig som polariserer?

1 Like

Jeg er interessert i penger og formuesforvaltning, men jeg er ikke “blå” av den grunn, og det tror jeg stemmer for mange andre her også.

Guilt by association you say? Brukes dessverre mye både i norsk og amerikansk politikk.

Noen her som fikk med seg Jan Egeland og FN’s høykommisærs rop om mer asylinnvandring nå nylig?
Synes Kjetil Rolness’ svar var aldeles utmerket. Relevant for de siste dagers diskusjon her inne.

10 Likes

Ja, han er guilty by assosiation.
Men ikke på den måten dette utrykket brukes, som feks at Knut er en bankraner og vestrehendt, ergo er vestrehendte bankranere.

Rolness er veldig bra, takk for tips!

1 Like

Rødt er lengst ute til venstre. Den ytterste pol til venstre. Tilgi meg, men jeg tror ikke du er rette mannen til å bedømme hvem som er moderat eller ikke :blush:

1 Like

Det finnes nok av grupperinger lengre til venstre enn det, akkurat som det finnes grupperinger lenger til høyre enn FrP.

Jeg vil også påstå at jeg er mer egnet til å vurdere min egen politiske identitet enn noen som ikke kjenner meg. Det er tross alt ikke ytre Venstre-politikk jeg har frontet her, om du tro det bør du sette deg inn i hva det faktisk innebærer på dette feltet.

Jeg har forklart rasjonalet mitt for å velge rødt, og det har ikke å gjøre med at jeg nødvendigvis er enig med all politikken, og mer å gjøre med at jeg setter pris på den uredde framferden i ordskiftet, og at de tør å «call bullshit» der andre snakker tåkeprat.

Polarisering handler forøvrig ikke bare om politisk fløy, men vel så mye om at avstanden mellom to sider i en sak blir stor, her står jeg på en bro i mellom, og de som bidrar til polarisering er de med et standpunkt om at alle som ikke er mot innvandring er for.

1 Like

Når du forklarer Rødt som ganske moderat fordi du vet om ennå mer ytterliggående gruperinger, da tror jeg du avslører mer enn du er klar over. Mener fortsatt at det ikke er bra at du gjør tråden om til “Zimsters blogg”. Det polariserer debatten de mer moderate av oss ønsker å ha. Ikke ta det ille opp.

Jeg har da aldri sagt at rødt er moderat, jeg har sagt at jeg er moderat…

Tror forøvrig du bør sjekke ut hva en blogg er. En blogg er en monolog, og siden du og andre diskuterer med meg er det vitterlig en dialog, Evt. Oligolog.

Hvis du kun ønsker å se høyreorientert stoff finnes det egnede fora for det. Så lenge du skriver til meg syns jeg ikke du kan klage på at du får svar.

2 Likes

Tja han har et par gode poeng, selv om han vrir litt på tall

Helt klart!
Men han er ikke noen Hans Rosling akkurat :sweat_smile: